Dyrektor szkoły podstawowej lub gimnazjum oraz szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub gimnazjum, prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, będzie obowiązany przekazać organowi prowadzącemu informacje niezbędne dla ustalenia wysokości dotacji celowej (proponowany art. 22af ust. 1 u.s.o.). Natomiast dyrektor ww. szkół prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną obowiązany będzie przekazać jednostce samorządu terytorialnego, właściwej do udzielenia dotacji, wniosek o udzielenie dotacji wraz z informacjami niezbędnymi dla ustalenia jej wysokości (proponowany art. 22af ust. 2 u.s.o.). Informacje i wniosek przekazywane bedą w terminie od dnia 15 marca do dnia 15 września.
Na podstawie ww. informacji i wniosków jednostka samorządu terytorialnego będzie obowiązana przekazać wojewodzie wniosek (jeden lub kilka) o udzielenie dotacji z budżetu państwa, w terminie od dnia 1 kwietnia do dnia 20 września.
Informacje i wnioski szkół, a także wnioski jednostek samorządu terytorialnego będą mogły być aktualizowane na zasadach określonych w proponowanym art. 22af ust. 5-8 u.s.o.

Więcej w serwisie Prawo Oświatowe/ABC>>

Konsekwencje reformy podręcznikowej omówione zostaną podczas III zjazdu Akademii Zarządzania „Dyrektora Szkoły”, który odbędzie się 29 maja br. w Warszawie.@page_break@Rozliczenie wykorzystania dotacji przez szkołę prowadzoną przez osobą prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną nastąpi w terminie do dnia 15 stycznia następnego roku, zaś dotacji udzielonej jednostce samorządu terytorialnego – w terminie do 31 stycznia następnego roku. Wojewoda będzie obowiązany sporządzić i przekazać ministrowi właściwemu do spraw oświaty zbiorcze zestawienie wykorzystania dotacji przez jednostki samorządu terytorialnego w danym roku budżetowym, w terminie do dnia 15 marca następnego roku.
Powyższe zasady dotyczyć będą również niepublicznych szkół, a zbliżone do nich zasady udzielania dotacji szkołom artystycznym będzie określał proponowany art. 22ah u.s.o. Wzory ww. informacji, wniosków, zbiorczych zestawień oraz rozliczeń określać będzie rozporządzenie ministra właściwego do spraw oświaty.

Konsekwencje reformy podręcznikowej omówione zostaną podczas III zjazdu Akademii Zarządzania „Dyrektora Szkoły”, który odbędzie się 29 maja br. w Warszawie.

Więcej w serwisie Prawo Oświatowe/ABC>>