Komitet Sterujący do spraw Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS.

ZARZĄDZENIE Nr 127
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 24 lipca 2018 r.
w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Tworzy się Komitet Sterujący do spraw Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS, zwany dalej "Komitetem", którego celem jest koordynacja działań podmiotów zaangażowanych w proces przygotowania, budowy, wdrożenia, eksploatacji i rozwoju Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS.
2. 
Komitet jest organem pomocniczym Rady Ministrów.
§  2. 
Do zadań Komitetu należy:
1)
opiniowanie propozycji działań w zakresie przygotowania, budowy, wdrożenia, eksploatacji i rozwoju Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS;
2)
monitorowanie prac projektowych i koncepcyjnych mających na celu przygotowanie, budowę, wdrożenie, eksploatację i rozwój Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS;
3)
monitorowanie postępów w realizacji przygotowania, budowy, wdrożenia, eksploatacji i rozwoju Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS;
4)
koordynacja działań organów administracji rządowej w zakresie przygotowania, budowy, wdrożenia, eksploatacji i rozwoju Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS;
5)
wspieranie działań prowadzących do zwiększania zakresu przekazywanych informacji między Systemem Poboru Opłaty Elektronicznej KAS a Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem KSZR.
§  3. 
1. 
W skład Komitetu wchodzą:
1)
przewodniczący Komitetu - minister właściwy do spraw finansów publicznych;
2)
zastępca przewodniczącego Komitetu - minister właściwy do spraw transportu;
3)
zastępca przewodniczącego Komitetu - minister właściwy do spraw informatyzacji;
4)
zastępca przewodniczącego Komitetu - Szef Krajowej Administracji Skarbowej;
5)
Główny Inspektor Transportu Drogowego albo wyznaczony przez niego jego zastępca;
6)
Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad albo wyznaczony przez niego jego zastępca;
7)
Dyrektor Instytutu Łączności - Państwowego Instytutu Badawczego albo wyznaczony przez niego jego zastępca;
8)
Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów - Szef Centrum Analiz Strategicznych;
9)
Pełnomocnik Ministra Finansów do spraw Informatyzacji albo wyznaczona przez niego osoba.
2. 
W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje wyznaczony przez przewodniczącego zastępca.
3. 
Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:
1)
powoływanie sekretarza Komitetu, a także przewodniczących grup roboczych, o ile takie zostaną powołane;
2)
zwoływanie posiedzeń Komitetu;
3)
kierowanie pracami Komitetu;
4)
przedstawianie Radzie Ministrów sprawozdania z prac Komitetu.
4. 
Przewodniczący Komitetu oraz zastępcy przewodniczącego Komitetu mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnione osoby w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.
5. 
Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 5-9, biorą udział w pracach Komitetu osobiście, a w uzasadnionych przypadkach, za zgodą przewodniczącego Komitetu, mogą być zastępowani przez upoważnione osoby.
5a. 
W pracach Komitetu, na wniosek przewodniczącego Komitetu, może również brać udział Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego albo ich przedstawiciele.
6. 
Posiedzenia Komitetu odbywają się co najmniej raz na kwartał.
7. 
W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Komitetu, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, może określić inną częstotliwość posiedzeń Komitetu.
§  4. 
1. 
Obsługę organizacyjno-techniczną prac Komitetu zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
2. 
Posiedzenia Komitetu przygotowuje i obsługuje sekretarz Komitetu będący pracownikiem urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
3. 
Do zadań sekretarza Komitetu należy:
1)
zapewnianie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Komitetu, w tym:
a)
przygotowanie projektu porządku obrad oraz koordynacja przygotowania oraz dostarczenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia, w szczególności projektów uchwał,
b)
sporządzenie listy obecności na posiedzeniu Komitetu,
c)
sporządzenie protokołu z posiedzenia Komitetu, zawierającego w szczególności:
porządek posiedzenia,
imiona i nazwiska osób biorących udział w posiedzeniu,
wnioski osób biorących udział w posiedzeniu,
odpisy uchwał Komitetu podjętych podczas posiedzenia,
inne ustalenia Komitetu i przewodniczącego Komitetu;
2)
uczestniczenie w posiedzeniach Komitetu;
3)
gromadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komitetu, w szczególności protokołów z posiedzeń;
4)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przewodniczącego Komitetu.
§  5. 
1. 
Przewodniczący Komitetu może z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu powoływać grupy robocze oraz korzystać z pomocy doradców i ekspertów, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do realizacji działań mających na celu przygotowanie, budowę, wdrożenie, eksploatację i rozwój Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS.
2. 
Do udziału w pracach Komitetu mogą być zapraszane, z inicjatywy przewodniczącego Komitetu, również inne osoby.
3. 
Osoby, o których mowa w ust. 1 i 2, są zapraszane na posiedzenia Komitetu przez przewodniczącego Komitetu.
§  6. 
Komitet podejmuje rozstrzygnięcia w drodze uzgodnienia stanowiska. W przypadku braku uzgodnienia stanowiska rozstrzyga przewodniczący Komitetu.
§  7. 
Wydatki związane z obsługą organizacyjno-techniczną Komitetu pokrywane są z budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw finansów publicznych.
§  8. 
Udział w pracach Komitetu jest nieodpłatny.
§  9. 
1. 
Sprawozdanie z realizacji zadań Komitetu przedstawia się Radzie Ministrów raz na kwartał kalendarzowy, nie później niż w ciągu dwóch tygodni po zakończeniu kwartału, do którego się odnosi.
2. 
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:
1)
dane identyfikacyjne (osobę sporządzającą i zatwierdzającą dokument, podstawę prawną utworzenia Komitetu, okres objęty sprawozdaniem);
2)
wskazanie liczby i terminów odbytych posiedzeń Komitetu;
3)
określenie postępów w pracach Komitetu w odniesieniu do zadań Komitetu;
4)
wnioski i rekomendacje wynikające z prac Komitetu;
5)
informacje dotyczące celowości dalszego działania Komitetu;
6)
inne niezbędne informacje o funkcjonowaniu Komitetu.
§  10. 
(uchylony).
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Wszystkie wyroby tytoniowe wkrótce trafią do systemu Track&Trace

Punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych czekają nowe obowiązki. Unijnym Systemem Śledzenia Ruchu i Pochodzenia Wyrobów Tytoniowych (Track&Trace) obecnie objęte są papierosy i tytoń do samodzielnego skręcania papierosów. Od 20 maja trafią do niego także wszystkie inne wyroby zawierające w swoim składzie tytoń. W systemie muszą się również zarejestrować punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych.

Krzysztof Koślicki 05.02.2024
Wyższe diety dla członków komisji wyborczych w wyborach samorządowych

700 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w najbliższych wyborach samorządowych, 800 - zastępca przewodniczącego, a 900 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. W drugiej turze wyborów członkowie komisji otrzymają diety o połowę niższe.

Robert Horbaczewski 25.01.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2022.786 t.j.

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Komitet Sterujący do spraw Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS.
Data aktu: 24/07/2018
Data ogłoszenia: 11/08/2022
Data wejścia w życie: 25/07/2018