Decyzja 2009/358/WE w sprawie harmonizacji, regularnego przekazywania informacji oraz kwestionariusza, o których mowa w art. 22 ust. 1 lit. a) oraz art. 18 dyrektywy 2006/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie gospodarowania odpadami pochodzącymi z przemysłu wydobywczego

DECYZJA KOMISJI
z dnia 29 kwietnia 2009 r.
w sprawie harmonizacji, regularnego przekazywania informacji oraz kwestionariusza, o których mowa w art. 22 ust. 1 lit. a) oraz art. 18 dyrektywy 2006/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie gospodarowania odpadami pochodzącymi z przemysłu wydobywczego

(notyfikowana jako dokument nr C(2009) 3011)

(2009/358/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 1 maja 2009 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę 2006/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie gospodarowania odpadami pochodzącymi z przemysłu wydobywczego oraz zmieniającą dyrektywę 2004/35/WE(1), w szczególności jej art. 22 ust. 1 lit. a) i art. 18,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Celem niniejszej decyzji jest ustanowienie minimalnych wymogów w celu zapewnienia zharmonizowanego, terminowego i odpowiedniego zbierania oraz - w razie potrzeby - przekazywania informacji, o których mowa w art. 7 ust. 5, art. 11 ust. 3 i art. 12 ust. 6 dyrektywy 2006/21/WE, a także opracowanie podstaw kwestionariusza, o którym mowa w art. 18 ust. 1 wymienionej dyrektywy.

(2) Przekazywane co roku informacje, o których mowa w art. 7 ust. 5, art. 11 ust. 3 i art. 12 ust. 6 dyrektywy 2006/21/WE, powinny obejmować okres od dnia 1 maja do dnia 30 kwietnia następnego roku.

(3) Pierwsze sprawozdanie, o którym mowa w art. 18 ust. 1 dyrektywy 2006/21/WE, powinno obejmować okres od dnia 1 maja 2008 r. do dnia 30 kwietnia 2011 r. i powinno zostać przekazane Komisji do dnia 1 lutego 2012 r.

(4) W celu ograniczenia obciążenia administracyjnego związanego z wykonaniem niniejszej decyzji, wykaz wymaganych informacji należy ograniczyć do informacji przydatnych do poprawy wdrożenia wymienionej dyrektywy. Podobnie przekazywanie co roku informacji, o których mowa w art. 11 ust. 3 i art. 12 ust. 6 dyrektywy 2006/21/WE, należy ograniczyć do państw członkowskich, w których takie zdarzenie ma miejsce w danym okresie.

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu powołanego zgodnie z art. 23 ust. 2 dyrektywy 2006/21/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Informacje zawarte w zezwoleniach udzielonych na mocy art. 7 dyrektywy 2006/21/WE, które należy udostępnić wspólnotowym organom statystycznym, gdy zwrócą się one o takie informacje do celów statystycznych, określono w załączniku I.

Artykuł  2

W przypadku gdy jedno lub więcej zdarzeń, o których mowa w art. 11 ust. 3 oraz art. 12 ust. 6 dyrektywy 2006/21/WE, ma miejsce w państwie członkowskim, co roku dane państwo członkowskie przekazuje Komisji informacje wyszczególnione w załączniku II na temat każdego zdarzenia. Informacje te obejmują okres od dnia 1 maja do dnia 30 kwietnia następnego roku i przekazywanie są Komisji najpóźniej do dnia 1 lipca tego roku.

Artykuł  3

Kwestionariusz znajdujący się w załączniku III stosowany jest przez państwa członkowskie do przekazywania informacji na temat wykonania dyrektywy, jak określono w art. 18 ust. 1 dyrektywy 2006/21/WE.

Artykuł  4

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2009 r.

W imieniu Komisji
Stavros DIMAS
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 102 z 11.4.2006, s. 15.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Informacje, które należy uwzględnić w wykazie zezwoleń wydanych na mocy dyrektywy 2006/21/WE

1. Nazwa i adres obiektu unieszkodliwiania odpadów, właściwego organu odpowiedzialnego za wydawanie zezwoleń oraz właściwego organu odpowiedzialnego za przeprowadzanie kontroli.

2. Podstawowe informacje na temat wydanego zezwolenia, w tym data wydania, okres ważności, kategoria obiektu unieszkodliwiania odpadów zgodnie z art. 9 wymienionej dyrektywy, opis etapu eksploatacji instalacji (faza eksploatacji, zamknięcia lub po zamknięciu).

3. W stosownych przypadkach - informacje na temat typu odpadów oraz krótki opis instalacji, a także procedur monitorowania i kontroli.

ZAŁĄCZNIK  II

Informacje, które należy przekazać Komisji, na temat zdarzeń określonych w art. 11 ust. 3 i art. 12 ust. 6 zgodnie z art. 18 ust. 2 dyrektywy 2006/21/WE

Dla każdego zdarzenia należy przygotować i przekazać następujący wykaz informacji:

1. Nazwa i adres obiektu unieszkodliwiania odpadów, właściwego organu odpowiedzialnego za wydawanie zezwoleń oraz właściwego organu odpowiedzialnego za przeprowadzanie kontroli.

2. Informacje na temat wydanego zezwolenia, w tym data wydania, okres ważności, kategoria obiektu unieszkodliwiania odpadów zgodnie z art. 9 wymienionej dyrektywy, typ odpadów oraz krótki opis instalacji, a także procedur monitorowania i kontroli; opis etapu eksploatacji instalacji (faza eksploatacji, zamknięcia lub po zamknięciu).

3. Opis zdarzenia zawierający następujące informacje:

a) charakter i opis awarii; opis określający, w jaki sposób uzyskano informacje o zdarzeniu; miejsce i czas zdarzenia;

b) czas przekazania i opis informacji przekazanych przez operatora właściwym organom oraz informacji przekazanych społeczeństwu, a także, w stosownych przypadkach, przekazanych innym potencjalnie zainteresowanym państwom członkowskim w przypadku potencjalnego oddziaływania transgranicznego;

c) ocena potencjalnego oddziaływania na środowisko i zdrowie publiczne, a także potencjalnego wpływu na stabilność obiektu unieszkodliwiania odpadów;

d) analiza potencjalnych przyczyn zdarzenia.

4. Opis środków naprawczych podjętych w następstwie zdarzenia, w szczególności:

a) w stosownych przypadkach - opis wykonania planu awaryjnego;

b) typ instrukcji wydanych przez właściwe organy;

c) inne środki, które zostaną określone.

5. Opis środków podjętych w celu zapobieżenia wystąpienia awarii o tym samym charakterze, w szczególności:

a) nowe warunki zawarte w zezwoleniu;

b) dostosowanie systemów monitorowania i kontroli;

c) poprawa przekazywania informacji;

d) inne środki, które zostaną określone.

6. Dodatkowe informacje, które mogą okazać się przydatne dla innych państw członkowskich i Komisji w celu lepszego wdrożenia wymienionej dyrektywy.

ZAŁĄCZNIK  III

"Kwestionariusz na potrzeby sprawozdania państw członkowskich w sprawie wykonania dyrektywy 2006/21/WE

CZĘŚĆ A. PYTANIA, NA KTÓRE NALEŻY ODPOWIEDZIEĆ TYLKO RAZ W ODNIESIENIU DO PIERWSZEGO OKRESU SPRAWOZDAWCZEGO

1. Ustalenia administracyjne i informacje ogólne

Proszę podać właściwy organ (właściwe organy) odpowiedzialny(-e) za:

a) weryfikację i zatwierdzanie planów gospodarowania odpadami przedłożonych przez operatorów;

b) sporządzanie zewnętrznych planów awaryjnych dla instalacji kategorii »A«;

c) wydawanie i aktualizację zezwoleń oraz ustanawianie i aktualizację gwarancji finansowych; oraz

d) przeprowadzanie kontroli obiektów unieszkodliwiania odpadów.

2. Plany gospodarowania odpadami oraz informowanie o poważnych wypadkach i zapobieganie im

a) Proszę krótko opisać: procedury ustanowione w celu zatwierdzania planów gospodarowania odpadami, o których mowa w art. 5 ust. 6 wymienionej dyrektywy.

b) W przypadku instalacji kategorii »A« niewchodzących w zakres stosowania dyrektywy Rady 96/82/WE z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie kontroli niebezpieczeństwa poważnych awarii związanych z substancjami niebezpiecznymi(1) proszę opisać środki podjęte w celu:

– identyfikacji niebezpieczeństwa poważnych wypadków,

– wprowadzania niezbędnych elementów do projektu, w fazie eksploatacji i zamknięcia instalacji, oraz

– ograniczenia negatywnych skutków dla zdrowia człowieka i/lub środowiska.

3. Zezwolenie i gwarancja finansowa

a) Proszę wymienić środki podjęte w celu zagwarantowania, że wszystkie działające obiekty unieszkodliwiania odpadów będą objęte zezwoleniem przed dniem 1 maja 2012 r. zgodnie z wymienioną dyrektywą.

b) Proszę krótko opisać działania podjęte w celu zapoznania organów odpowiedzialnych za ustanawianie i kontrolę zezwoleń z najlepszymi dostępnymi technikami.

c) Proszę wskazać, czy skorzystano z możliwości, o której mowa w art. 2 ust. 3 wymienionej dyrektywy, przewidującej zmniejszenie bądź odstąpienie od wymagań w odniesieniu do składowania odpadów innych niż niebezpieczne - obojętnych bądź nie, niezanieczyszczonej gleby lub torfu.

d) Proszę wyjaśnić środki podjęte w celu zagwarantowania, że zezwolenia podlegają regularnej aktualizacji, jak przewiduje art. 7 ust. 4 wymienionej dyrektywy.

e) Proszę szczegółowo opisać procedurę, o której mowa w art. 14 ust. 1 wymienionej dyrektywy, oraz ustalenia dotyczące ustanowienia gwarancji finansowej i jej okresowego dostosowywania. Ile instalacji jest już objętych gwarancją zgodnie z przepisami wymienionej dyrektywy? W jaki sposób zostanie zapewnione objęcie wszystkich instalacji gwarancją przed dniem 1 maja 2014 r.?

4. Udział społeczeństwa, skutki transgraniczne

a) Proszę wyjaśnić, w jaki sposób opinia publiczna i uwagi są analizowane i uwzględniane przed podjęciem decyzji w sprawie zezwoleń oraz w celu sporządzania zewnętrznych planów awaryjnych.

b) W przypadku instalacji, które mogą mieć skutki transgraniczne, w jaki sposób zagwarantowano, że wymagane informacje będą udostępniane przez odpowiedni okres czasu innemu państwu członkowskiemu i zainteresowanej społeczności?

c) W przypadku instalacji kategorii »A« oraz w przypadku poważnych wypadków, jakie praktyczne rozwiązania są stosowane w celu zagwarantowania, że:

– wymagane informacje są bezzwłocznie przekazywane właściwemu organowi przez operatora?

– informacje na temat środków bezpieczeństwa i wymaganych działań przekazywane są społeczeństwu? oraz

– informacje przekazane przez operatora przekazywane są innemu państwu członkowskiemu w przypadku instalacji, które mogą mieć skutki transgraniczne?

5. Budowa obiektów unieszkodliwiania odpadów i zarządzanie nimi

a) Proszę wyszczególnić środki podjęte w celu zagwarantowania, że zarządzeniem obiektów unieszkodliwiania odpadów zajmuje się »osoba kompetentna«, o której mowa w art. 11 ust. 1 wymienionej dyrektywy, oraz że personel jest odpowiednio przeszkolony.

b) Proszę krótko opisać procedury dotyczące zawiadamiania organu w ciągu 48 godzin o każdym zdarzeniu, które może mieć wpływ na stabilność obiektu unieszkodliwiania odpadów oraz o wszelkich istotnych niekorzystnych skutkach dla środowiska, ujawnionych w wyniku monitorowania.

c) Proszę opisać, w jaki sposób, zgodnie z art. 11, właściwy organ sprawdza, czy regularne sprawozdania z wyników monitorowania są:

– przekazywane organowi przez operatora,

– zgodne z warunkami zezwolenia.

6. Procedury zamknięcia i po zamknięciu obiektu unieszkodliwiania odpadów, spis

a) Proszę krótko wyjaśnić procedurę stosowaną w celu zagwarantowania, że po zamknięciu obiektów unieszkodliwiania odpadów oraz w przypadkach gdy organ uzna to za konieczne, przeprowadzane są regularne kontrole stabilności obiektu i podejmowane są środki ograniczające negatywne skutki dla środowiska.

b) Proszę wyszczególnić środki podjęte w celu zagwarantowania, że spis zamkniętych obiektów unieszkodliwiania odpadów przewidziany w art. 20 wymienionej dyrektywy zostanie sporządzony przed dniem 1 maja 2012 r.

7. Kontrole

a) Proszę krotko wyjaśnić, czy, a jeśli tak - to w jaki sposób, minimalne kryteria kontroli w zakresie ochrony środowiska(2) są uwzględniane w kontroli obiektów unieszkodliwiania odpadów wchodzących w zakres wymienionej dyrektywy.

b) Proszę krótko opisać, w jaki sposób planowane są działania kontrolne. Czy identyfikuje się priorytetowe instalacje, które należy poddać kontroli, a jeśli tak - według jakich kryteriów? Czy częstotliwość i typ kontroli dostosowywane są do typów ryzyka związanych z instalacją i jej otoczeniem?

c) Proszę wyjaśnić, jakie działania kontrolne są przeprowadzane, np. kontrole na miejscu, pobieranie próbek, kontrola wewnętrznych danych z monitorowania, kontrola aktualnej ewidencji działań związanych z gospodarowaniem odpadami.

d) Proszę wyjaśnić działania podjęte w celu zagwarantowania, że zatwierdzone plany gospodarowania odpadami są regularnie aktualizowane i monitorowane.

e) Według jakich zasad nakłada się kary za naruszenie przepisów krajowych przyjętych na podstawie art. 19 wymienionej dyrektywy?

CZĘŚĆ B. PYTANIA, NA KTÓRE NALEŻY ODPOWIEDZIEĆ W ODNIESIENIU DO WSZYSTKICH OKRESÓW SPRAWOZDAWCZYCH

1. Ustalenia administracyjne i informacje ogólne

a) Proszę wskazać organ administracyjny (nazwa, adres, osoba kontaktowa, adres e-mail) odpowiedzialny za koordynację odpowiedzi do niniejszego kwestionariusza.

b) Jeśli to możliwe, przy pomocy tabeli znajdującej się w załączniku proszę podać szacunkową liczbę obiektów unieszkodliwiania odpadów pochodzących z przemysłu wydobywczego znajdujących się na terytorium państwa członkowskiego.

c) Proszę podać liczbę działających na terytorium państwa członkowskiego obiektów unieszkodliwiania odpadów kategorii »A«, które mogą oddziaływać na środowisko naturalne lub zdrowie człowieka w innym państwie członkowskim.

2. Plany gospodarowania odpadami oraz informowanie o poważnych wypadkach i zapobieganie im

a) Proszę krótko opisać:

– liczbę zatwierdzonych bądź czasowo lub definitywnie odrzuconych planów gospodarowania odpadami w danym okresie sprawozdawczym, oraz

– w stosownych przypadkach i jeśli to możliwe, główne przyczyny definitywnego odrzucenia planu gospodarowania odpadami.

b) Proszę załączyć wykaz zewnętrznych planów awaryjnych, o których mowa w art. 6 ust. 3 wymienionej dyrektywy. W przypadku gdy jeszcze nie wszystkie instalacje kategorii »A« zostały objęte planem awaryjnym, proszę wskazać liczbę brakujących planów i przewidywany harmonogram sporządzenia tych planów.

c) Jeśli w państwie członkowskim sporządzono wykaz odpadów obojętnych, o których mowa w art. 2 ust. 3 decyzji Komisji 2009/359/WE z dnia 30 kwietnia 2009 r. uzupełniającej definicję odpadów obojętnych w związku z wykonaniem przepisów art. 22 ust. 1 lit. f) dyrektywy 2006/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie gospodarowania odpadami pochodzącymi z przemysłu wydobywczego(3), proszę przedłożyć kopię wymienionego wykazu wraz z krótkim opisem informacji i danych wykorzystanych do ustalenia, czy opady wymienione w wykazie można zdefiniować jako obojętne.

3. Zezwolenie i gwarancja finansowa

Jeśli to możliwe, przy pomocy tabeli znajdującej się w załączniku proszę wskazać liczbę instalacji, dla których wydano zezwolenie zgodnie z przepisami wymienionej dyrektywy.

4. Procedury zamknięcia i po zamknięciu obiektu unieszkodliwiania odpadów, spis

a) Proszę wymienić, ile procedur zamknięcia wyszczególnionych w art. 12 wymienionej dyrektywy wszczęto i/lub zatwierdzono w danym okresie sprawozdawczym.

b) Ile instalacji jest zamkniętych i regularnie monitorowanych w danym państwie członkowskim?

5. Kontrole

a) Proszę wskazać liczbę kontroli przeprowadzonych w danym okresie sprawozdawczym, jeśli to możliwe z podziałem na kontrole:

– instalacji kategorii »A« i innych instalacji,

– instalacji unieszkodliwiania odpadów obojętnych, oraz

– instalacji unieszkodliwiania odpadów innych niż obojętne oraz innych niż niebezpieczne.

W przypadku gdy program kontroli sporządzono na odpowiednim poziomie geograficznym (krajowym/regionalnym/lokalnym), proszę załączyć kopię (kopie) tego (tych) programu (programów) w załączniku do sprawozdania.

b) Ile zidentyfikowano przypadków niezgodności z przepisami wymienionej dyrektywy? Proszę wskazać główne przyczyny niezgodności z wymienioną dyrektywą i działania podjęte w celu zapewnienia takiej zgodności.

6. Inne istotne informacje

a) Proszę streścić główne trudności, które wystąpiły podczas wdrażania wymienionej dyrektywy. W jaki sposób rozwiązano te potencjalne trudności?

b) Proszę przedstawić wszelkie dodatkowe uwagi, sugestie lub informacje dotyczące wdrażania dyrektywy.

______

(1) Dz.U. L 10 z 14.1.1997, s. 13.

(2)Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 4 kwietnia 2001 r. przewidujące minimalne kryteria kontroli w zakresie ochrony środowiska w państwach członkowskich (Dz.U. L 118 z 27.4.2001, s. 41).

(3) Dz.U. L 110 z 1.5.2009, s. 46.

ZAŁĄCZNIK(1) 

Działające Działające i posiadające zezwolenie(1) W fazie przejściowej(2) W fazie zamknięcia(3) Zamknięte bądź opuszczone(4)
Kategoria A(5)
W skład których wchodzą instalacje »Seveso«(6)
Inne niż kategoria A
Odpady obojętne (7)
Odpady inne niż niebezpieczne i inne niż obojętne
Razem
(1) Liczba instalacji posiadających zezwolenia i już spełniających wymogi wspomnianej dyrektywy.

(2) Liczba instalacji, które zostaną zamknięte przed 2010 r. i wchodzące w zakres art. 24 ust. 4.

(3) Liczba instalacji, w przypadku których procedura zamknięcia jeszcze się nie zakończyła (art. 12).

(4) Jeśli to możliwe, proszę podać szacunkową liczbę opuszczonych i zamkniętych obiektów unieszkodliwiania odpadów wchodzących w zakres art. 20 dyrektywy.

(5) Instalacje zaklasyfikowane jako instalacje »kategorii A« zgodnie z art. 9 dyrektywy.

(6) Instalacje wchodzące w zakres dyrektywy 96/82/WE.

(7) Instalacje, w których przeprowadzane jest wyłącznie unieszkodliwianie odpadów obojętnych zgodnie z definicją w wymienionej dyrektywie."

______

(1) Jeśli to możliwe, proszę dokonać podziału wg sektora minerałów budowlanych, minerałów metalicznych, minerałów przemysłowych, minerałów energetycznych oraz na inne sektory.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2009.110.39

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2009/358/WE w sprawie harmonizacji, regularnego przekazywania informacji oraz kwestionariusza, o których mowa w art. 22 ust. 1 lit. a) oraz art. 18 dyrektywy 2006/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie gospodarowania odpadami pochodzącymi z przemysłu wydobywczego
Data aktu: 29/04/2009
Data ogłoszenia: 01/05/2009
Data wejścia w życie: 01/01/1970