Decyzja 2006/441/WE przyjmująca zobowiązania złożone w związku z postępowaniem antydumpingowym dotyczącym przywozu niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza lub stali pochodzących między innymi z Rumunii

DECYZJA KOMISJI
z dnia 23 czerwca 2006 r.
przyjmująca zobowiązania złożone w związku z postępowaniem antydumpingowym dotyczącym przywozu niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza lub stali pochodzących między innymi z Rumunii

(2006/441/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 29 czerwca 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), w szczególności jego art. 8 ust. 1,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. POSTĘPOWANIE

(1) W dniu 31 marca 2005 r. w drodze zawiadomienia opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej(2) Komisja ogłosiła wszczęcie między innymi postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu na terytorium Wspólnoty niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza lub stali pochodzących z Chorwacji, Rumunii, Rosji i Ukrainy.

(2) Ostateczne ustalenia oraz wnioski z postępowania zostały przedstawione w rozporządzeniu Rady (WE) nr 954/2006(3), nakładającym między innymi ostateczne cła antydumpingowe na przywóz niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza i stali pochodzących z Chorwacji, Rumunii, Rosji i Ukrainy.

B. ZOBOWIĄZANIE

(3) 1 Przed zastosowaniem ostatecznych środków antydumpingowych następujący producenci eksportujący w Rumunii ("producenci eksportujący") złożyli zobowiązania cenowe zgodne z artykułem 8 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 384/96 ("rozporządzenie podstawowe"):

- S.C. Artrom S.A.,

- S.C. Silcotub S.A.,

- S.C. Mittal Steel Roman S.A,

(4) Wymienieni producenci zobowiązali się do sprzedaży ograniczonej liczby typów produktu objętego postępowaniem zgodnie z jego definicją zawartą w rozporządzeniu (WE) nr 954/2006 w ramach pułapu ilościowego po cenie równej lub wyższej niż poziomy cenowe znoszące szkodliwe skutki dumpingu. Przywóz powyżej pułapu ilościowego będzie podlegał odpowiedniemu cłu antydumpingowemu. Biorąc pod uwagę ograniczenia monitorowania tych zobowiązań, liczba rodzajów produktów objętych zobowiązaniem w każdym przypadku nie przekracza sześciu, zważywszy że rodzaje te stanowią około 75 % całkowitej sprzedaży producentów eksportujących na rynek Wspólnoty. Producenci eksportujący zobowiązują się również do przestrzegania poszczególnych minimalnych cen importowych dla każdego rodzaju produktu objętego zobowiązaniem. Jeżeli chodzi o inne rodzaje produktu objętego postępowaniem, wywożone na teren Wspólnoty przez producentów eksportujących, będą one podlegały odpowiedniemu cłu antydumpingowemu.

(5) Należy zauważyć, że w ciągu ostatnich lat produkt objęty postępowaniem oraz główne surowce, z których jest on wytwarzany, charakteryzowały się znaczącymi wahaniami cen. Indeksacja minimalnej ceny importowej nie rozwiązuje takiej sytuacji. Przyjęcie zobowiązań z określeniem limitu czasowego może zmniejszyć jednakże ryzyko znaczących zmian cen. W każdym razie zbliżające się przystąpienie Rumunii do Wspólnoty Europejskiej oraz wynikające z tego natychmiastowe zniesienie w dniu przystąpienia środków antydumpingowych nałożonych rozporządzeniem (WE) nr 954/2006 na producentów eksportujących ograniczy czas trwania tychże zobowiązań.

(6) Producenci eksportujący będą również dostarczać Komisji okresowo szczegółowe informacje dotyczące dokonywanego wywozu do Wspólnoty, co pozwoli Komisji skutecznie monitorować ich zobowiązania. Ponadto struktura sprzedaży tych przedsiębiorstw pozwala Komisji uznać, że ryzyko obejścia ustalonych zobowiązań jest ograniczone.

(7) W związku z powyższym wymienione zobowiązania mogą zostać przyjęte. Przyjęcie zobowiązań jest jednak ograniczone do okresu dziewięciu miesięcy, co nie narusza normalnego okresu obowiązywania środków antydumpingowych nałożonych rozporządzeniem (WE) nr 954/2006 w związku z powodami przedstawionymi w motywie(5) powyżej. Ponadto Komisja zastrzega sobie możliwość ponownej oceny możliwości przyjęcia tych zobowiązań po konsultacjach z państwami członkowskimi w odpowiednim czasie.

(8) Przy przedłożeniu właściwemu organowi celnemu wniosku o dopuszczenie do swobodnego obrotu zgodnie ze zobowiązaniami, zwolnienie z cła będzie uzależnione od przedstawienia faktury zawierającej przynajmniej informacje wymienione w Załączniku do rozporządzenia (WE) nr 954/2006, tak, aby Komisja mogła skutecznie monitorować przestrzeganie zobowiązań przez producentów eksportujących. Taki poziom informacji jest również niezbędny, aby umożliwić organom celnym stwierdzenie z wystarczającą dokładnością, że przesyłka jest zgodna z dokumentami handlowymi. W przypadku braku takiej faktury lub jeśli nie zostaną spełnione inne warunki określone w rozporządzeniu Rady, nałożone zostanie cło antydumpingowe w odpowiedniej wysokości.

(9) W celu zapewnienia skutecznego przestrzegania zobowiązań, w wyżej wymienionym rozporządzeniu Rady poinformowano importerów o tym, że niespełnienie warunków określonych w rozporządzeniu lub wycofanie przyjęcia zobowiązań przez Komisję może prowadzić do powstania długu celnego z tytułu odpowiednich transakcji.

(10) W przypadku naruszenia zobowiązań lub wycofania się z nich lub w przypadku wycofania przyjęcia tych zobowiązań przez Komisję, cło antydumpingowe nałożone zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia podstawowego jest automatycznie stosowane na mocy art. 8 ust. 9 rozporządzenia podstawowego.

C. ZMIANA NAZWY

(11) 2 Przedsiębiorstwo S.C. Artrom S.A. poinformowało Komisję, że w dniu 22 maja 2006 nazwa przedsiębiorstwa uległa zmianie i obecnie brzmi S.C. T.M.K. - Artrom S.A, co ma wskazywać, że przedsiębiorstwo należy do grupy spółek.

(12) 3 Po zbadaniu tej informacji Komisja ustaliła, że zmiana nazwy w żaden sposób nie wpływa na strukturę oraz formę prawną przedsiębiorstwa, a także na ustalenia Komisji. W związku z tym wszelkie odniesienia do przedsiębiorstwa S.C. Artrom S.A. powinny dotyczyć przedsiębiorstwa S.C. T.M.K. - Artrom S.A.

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1 4

Zobowiązania złożone przez producentów eksportujących wymienionych poniżej w związku z postępowaniem antydumpingowym dotyczącym przywozu niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza lub stali pochodzących między innymi z Rumunii zostają niniejszym przyjęte.

Kraj

Przedsiębiorstwo

Dodatkowy kod Taric

Rumunia

S.C. T.M.K. - Artrom S.A.

Draganesti Street No 30

230119 Slatina

A738

S.C. Mittal Steel Roman S.A.

Stefan cel Mare Street No 246

611040 Roman

Neamt County

A739

S.C. Silcotub S.A.

93, Mihai Viteazu Bvd.

450131 Zalau

Salaj County

A740

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej i obowiązuje przez okres dziewięciu miesięcy.

Sporządzono w Brukseli, dnia 23 czerwca 2006 r.

W imieniu Komisji
Peter MANDELSON
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2117/2005 (Dz.U. L 340 z 23.12.2005, str. 17).

(2) Dz.U. C 77 z 31.3.2005, str. 2.

(3) Patrz: strona 4 aktualnego Dziennika Urzędowego.

1 Motyw (3) zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 września 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.242.5).
2 Motyw (11) zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 września 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.242.5).
3 Motyw (12) zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 września 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.242.5).
4 Art. 1 zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 września 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.242.5).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.175.81

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2006/441/WE przyjmująca zobowiązania złożone w związku z postępowaniem antydumpingowym dotyczącym przywozu niektórych rur i przewodów bez szwu z żelaza lub stali pochodzących między innymi z Rumunii
Data aktu: 23/06/2006
Data ogłoszenia: 29/06/2006