(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/292/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 31 marca 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając decyzję Rady 90/424/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. w sprawie wydatków w dziedzinie weterynarii(1), w szczególności jej art. 37 i art. 37a,
uwzględniając dyrektywę Rady 90/425/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. dotyczącą kontroli weterynaryjnych i zootechnicznych mających zastosowanie w handlu wewnątrzwspólnotowym niektórymi żywymi zwierzętami i produktami w perspektywie wprowadzenia rynku wewnętrznego(2), w szczególności jej art. 20 ust. 3,
uwzględniając decyzję Rady 92/438/EWG z dnia 13 lipca 1992 r. w sprawie komputeryzacji weterynaryjnych procedur przywozowych (Projekt SHIFT), zmieniającą dyrektywy 90/675/EWG, 91/496/EWG, 91/628/EWG i decyzję 90/424/EWG, oraz uchylającą decyzję 88/192/EWG(3), w szczególności jej art. 12,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Komisji 91/398 z dnia 19 lipca 1991 r. w sprawie skomputeryzowanego systemu łączącego władze weterynaryjne (Animo)(4) określa zasady regulujące sieć komunikacyjną łączącą jednostki weterynaryjne wymienione w decyzji 2002/24/WE(5).
(2) Decyzja Komisji 2003/24/WE(6) stanowi, że należy rozwinąć system komputerowy TRACES łączący funkcje systemów Animo i Shift w jedną strukturę.
(3) Decyzja Komisji 92/486/EWG z dnia 25 września 1992 r. ustanawiająca formę współpracy między centrum serwerowym Animo a Państwami Członkowskimi(7) stanowi, że umowy między Państwami Członkowskimi a centrum serwerowym Animo tracą ważność dnia 31 marca 2004 r. Zatem w celu uniknięcia potrzeby odnawiania umów, data ta powinna być datą rozpoczęcia systemu TRACES.
(4) Niektóre Państwa Członkowskie nie mogą używać systemu TRACES z datą określoną przez Komisję, to jest od dnia 1 kwietnia 2004 r., ponieważ nie są jeszcze gotowe na zamianę z Animo na TRACES. Dlatego też należy ustanowić przepisy na okres przejściowy, by umożliwić tym Państwom Członkowskim przejście na system TRACES.
(5) Decyzję 92/486/EWG należy zmienić, tak by umożliwić odnowienie umów między Państwami Członkowskim, które korzystają z okresu przejściowego a centrum serwerowym Animo.
(6) Umowy między centrum serwerowym Animo a punktami kontroli granicznej w Niemczech, Austrii i Włoszech wymienionymi w załączniku II do rozporządzenia Komisji (WE) nr 282/2004 z 18 lutego 2004 r. wprowadzającego dokument zgłoszenia i kontroli weterynaryjnych dotyczących zwierząt wwożonych do Wspólnoty pochodzących z krajów trzecich(8).
(7) Funkcje nowego systemu powinny być wprowadzane etapami, by umożliwić pierwszej grupie Państw Członkowskich przechodzących na system TRACES dostosowanie się do niego, jednocześnie zapewniając, że tak szybko jak zostanie on wprowadzony poziom informacji będzie taki sam jak w systemie Animo.
(8) Wszystkie informacje zawarte we wspólnych weterynaryjnych dokumentach wjazdu przewidzianych w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 136/2004(9) dla produktów, we wspólnych weterynaryjnych dokumentach wjazdu przewidzianych w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 282/2004 dla zwierząt i w świadectwach dla handlu wewnątrzwspólnotowego zharmonizowanych rozporządzeniem Komisji (WE) nr 599/2004(10) muszą być przekazywane przez system TRACES.
(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt.
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 30 marca 2004 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 19. Decyzja zmieniona decyzją 2001/572/WE (Dz.U. L 203 z 28.7.2001, str. 16).
(2) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 29. Dyrektywa zmieniona dyrektywą 2002/33/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 315 z 19.11.2002, str. 14).
(3) Dz.U. L 243 z 25.8.1992, str. 27. Decyzja zmieniona decyzją 95/1/WE (Dz.U. L 1 z 1.1.1995, str. 113).
(4) Dz.U. L 221 z 9.8.1991, str. 30.
(5) Dz.U. L 159 z 17.6.2002, str. 27. Decyzja zmieniona decyzją 2003/831/EWG (Dz.U. L 87 z 4.4.2003, str. 61).
(6) Dz.U. L 8 z 14.1.2003, str. 44.
(7) Dz.U. L 291 z 7.10.1992, str. 20. Decyzja zmieniona decyzją 2003/236/WE (Dz.U. L 87 z 4.4.2003, str. 61).
(8) Dz.U. L 49 z 19.2.2004, str. 11.
(9) Dz.U. L 21z 28.1.2004, str. 11.
(10) Dz.U. L 94 z 31/03/2004, str. 44.
- dodany przez art. 1 decyzji nr 2005/123/WE z dnia 9 lutego 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.39.53) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2005/515/WE z dnia 14 lipca 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.187.29) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.94.63 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2004/292/WE w sprawie wprowadzenia systemu TRACES i zmieniająca decyzję 92/486/EWG |
| Data aktu: | 30/03/2004 |
| Data ogłoszenia: | 31/03/2004 |
| Data wejścia w życie: | 31/03/2004, 01/05/2004, 01/04/2004 |