Decyzja 2003/246/WE,Euratom zmieniająca jej regulamin wewnętrzny

DECYZJA KOMISJI
z dnia 26 marca 2003 r.
zmieniająca jej regulamin wewnętrzny

(notyfikowana jako dokument nr C(2003) 972)

(2003/246/WE, Euratom)

(Dz.U.UE L z dnia 9 kwietnia 2003 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 218 ust. 2,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 131,

uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 28 ust. 1 i art. 41 ust. 1,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przepisy Komisji w sprawie operacyjnych procedur zarządzania kryzysami załączone do niniejszej decyzji dodaje się do regulaminu Komisji jako załącznik.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja zastępuje decyzję o tym samym tytule przyjętą dnia 5 marca 2003 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie i jest stosowana od dnia 26 marca 2003 r.

Sporządzono w Brukseli, dnia 26 marca 2003 r.

W imieniu Komisji
Neil KINNOCK
Wiceprzewodniczący

ZAŁĄCZNIK 

PRZEPISY KOMISJI W SPRAWIE OPERACYJNYCH PROCEDUR ZARZĄDZANIA KRYZYSAMI

Mając na uwadze, co następuje:

(1) Właściwe jest, aby Komisja ustaliła procedury umożliwiające zarządzanie kryzysami, w szczególności aby zapewniła podjęcie wszelkich niezbędnych decyzji w sposób możliwie jak najbardziej wydajny i jak najszybszy, przy zapewnieniu, że pozostają one podległe kontroli politycznej.

(2) Niezbędne jest, aby Komisja ustanowiła strukturę operacyjną zarządzania kryzysami.

(3) Przepisy Komisji w sprawie bezpieczeństwa(1), ustanowione jako Załącznik do regulaminu wewnętrznego Komisji, przewidują odpowiedzialność członka Komisji za sprawy bezpieczeństwa oraz za wdrażanie polityki bezpieczeństwa Komisji.

(4) Zasady ogólne ustanowione w sekcji 2 Załącznika do przepisów w sprawie bezpieczeństwa ustanawiają ogólne zasady praworządności, przejrzystości, odpowiedzialności i pomocniczości (proporcjonalności), które na równi stosuje się do zarządzania kryzysami.

Artykuł 1

Urząd ds. Bezpieczeństwa zostaje włączony do Dyrekcji Generalnej ds. Personelu i Administracji, a jego działalność podlega kontroli dyrektora Urzędu ds. Bezpieczeństwa Komisji, który odpowiada przed członkiem Komisji odpowiedzialnym za sprawy bezpieczeństwa.

Artykuł  2
1.
System kryzysowy składa się z grupy do spraw zarządzania, zespołu operacyjnego i zespołu monitorującego.
2.
Grupa do spraw zarządzania zbiera się pod przewodnictwem zastępcy sekretarza generalnego. Składa się z członka gabinetu przewodniczącego i członka Komisji odpowiedzialnego za sprawy bezpieczeństwa, dyrektora Urzędu ds. Bezpieczeństwa Komisji, dyrektorów generalnych: służby prawnej, personelu i administracji, prasy, oraz innych osób, które zastępca sekretarza generalnego uzna za właściwe w odpowiednich okolicznościach.

Grupa jest odpowiedzialna za doradzanie Komisji, w szczególności członkowi Komisji odpowiedzialnemu za sprawy bezpieczeństwa, co do właściwych środków podejmowanych w celu ochrony personelu oraz majątku Komisji oraz zapewnienia jej skuteczności operacyjnej w razie kryzysu.

3.
Przewodniczący, członek Komisji odpowiedzialny za sprawy bezpieczeństwa i każdy członek Komisji uczestniczący w kryzysie są na bieżąco informowani przez przewodniczącego grupy zarządzającej o rozwoju kryzysu.
4.
W celu umożliwienia wykonywania swoich obowiązków przez Urząd ds. Bezpieczeństwa działa całodobowa, przez siedem dni w tygodniu służba gotowości oparta na stałej obecności co najmniej dwóch urzędników.
Artykuł  3
1.
Członek Komisji odpowiedzialny za sprawy bezpieczeństwa może w dowolnym momencie zalecić dyrektorowi Urzędu ds. Bezpieczeństwa Komisji uruchomienie systemu zarządzania kryzysami.
2.
Dyrektor Urzędu ds. Bezpieczeństwa Komisji może z własnej inicjatywy podjąć decyzję, że na podstawie dostępnych dla niego informacji, właściwe jest uruchomienie systemu zarządzania kryzysami.
Artykuł  4

W celu umożliwienia podjęcia decyzji z dostateczną szybkością, aby zapewnić ochronę personelu Komisji, informacji, budynków i innego majątku przed jakimkolwiek zagrożeniem oraz aby zapewnić zdolność operacyjną w sytuacjach, w których nagła potrzeba wyklucza zastosowanie zwyczajowych procedur decyzyjnych:

1) członek Komisji odpowiedzialny za sprawy bezpieczeństwa może podjąć każdą decyzję, którą uzna za niezbędną do ochrony personelu oraz majątku Komisji przed takim zagrożeniem;

2) w sytuacji wyjątkowego zagrożenia dyrektor Urzędu ds. Bezpieczeństwa Komisji może podjąć decyzje podobne do przewidzianych w ust. 1, działając tam gdzie jest możliwe w uzgodnieniu z grupą do spraw zarządzania. Każde korzystanie z tych uprawnień jest niezwłocznie zgłaszane członkowi Komisji odpowiedzialnemu za sprawy bezpieczeństwa w celu ich przejrzenia, a tam gdzie jest to właściwe, w celu potwierdzenia, zmiany lub cofnięcia;

3) w sytuacji wyjątkowego zagrożenia szef misji Komisji lub delegacji lub przedstawicielstwa albo regionalnego przedstawicielstwa w Państwach Członkowskich może podjąć decyzje podobne do przewidzianych w ust. 1. Każde korzystanie z tych uprawnień jest niezwłocznie zgłaszane członkowi Komisji odpowiedzialnemu za sprawy bezpieczeństwa w celu ich przejrzenia, a tam gdzie jest to właściwe, w celu potwierdzenia, zmiany lub cofnięcia;

4) każda decyzja podjęta zgodnie z ust. 1-3 jest przedstawiana na najbliższym spotkaniu kolegium w celu jej przejrzenia, a tam gdzie jest to właściwe, w celu potwierdzenia, zmiany lub cofnięcia.

Artykuł  5

Uchyla się art. 5 decyzji Komisji C (94) 2129.

______

(1) Dz.U. L 317 z 3.12.2001, str. 1.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.92.14

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2003/246/WE,Euratom zmieniająca jej regulamin wewnętrzny
Data aktu: 26/03/2003
Data ogłoszenia: 09/04/2003
Data wejścia w życie: 26/03/2003, 01/05/2004