uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1254/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wołowiny i cielęciny (1), w szczególności jego art. 32 ust. 1,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1095/96 z dnia 18 czerwca 1996 r. w sprawie wprowadzania koncesji określonych na liście koncesyjnej CXL sporządzonej w wyniku zakończenia negocjacji GATT XXIV.6 (2), w szczególności jego art. 1 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Następujące rozporządzenia ustanawiają zasady zarządzania kontyngentami taryfowymi na żywe bydło:
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1143/98 z dnia 2 czerwca 1998 r. ustanawiające szczegółowe zasady dotyczące kontyngentu taryfowego na krowy i jałówki określonych ras górskich pochodzące z różnych państw trzecich, przeznaczonych do innych celów niż ubój oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1012/98 (3), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1081/1999 (4),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1081/1999 z dnia 26 maja 1999 r. otwierające i ustalające zarządzanie kontyngentami taryfowymi na przywóz byków, krów i jałówek niektórych ras alpejskich i górskich, przeznaczonych do innych celów niż ubój, uchylające rozporządzenie (WE) nr 1012/98 oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1143/98,
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1128/1999 z dnia 28 maja 1999 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania kontyngentu taryfowego na cielęta ważące nie więcej niż 80 kilogramów, pochodzące z niektórych państw trzecich (5), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2857/2000 (6),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1247/1999 z dnia 16 czerwca 1999 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania kontyngentu taryfowego na żywe bydło ważące od 80 do 300 kilogramów i pochodzące z niektórych państw trzecich, zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2857/2000 (7).
(2) W celu rozłożenia kontyngentów, powinna zostać zastosowana metoda przewidziana w art. 32 ust. 2 akapit trzeci .a (WE) nr 1254/1999, przy uniknięciu dyskryminacji zainteresowanych podmiotów gospodarczych. Dostęp do danych kontyngentów powinien zostać rozszerzony na podmioty gospodarcze określonych jako "nowo przybyli".
(3) Zaistniał gwałtowny wzrost liczny "nowo przybyłych", składających wnioski na niektóre kontyngenty taryfowe. Dlatego też kryterium dostępu tych podmiotów do kontyngentu w zakresie handlu żywymi zwierzętami powinno być bardziej rygorystyczne.
(4) BSE i pryszczyca zakłóciły handel inwentarzem żywym. Dlatego też okresy referencyjne ustalone dla tradycyjnych i nowo przybyłych powinny zakończyć się przez rozpoczęciem kryzysu.
(5) W celu zapobieżenia spekulacjom:
- należy ustalić środki bezpieczeństwa odnoszące się do przywozu,
- należy wykluczyć możliwość zbywania pozwoleń na przywóz.
(6) W celu zobowiązania podmiotów gospodarczych do składania wniosków o pozwolenia na przywóz w odniesieniu do wszystkich przyznanych praw do przywozu, zobowiązanie to powinno być podstawowym wymogiem zgodnie ze znaczeniem treści rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2220/85 z dnia 22 lipca 1985 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu zabezpieczeń w odniesieniu do produktów rolnych (8), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1932/1999 (9).
(7) Rozporządzenie wymienione w akapicie pierwszym powinno zostać odpowiednio zmienione.
(8) W świetle terminów składania wniosków o prawa do przywozu, rozporządzenie musi wejść w życie bezzwłocznie.
(9) Komitet Zarządzający ds. Wołowiny i Cielęciny nie wydał opinii w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 5 czerwca 2001 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
_______
(1) Dz.U.160 z 26.6.1999, str. 21.
(2) Dz.U.146 z 20.6.1996, str. 1
(3) Dz.U.159 z 3.6.1998, str. 14.
(4) Dz.U.131 z 27.5.1999, str. 15.
(5) Dz.U.135 z 29.5.1999, str. 50.
(6) Dz.U.332 z 28.12.2000, str. 55.
(7) Dz.U.150 z 17.6.1999, str. 18.
(8) Dz.U.205 z 3.8.1985, str. 5.
(9) Dz.U.240 z 10.9.1999, str. 11.
Powierzenie pracy cudzoziemcowi wymaga, co do zasady, zawarcia umowy w formie pisemnej. Może ona być sporządzona w języku polskim, w języku polskim i jednocześnie w wersji obcojęzycznej, ale również tylko w języku obcym. Jeżeli podmiot powierzający pracę zdecyduje się na to ostatnie rozwiązanie, będzie musiał zlecić tłumaczowi przysięgłemu przetłumaczenie umowy i tłumaczenie to przechowywać.
11.06.2025Resort pracy chce nieznacznie wydłużyć termin wypłaty ekwiwalentu za urlop w przypadku rozwiązywania jest umowy o pracę, a także zwiększenie do dwóch osób minimalnej reprezentacji pracowników przed pracodawcą w sprawach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w zakładach, w których nie funkcjonują związki zawodowe. W ten sposób pracodawcy będą mogli dokonać jednego przelewu należnych środków wraz z wypłatą ostatniego wynagrodzenia.
10.06.2025Nowe przepisy o rynku pracy przewidują, że staż z urzędu pracy może obejmować okres do 12 miesięcy wówczas, gdy zakończony będzie potwierdzeniem nabycia wiedzy lub umiejętności przeprowadzanym przez uprawnioną instytucję. Przy tego rodzaju stażu przewidziano premię finansową dla organizatora stażu w wysokości 500 zł za każdy pełny miesiąc stażu.
10.06.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - ustawa trafi teraz do prezydenta, Sejm przyjął poprawkę Senatu.
04.06.2025W nowych przepisach o rynku pracy nie zmienia się istota stażu - popularnej formy wsparcia z urzędu pracy bezrobotnych i organizatorów staży. Pojawia się jednak wiele zmian w stosunku do dotychczasowych przepisów i doprecyzowań pewnych niejasności pojawiających się w praktyce. Nie omawiając szerokiej problematyki staży, zwróćmy uwagę na najważniejsze nowości.
03.06.2025Często zmieniające się przepisy i ich rozproszenie w kilku aktach oraz przewlekłość postępowań w urzędach są największym wyzwaniem dla pracodawców w procesie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców – wynika z badania zrealizowanego przez ASM Research Solutions Strategy na zlecenie Konfederacji Lewiatan. 1 czerwca wchodzą w życie nowe przepisy z tym związane.
30.05.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.150.33 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1096/2001 zmieniające rozporządzenia (WE) nr 1143/98, (WE) nr 1081/1999, (WE) nr 1128/1999 i (WE) 1247/1999 w sektorze wołowiny i cielęciny |
Data aktu: | 05/06/2001 |
Data ogłoszenia: | 06/06/2001 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 06/06/2001 |