uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1254/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wołowiny i cielęciny (1), w szczególności jego art. 32 ust. 1,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1095/96 z dnia 18 czerwca 1996 r. w sprawie wprowadzania koncesji określonych na liście koncesyjnej CXL sporządzonej w wyniku zakończenia negocjacji GATT XXIV.6 (2), w szczególności jego art. 1 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Następujące rozporządzenia ustanawiają zasady zarządzania kontyngentami taryfowymi na żywe bydło:
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1143/98 z dnia 2 czerwca 1998 r. ustanawiające szczegółowe zasady dotyczące kontyngentu taryfowego na krowy i jałówki określonych ras górskich pochodzące z różnych państw trzecich, przeznaczonych do innych celów niż ubój oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1012/98 (3), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1081/1999 (4),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1081/1999 z dnia 26 maja 1999 r. otwierające i ustalające zarządzanie kontyngentami taryfowymi na przywóz byków, krów i jałówek niektórych ras alpejskich i górskich, przeznaczonych do innych celów niż ubój, uchylające rozporządzenie (WE) nr 1012/98 oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1143/98,
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1128/1999 z dnia 28 maja 1999 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania kontyngentu taryfowego na cielęta ważące nie więcej niż 80 kilogramów, pochodzące z niektórych państw trzecich (5), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2857/2000 (6),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1247/1999 z dnia 16 czerwca 1999 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania kontyngentu taryfowego na żywe bydło ważące od 80 do 300 kilogramów i pochodzące z niektórych państw trzecich, zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2857/2000 (7).
(2) W celu rozłożenia kontyngentów, powinna zostać zastosowana metoda przewidziana w art. 32 ust. 2 akapit trzeci .a (WE) nr 1254/1999, przy uniknięciu dyskryminacji zainteresowanych podmiotów gospodarczych. Dostęp do danych kontyngentów powinien zostać rozszerzony na podmioty gospodarcze określonych jako "nowo przybyli".
(3) Zaistniał gwałtowny wzrost liczny "nowo przybyłych", składających wnioski na niektóre kontyngenty taryfowe. Dlatego też kryterium dostępu tych podmiotów do kontyngentu w zakresie handlu żywymi zwierzętami powinno być bardziej rygorystyczne.
(4) BSE i pryszczyca zakłóciły handel inwentarzem żywym. Dlatego też okresy referencyjne ustalone dla tradycyjnych i nowo przybyłych powinny zakończyć się przez rozpoczęciem kryzysu.
(5) W celu zapobieżenia spekulacjom:
- należy ustalić środki bezpieczeństwa odnoszące się do przywozu,
- należy wykluczyć możliwość zbywania pozwoleń na przywóz.
(6) W celu zobowiązania podmiotów gospodarczych do składania wniosków o pozwolenia na przywóz w odniesieniu do wszystkich przyznanych praw do przywozu, zobowiązanie to powinno być podstawowym wymogiem zgodnie ze znaczeniem treści rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2220/85 z dnia 22 lipca 1985 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu zabezpieczeń w odniesieniu do produktów rolnych (8), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1932/1999 (9).
(7) Rozporządzenie wymienione w akapicie pierwszym powinno zostać odpowiednio zmienione.
(8) W świetle terminów składania wniosków o prawa do przywozu, rozporządzenie musi wejść w życie bezzwłocznie.
(9) Komitet Zarządzający ds. Wołowiny i Cielęciny nie wydał opinii w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 5 czerwca 2001 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
_______
(1) Dz.U.160 z 26.6.1999, str. 21.
(2) Dz.U.146 z 20.6.1996, str. 1
(3) Dz.U.159 z 3.6.1998, str. 14.
(4) Dz.U.131 z 27.5.1999, str. 15.
(5) Dz.U.135 z 29.5.1999, str. 50.
(6) Dz.U.332 z 28.12.2000, str. 55.
(7) Dz.U.150 z 17.6.1999, str. 18.
(8) Dz.U.205 z 3.8.1985, str. 5.
(9) Dz.U.240 z 10.9.1999, str. 11.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2001.150.33 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1096/2001 zmieniające rozporządzenia (WE) nr 1143/98, (WE) nr 1081/1999, (WE) nr 1128/1999 i (WE) 1247/1999 w sektorze wołowiny i cielęciny |
| Data aktu: | 05/06/2001 |
| Data ogłoszenia: | 06/06/2001 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 06/06/2001 |