Rozporządzenie 2537/1999 zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2861/93, (WE) nr 2199/94, (WE) nr 663/96 i (WE) nr 1821/98 dotyczące nałożenia ostatecznych ceł antydumpingowych na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Japonii, Tajwanu, Chińskiej Republiki Ludowej, Hongkongu, Republiki Korei, Malezji, Meksyku, Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Indonezji, a także rozporządzenie (WE) nr 1335/1999 nakładające ponownie ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Indonezji oraz produkowanych i sprzedawanych na wywóz do Wspólnoty przez PT Betadiskindo Binatama

ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 2537/1999
z dnia 29 listopada 1999 r.
zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2861/93, (WE) nr 2199/94, (WE) nr 663/96 i (WE) nr 1821/98 dotyczące nałożenia ostatecznych ceł antydumpingowych na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Japonii, Tajwanu, Chińskiej Republiki Ludowej, Hongkongu, Republiki Korei, Malezji, Meksyku, Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Indonezji, a także rozporządzenie (WE) nr 1335/1999 nakładające ponownie ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Indonezji oraz produkowanych i sprzedawanych na wywóz do Wspólnoty przez PT Betadiskindo Binatama

RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), w szczególności jego art. 11 ust. 3,

uwzględniając wniosek Komisji, przedstawiony po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

WNIOSEK O PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA PRZEGLĄDOWEGO

(1) Został złożony wniosek o tymczasowe postępowanie przeglądowe dotyczące rozporządzenia (EWG) nr 2861/93(2) na mocy, którego Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na niektóre dyski magnetyczne (dyskietki 3,5- calowe) pochodzące, między innymi z Japonii, przez Sony Corporation i Fuji Photo Film Co. Ltd, oba znajdujące się w Japonii i zwane dalej, odpowiednio "Sony" i Fuji Film.

(2) Na podstawie art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 384/96, we wniosku stwierdzono, iż nastąpiła zmiana okoliczności dotyczących definicji rozpatrywanego produktu, przez dane postępowanie w celu uzasadnienie rozpoczęcia postępowania przeglądowego. Zgodnie z wnioskiem, konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe o pojemności 1,44 megabajtów oraz dyskietki 3,5-calowe nowej generacji o pojemności 200 megabajtów nie mogą być rozważane jako jeden produkt i dlatego powinny być wyłączone z zakresu istniejących środków antydumpingowych.

(3) Ponieważ wniosek zawierał wystarczające dowody prima facie, Komisja postanowiła rozpocząć tymczasowe postępowanie przeglądowe(3)rozporządzenia (EWG) nr 2861/93. Równocześnie Komisja uznała, iż badanie powinno objąć wszystkie istniejące środki nałożone na ten sam produkt i w związku z tym postanowiła rozszerzyć postępowanie przeglądowe także na środki stosowane wobec przywozu produktów pochodzących z Hongkongu, Republiki Korei, Malezji, Meksyku, Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Indonezji.

(4) Tymczasowe postępowanie przeglądowe zostało ograniczone do wyjaśnienia jakie produkty wchodzą w zakres rozporządzenia nakładającego środki.

ISTNIEJĄCE ŚRODKI

(5) Obecnie obowiązujące środki to ostateczne cło antydumpingowe w postaci stawek ad valorem nakładanych na niektóre dyski magnetyczne (dyskietki 3,5-calowe) na mocy następujących rozporządzeń:

- rozporządzenie (EWG) nr 2861/93, nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Japonii, Tajwanu i Chińskiej Republiki Ludowej,

- rozporządzenie (WE) nr 2199/94(4) nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Hongkongu i z Republiki Korei,

- rozporządzenie (WE) nr 663/96(5) nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietki 3,5-calowe) pochodzących z Malezji, Meksyku i Stanów Zjednoczonych Ameryki,

- rozporządzenia (WE) nr 1821/98(6) nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na niektóre dyski magnetyczne (dyskietki 3,5-calowe) pochodzące z Indonezji,

- rozporządzenia (WE) nr 1335/1999 nakładające ponownie ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Indonezji oraz produkowanych i sprzedawanych na wywóz do Wspólnoty przez PT Betadiskindo Binatama(7) (co wyniknęło z postępowania przeglądowego odnoszącego się do tego przedsiębiorstwa).

C) PROCEDURA

(6) Komisja dała wszystkim bezpośrednio zainteresowanym stronom możliwość przedstawienia na piśmie swoich stanowisk oraz wystąpienia z wnioskiem o wysłuchanie.

(7) Przemysł wspólnotowy reprezentowany przez Komitet Europejskich Producentów Dyskietek (Diskma), w imieniu producentów, których łączna produkcja dyskietek 3,5-calowych stanowiła większą część produkcji tych dyskietek we Wspólnocie, przedstawił swe poglądy na piśmie.

(8) Strony wnioskujące o postępowanie przeglądowe (Sony i Fuji Film) prosiły o przesłuchanie, które zostało im przyznane. Inny producent eksportujący dyskietki o dużej pojemności z Japonii, Hitachi Maxell Ltd (zwany dalej "Hitachi Maxell"), również wystąpił o wyłączenie wytwarzanego przez siebie produktu z zakresu tych środków.

(9) Jeden amerykański producent eksportujący, Imation Europe BV (zwany dalej "Imation"), który występował przeciwko wyłączeniu produktów z zakresu środków antydumpingowych, wnioskował o przesłuchanie, które mu zostało przyznane.

(10) Otrzymano również argumentację przysłaną przez Biuro Ekonomiczno - Handlowe w Hongkongu (organ kraju wywozu) i Memtek Europe Ltd, które jest częścią spółki Hanny Group, z siedzibą w Hongkongu prowadzącej produkcję w Chińskiej Republice Ludowej (zwanej dalej "Hanny").

D. PRODUKT ROZPATRYWANY I PRODUKT PODOBNY

(11) Produktem rozpatrywanym przez wszystkie rozporządzenia są niektóre dyski magnetyczne (dyskietki 3,5-calowe) używane do zapisywania i przechowywania kodowanych informacji cyfrowych, objęte kodem CN ex 8523 20 90.

W trakcie badania, które doprowadziło do przyjęcia środków przeciwko Japonii, Taiwanowi i Chińskiej Republice Ludowej zbadano również czy środki antydumpingowe powinny być również stosowane do dyskietek 3,5-calowych o większej pojemności. Jak stwierdzono w ust. 9 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 920/93(8) nakładającego środki tymczasowe, jeden producent japoński wystąpił o to, aby dyskietki 3,5-calowe o pojemności czterech i więcej megabajtów zostały wyłączone z zakresu postępowania, jednak wniosek ten został odrzucony ze względu na to, że w momencie przyjęcia rozporządzenia (EWG) nr 920/93:

- pomimo pewnych domniemanych różnic technologicznych w produkcji zarówno dyskietek 3,5-calowych o pojemności czterech megabajtów jak i dyskietek o większej pojemności ich zasadnicze cechy fizyczne oraz ostateczne przeznaczenie są takie same, oraz

- wszystkie dyskietki 3,5-calowe były w dużym stopniu, zamienne.

W rezultacie wszystkie dyskietki 3,5-calowe bez względu na swoją pojemność zostały uznane za jeden produkt, który ma zostać objęty obowiązującymi cłami.

Powyższe ustalenia zostały potwierdzone przez Radę w rozporządzeniu (EWG) nr 2861/93.

E) ARGUMENTY ZA WYŁĄCZENIEM PRODUKTÓW Z ZAKRESU OBOWIĄZUJĄCYCH ŚRODKÓW

1. Argumentacja Sony, Fuji Film i Hitachi Maxell

(12) Sony i Fuji Film przedstawiły dowody na to, że dyskietki 3,5-calowe o pojemności 200 megabajtów znane jako "HiFD" zostały opracowane w ramach współpracy. Oba te przedsiębiorstwa twierdzą, iż HiFD powinny zostać wyłączone z zakresu środków ze względu na to, że ich właściwości fizyczne i końcowe zastosowania znacznie różnią się od dyskietek 3,5-calowych objętych badaniem i nie można uważać ich za jeden produkt co inne dyskietki 3,5- calowe.

(13) Podobnie, Hitachi Maxell przedstawił dowody na to, że dyskietki 3,5-calowe o pojemności 120 megabajtów, znane jako "Superdisk LS-120", również zostały unowocześnione. Zgodnie z opinią tej spółki, Superdisk LS-120 powinny zostać wyłączone z zakresu środków na tej samej podstawie, co HiFD.

Właściwości fizyczne

(14) Według tych spółek, HiFD i Superdisk LS-120, mając taką samą formę, co konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe, posiadają następujące właściwości.

i) Gęstości zapisu na ścieżce i schematy kodowania: Mają odpowiednio pojemność 200 MB i 120 MB, co stanowi 130 lub 83 razy więcej niż pojemność konwencjonalnej dyskietki 3,5-calowej. Większą pojemność uzyskuje się poprawiając gęstość zapisu na ścieżce i liniową gęstość zapisu oraz dzięki bardziej efektywnym schematom kodowania danych.

ii) Technologia tworzenia ścieżek: Mają one odpowiednio 3.450 lub 2.490 ścieżek na cal (TPI) w porównaniu do 135 ścieżek (TPI) na cal dla konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych. Ta wyższa gęstość osiągana jest przez wykorzystywanie technologii "prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych" (w przypadku HiFD) lub "optycznie ciągłego prowadzenia głowicy" (w przypadku Superdisk LS-120s) do odczytów i zapisów na dyskietkach, które naprowadzają głowicę, odpowiednio lub na zasadzie magnetycznej albo optycznej na docelową ścieżkę. W przypadku konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych, pozycja głowicy ustalana jest mechanicznie. W rezultacie w napędach HiFD i Superdisk LS-120 użyte zostały całkowicie nowe typy głowic w porównaniu z głowicami stosowanymi w konwencjonalnych dyskietkach 3,5-calowych.

iii) Nośniki cząstek: Mają większą koercję magnetyczną oraz cieńszą warstwę magnetyczną niż konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe.

iv) Zgodność: Nie mogą być odczytywane przez konwencjonalne stacje dysków 3,5-calowych. Mają otwory służące do identyfikacji i rozpoznania, które nie istnieją w konwencjonalnych dyskietkach i mogą być używane tylko wtedy, gdy umieszczone zostaną, odpowiednio w stacji dysków HiFD lub Superdisk LS-120. Jednakże stacje dysków tak dla HiFD jak i Superdisk LS-120 są zgodne z konwencjonalnymi dyskietkami 3,5-calowymi, gdyż mogą dokonywać odczytów i zapisów na tych dyskietkach. Konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe nie osiągają, jednakże pojemności HiFD lub Superdisk LS-120, gdy dokonuje się na nich zapisywania w stacji dysków, odpowiednio, HiFD lub Superdisk LS-120.

v) Transfer danych: Mogą obracać się w swoich stacjach dysków z prędkością, odpowiednio, 3.600 rpm lub 720 rpm obrotów na minutę, podczas gdy konwencjonalna dyskietka 3,5-calowa obraca się z prędkością 300 rpm. Pozwala to na transfer, odpowiednio 3.600 lub 680 kilobajtów na sekundę w porównaniu z wydajnością 60 kilobajtów na sekundę dla konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych.

Końcowe zastosowania

(15) Zainteresowane spółki twierdzą, iż końcowe zastosowania HiFD i Superdisk LS-120 są zasadniczo różne od zastosowań konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych. Zazwyczaj używane są do przechowywania większych plików, tworzonych przez programy audio, wideo, graficzne i multimedialne, które wymagają większych pojemności i większej szybkości przesyłania danych, zapewnianych przez oba rodzaje dyskietek 3,5-calowych o większej pojemności. Zastosowania te wykraczają znacznie poza pojemność konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych, które używane są zazwyczaj do zapisywania mniejszych plików roboczych i dlatego nie można ich stosować zamiennie z HiFD lub Superdisk LS-120.

Ceny

(16) Zgodnie z informacjami wnioskodawców, różnice we właściwościach fizycznych HiFD i Superdisk LS-120 z jednej strony i konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych z drugiej, odzwierciedlone są w kosztach ich produkcji oraz sprzedaży detalicznej. Różnice między dyskietkami 3,5-calowymi a HiFD lub Superdisk LS-120 podkreślone są istniejącym między nimi zróżnicowaniem cen. Zróżnicowanie to jest tak duże, że w praktyce nie istnieje żadna konkurencja między dyskietkami 3,5-calowymi a HiFD lub Superdisk LS-120.

2. Inne wnioski

(17) Zostały złożone wnioski przez Biuro Ekonomiczno - Handlowe w Hongkongu oraz przez Hanny, które produkują dyskietki 3,5-calowe, nie produkując jednakże 3,5-calowych dyskietek o zwiększonej pojemności. W obu wnioskach argumentowano, że dyskietki 3,5-calowe o zwiększonej pojemności nie są produktem podobnym do konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych i dlatego też powinny zostać wyłączone.

F) ARGUMENTY ZA NIEWYŁĄCZANIEM PRODUKTÓW Z ZAKRESU ISTNIEJĄCYCH ŚRODKÓW - PRZEDŁOŻONE PRZEZ IMATION

(18) Został również złożony wniosek przez Imation, będący filią amerykańskiego przedsiębiorstwa produkującego Superdisk LS-120 w Stanach Zjednoczonych Ameryki na sprzedaż na rynku wspólnotowym. Imation współpracował podczas poprzedniego badania, które doprowadziło do nałożenia cła antydumpingowego na przywóz ze Stanów Zjednoczonych Ameryki i uzyskał szczególną zerową stawkę cła antydumpingowego.

1. Właściwości fizyczne

(19) Według Imation różnice w pojemności pamięci, konstrukcji oraz w technologii procesu zapisu/odczytu nie sprawiają, by produkty nie należały do tej samej kategorii rozpatrywanych produktów pod warunkiem że podstawowe właściwości i technologia nie wykazują znaczących różnic. Stwierdza się, że zarówno HiFD jak Superdisk LS-120 mają te same podstawowe właściwości fizyczne, techniczne i/lub chemiczne co konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe.

(20) Wniosek ten cytowały obszernie rozporządzenia dotyczące pamięci DRAM (rozporządzenie Komisji (EWG) nr 165/90 z dnia 23 stycznia 1990 r., nakładające tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz pamięci DRAM pochodzących z Japonii(9) i rozporządzenie Rady (EWG) nr 2112/90 z dnia 23 lipca 1990 r., nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz pamięci DRAM pochodzących z Japonii(10). W tym przypadku Wspólnota przyjęła pogląd zgodnie, z którym podobieństwa pamięci DRAM o różnych gęstościach i przetwarzaniu przeważyły nad ich różnicami dotyczącymi pojemności pamięci, konstrukcji i procesu technologicznego.

(21) Imation twierdził, że trzy podstawowe technologie zwiększania pamięci (nośniki cząstek, gęstość zapisu na ścieżce i schematy kodowania) są od 25 lat takie same dla dyskietek 3,5-calowych.

W związku z nośnikami cząstek Imation twierdził, iż wszystkie liczne i stałe ulepszenia pamięci i szybkości, których dokonuje się w produkcji dyskietek są oparte na stałym udoskonalaniu dwóch kluczowych elementów tj. rozmiaru i kształtu cząsteczek magnetycznych w warstwie magnetycznej oraz grubości warstwy magnetycznej.

Gęstość zapisu na ścieżce została ulepszona przez wykorzystanie różnych technologii prowadzenia głowicy.

Metody kodowania danych udoskonala się używając lepszych schematów kodowania.

Rozwój dyskietek o dużej pojemności uznany został przez Imation za zjawisko istniejące od dawna, wraz z wcześniejszymi próbami wyprodukowania takich dyskietek 3,5 calowych. Podstawowa używana technologia, mianowicie przechowywanie danych na nośnikach magnetycznych, pozostaje taka sama zarówno dla konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych i dyskietek o dużej pojemności. Wielkość, wymiary, konstrukcja, budowa i funkcja konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych oraz dyskietek o dużej pojemności są identyczne. Stwierdzono również, że technologia prowadzenia głowicy wykorzystywana w dyskietkach HiFD jest dostępna w branży już od kilku lat.

Imation utrzymywał także, że różnice w konstrukcji i wyglądzie nie są istotne i że różne otwory służące do rozpoznania w dyskietkach 3,5 calowych o większej pojemności to tylko czysto funkcjonalny aspekt ich konstrukcji. Fakt, że napędy HiFD i Superdisk LS-120 są wstecznie zgodne i mogą być używane do odczytywania i zapisywania konwencjonalnych dyskietek 3,5 calowych uznany został za zasadniczy wskaźnik, że produkty pomimo ulepszeń technologicznych nie różnią się istotnie co do podstawowych technologii i zastosowań.

2. Końcowe zastosowania

(22) W kwestii końcowego zastosowania, Imation stwierdził, iż podstawowym zastosowaniem dyskietek 3,5-calowych o dużej pojemności jest przechowywanie danych na nośniku przenośnym tak samo jak w przypadku konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych. Imation nie zgadza się z poglądem, iż zastosowania końcowe są różne. Twierdzenie Sony i Fuji Filmu, iż różnice we właściwościach fizycznych HiFD i konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych wyrażają się w poszczególnych kosztach wytwarzania i cenach detalicznych, zostało również odrzucone. Imation jest zdania, że ceny detaliczne za jeden megabajt na HiFD i dyskietce 3,5 calowej mają się prawie jak jeden do jednego.

G) STANOWISKO PRZEMYSŁU WSPÓLNOTOWEGO

(23) Diskma, reprezentująca przemysł wspólnotowy nie produkuje ani HiFD ani Superdisk LS-120 i zaznaczyła, że nie wyraża sprzeciwu wobec wykluczenia tych produktów z zakresu ostatecznego rozporządzenia antydumpingowego, wymienionego w ust. 5 pod warunkiem że wspólnotowe organy celne będą mogły odróżnić oba te produkty od konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych oraz ich wykluczenie nie pozwoli na uchylanie obowiązujących ceł.

H. WYNIKI BADANIA

1. Zróżnicowanie towarów

Właściwości fizyczne

(24) Jak wyjaśniono powyżej pojemność i gęstość zapisu na ścieżkach HiFD i Superdisk LS-120 są wielokrotnie większe niż w przypadku konwencjonalnych dyskietek 3,5- calowych. Warstwy magnetyczne są cieńsze niż w konwencjonalnych dyskietkach 3,5-calowych. Nowe schematy kodowania oraz udoskonalenia techniczne jednostek napędowych w HiFD i Superdisk LS-120 pozwalają na między 11 a 60 razy większą szybkość przesyłania danych niż w przypadku konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych.

(25) Ponadto jednostki napędowe służące do odczytywania i zapisywania na dyskietkach 3,5 calowych o większej pojemności różnią się znacznie od napędów konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych. Jednostki napędowe konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych nie są zgodne z nowymi dyskietkami o większej pojemności. Prawdą jest, że napędy o większej pojemności zostały skonstruowane tak, aby były wstecznie zgodne z konwencjonalnymi dyskietkami 3,5-calowymi. Jednakże zgodność wsteczna opiera się całkowicie na technologii napędu a nie na właściwościach fizycznych samych dyskietek. Zgodność wsteczna uzyskiwana jest dzięki podwójnym głowicom, z których jedna przeznaczona jest do czytania i zapisywania na dyskietkach o większej pojemności odpowiedniego rodzaju, a druga do czytania i zapisywania na konwencjonalnych dyskietkach 3,5-calowych. Dlatego też odrzuca się twierdzenie Imationu, że zgodność wsteczna napędów dyskietek o większej pojemności stanowi dalszy dowód na to, że omawiane dwa rodzaje dyskietek stanowią jeden produkt; element dyskietki o większej pojemności głowicy napędu nie jest zgodny wstecznie.

(26) Badanie wykazało ponadto, że obecnie nie ma dostępnych dyskietek 3,5-calowych, które zajmowałyby miejsce między konwencjonalnymi dyskietkami 3,5 calowymi a HiFD i Superdisk LS-120.

Końcowe zastosowania

(27) Potwierdza się, że na najbardziej podstawowym poziomie wszystkie rodzaje dyskietek 3,5 calowych używane są do zapisywania danych cyfrowych, chociaż dyskietki HiFD i Superdisk LS-120 mogą być używane do przechowywania plików elektronicznych znacznie przekraczających pojemność konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych. Dlatego też uznaje się, że kwestia końcowych zastosowań konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych oraz HiFD i Superdisk LS-120 nie wystarczy, aby stwierdzić, że konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe oraz HiFD i Superdisk LS-120 są tym jednym produktem.

2. Wniosek

(28) Badanie wykazało, że istnieje wyraźna linia podziału, co do właściwości fizycznych i technicznych między konwencjonalnymi dyskietkami 3,5-calowymi a dyskietkami o dużej pojemności. Produkt będący przedmiotem wniosku o postępowanie przeglądowe stanowi przejaw znacznego postępu technologicznego w porównaniu z dyskietkami będącymi przedmiotem poprzednich badań. Właściwości fizyczne dyskietek o większej pojemności, a także technologia niezbędna do ich używania są takie, aby rozróżnić je jako produkt inny niż konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe. Fakt, że nowe dyskietki o większej pojemności wyglądają podobnie do konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych nie został uznany za wystarczający powód by pozostawić dyskietki o większej pojemności w zakresie stosowania rozporządzenia poddanego postępowaniu przeglądowemu.

(29) W świetle powyższego, Rada uważa, że wyłączenie HiFD i Superdisk LS-120 z zakresu środków nałożonych rozporządzeniem objętym postępowaniem przeglądowym jest uzasadnione.

(30) Dlatego też Rada uznaje, że wszystkie dyskietki 3,5-calowe o pojemności 120 MB lub większej które wykorzystują albo technologię prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych, charakterystyczną dla HiFD lub technologię optycznie ciągłego prowadzenia głowicy, charakterystyczną dla Superdisk LS-120, powinny zostać wyłączone z zakresu środków antydumpingowych nałożonych wyżej wymienionym rozporządzeniem z mocą od daty publikacji Zawiadomienia o wszczęciu niniejszego postępowania przeglądowego, tj. dnia 17 grudnia 1998 r. Zainteresowane strony, włączając przemysł wspólnotowy zostały powiadomione o tych ustaleniach. Po powiadomieniu o powyższym stanie faktycznym i wnioskach przedstawiciele Imation przedłożyli dalsze oświadczenia na piśmie dotyczące wyłączenia HiFD oraz Superdisk LS-120 z zakresu środków nałożonych przez rozporządzenie objęte postępowaniem przeglądowym. Jednakże niedostarczone zostały żadne informacje ani argumenty, które mogłyby po zbadaniu sprawić by Rada zmieniła powyższe wnioski.

(31) Importerzy dyskietek 3,5-calowych, którzy zostali wyłączeni z zakresu danych środków antydumpingowych mogą przedkładać wnioski u odpowiednich organów celnych o zwrot ceł antydumpingowych zapłaconych od dnia 17 grudnia 1998 r. do daty wejścia w życie niniejszego rozporządzenia,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2861/93 otrzymuje brzmienie:

"1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz dyskietek 3,5- calowych używanych do zapisywania i przechowywania kodowanych komputerowych informacji cyfrowych, objętych kodem CN ex 8523 20 90 (kod Taric 8523 20 90*40) i pochodzących z Japonii, Tajwanu i Chińskiej Republiki Ludowej z wyjątkiem dyskietek 3,5-calowych opartych na technologii optycznie ciągłego prowadzenia głowicy lub technologii prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych o pojemności 120 MB lub większej."

Artykuł  2

Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2199/94 otrzymuje brzmienie:

"1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz dyskietek 3,5-calowych używanych do zapisywania i przechowywania kodowanych komputerowych informacji cyfrowych, objętych kodem CN ex 8523 20 90 (Taric kod 8523 20 90*40) i pochodzących z Hongkongu, Republiki Korei z wyjątkiem dyskietek 3,5-calowych opartych na technologii optycznie ciągłego prowadzenia głowicy lub technologii prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych o pojemności 120 MB lub większej."

Artykuł  3

Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 663/96 otrzymuje brzmienie:

"1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz dyskietek 3,5-calowych używanych do zapisywania i przechowywania kodowanych komputerowych informacji cyfrowych, objętych kodem CN ex 8523 20 90 (Taric kod 8523 20 90*40) i pochodzących z Malezji, Meksyku i Stanów Zjednoczonych Ameryki z wyjątkiem dyskietek 3,5-calowych opartych na technologii optycznie ciągłego prowadzenia głowicy lub technologii prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych o pojemności 120 MB lub większej."

Artykuł  4

Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1821/98 otrzymuje brzmienie:

"1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz dyskietek 3,5-calowych używanych do zapisywania i przechowywania kodowanych komputerowych informacji cyfrowych, objętychkodem CN ex 8523 20 90 (Taric kod 8523 20 90*40) i pochodzących z Indonezji z wyjątkiem dyskietek 3,5-calowych bazujących na technologii optycznie ciągłego prowadzenia głowicy lub technologii prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych o pojemności 120 MB lub większej."

Artykuł  5

Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1335/1999 otrzymuje brzmienie:

"1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz dyskietek 3,5-calowych używanych do zapisywania i przechowywania kodowanych komputerowych informacji cyfrowych, objętych kodem CN ex 8523 20 90 (Taric kod 8523 20 90*40) i pochodzących z Indonezji oraz produkowanych i sprzedawanych do celów wywozu do Wspólnoty przez PT Betadiskindo Binatama z wyjątkiem dyskietek 3,5-calowych bazujących na technologii optycznie ciągłego prowadzenia głowicy lub technologii prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych o pojemności 120 MB lub większej."

Artykuł  6

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsza decyzja stosuje się od dnia 17 grudnia 1998 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 29 listopada 1999 r.

W imieniu Rady
S. NIINISTÖ
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 905/98 (Dz.U. L 128 z 30.4.1998, str. 18).

(2) Dz.U. L 262 z 21.10.1993, str. 4.

(3) Dz.U. C 394 z 17.12.1998, str. 21.

(4) Dz.U. L 236 z 10.9.1994, str. 2.

(5) Dz.U. L 92 z 13.4.1996, str. 1.

(6) Dz.U. L 236 z 22.8.1998, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2152/98 (Dz.U. L 271 z 8.10.1998, str. 9).

(7) Dz.U. L 159 z 25.6.1999, str. 14.

(8) Dz.U. L 95 z 21.4.1993, str. 5.

(9) Dz.U. L 20 z 25.1.1990, str. 5.

(10) Dz.U. L 193 z 25.7.1990, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 2967/92 (Dz.U. L 299 z 15.10.1992, str. 4).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1999.307.1

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 2537/1999 zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2861/93, (WE) nr 2199/94, (WE) nr 663/96 i (WE) nr 1821/98 dotyczące nałożenia ostatecznych ceł antydumpingowych na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Japonii, Tajwanu, Chińskiej Republiki Ludowej, Hongkongu, Republiki Korei, Malezji, Meksyku, Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Indonezji, a także rozporządzenie (WE) nr 1335/1999 nakładające ponownie ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Indonezji oraz produkowanych i sprzedawanych na wywóz do Wspólnoty przez PT Betadiskindo Binatama
Data aktu: 29/11/1999
Data ogłoszenia: 02/12/1999
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 02/12/1999, 17/12/1998