Decyzja 1999/659/WE ustalająca indykatywny podział środków między Państwa Członkowskie w ramach Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej związanych z rozwojem obszarów wiejskich na okres 2000-2006

DECYZJA KOMISJI
z dnia 8 września 1999 r.
ustalająca indykatywny podział środków między Państwa Członkowskie w ramach Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej związanych z rozwojem obszarów wiejskich na okres 2000-2006

(notyfikowana jako dokument nr C(1999) 2843)

(1999/659/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 6 października 1999 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1257/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR)(1), w szczególności jej art. 46 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Podział środków na zobowiązania w odniesieniu do środków związanych z rozwojem obszarów wiejskich, zintegrowanych w programach celu nr 1, powinien być współfinansowany przez Sekcję Orientacji EFOGR zgodnie z art. 35 ust. 2, tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 1257/1999.

(2) Wsparcie Wspólnoty dla innych środków związanych z rozwojem obszarów wiejskich powinno być współfinansowane przez Sekcję Gwarancji EFOGR zgodnie z art. 35 ust. 2, tiret drugie rozporządzenia (WE) nr 1257/1999.

(3) W ust. 23 Konkluzji Prezydencji Rady Europejskiej w Berlinie z dnia 24 i dnia 25 marca 1999 r. ustalono perspektywę finansową odnoszącą się do rozwoju obszarów wiejskich oraz środki towarzyszące, finansowane przez Sekcję Gwarancji EFOGR, na okres 2000- 2006.

(4) Zgodnie z art. 46 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999, Komisja dokonuje wstępnego podziału między Państwa Członkowskie środków na rozwój obszarów wiejskich, współfinansowanych w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, w rozbiciu na cykl roczny i z wykorzystaniem obiektywnych kryteriów, uwzględniających szczególne sytuacje i potrzeby oraz wysiłki, jakie mają zostać podjęte szczególnie w odniesieniu do środowiska naturalnego, tworzenia miejsc pracy i zachowania krajobrazu.

(5) W związku ze szczególnymi trudnościami strukturalnymi na obszarach wiejskich objętych celem nr 2 Funduszy Strukturalnych, Komisja powinna dążyć do zapewnienia, aby przy programowaniu środków związanych z rozwojem obszarów wiejskich, natężenie pomocy wspólnotowej na jednego mieszkańca było znacznie wyższe na tych obszarach niż na obszarach nieobjętych celem nr 1 lub celem nr 2, w zakresie dotyczącym środków określonych w art. 33 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999.

(6) Ustęp 22 Konkluzji Prezydencji Rady Europejskiej w Berlinie z dnia 24 i 25 marca 1999 r.

(7) Zgodnie z art. 46 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1257/1999, uwzględniając cele programu, Komisja dostosowuje wstępny podział środków na podstawie faktycznych wydatków i zweryfikowanych prognoz dotyczących wydatków przedłożonych przez Państwa Członkowskie,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1 1

Wstępny podział środków między Państwa Członkowskie, przeznaczonych na wsparcie rozwoju obszarów wiejskich, współfinansowane przez Sekcję Gwarancji EFOGR, na okres 2000-2006 jest zgodny z załącznikiem do niniejszej decyzji.

Przydziały, określone w akapicie pierwszym, obejmują także:

a) wydatki poniesione przez Sekcję Gwarancji EFOGR na środki towarzyszące na mocy rozporządzeń Rady (EWG) nr 2078/92, (EWG) nr 2079/92 i (EWG) nr 2080/92 od roku budżetowego 2000 i, zgodnie z zasadami ustanowionymi w art. 7 rozporządzenia Komisji (WE) nr 296/96, wypłaty dokonane przez agencje płatnicze od dnia 16 października 1999 r.;

b) inne środki na rzecz rozwoju obszarów wiejskich zatwierdzone przed dniem 1 stycznia 2000 r. i objęte nowymi programami zgodnie z art. 4 ust. 2 i 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2603/1999(2).

Artykuł  1

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 8 września 1999 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 80.

(2) Dz.U. L 316 z 10.12.1999, str. 26.

ZAŁĄCZNIK 2

Wsparcie rozwoju obszarów wiejskich w ramach sekcji gwarancji EFOGR (2000-2006)

2000 2001 2002 2003 2004 2005(*) 2006 Ogółem

w okresie

(przydziały

skorygowane

bez modulacji)

Ogółem fundusz "Berlin" Ogółem

w okresie

(przydziały

skorygowane

z modulacją)

Zrealizowane wydatki Wstępny przydział Prognoza(**) Skorygowany

przydział (bez

modulacji)

Skorygowany przydział (z modulacją)(***)
Belgia 25,9 31,7 47,9 46,2 49,1 56,1 54,3 67,8 67,8 75,9 324,7 379,0 332,8
Dania 34,2 35,4 49,7 45,9 44,3 46,2 63,9 57,7 57,7 74,4 313,4 348,8 330,1
Niemcy 683,0 708,1 730,6 799,1 799,9 803,8 781,3 784,1 835,4 940,6 5.359,9 5.308,6 5.465,1
Grecja 146,8 75,5 160,3 136,4 125,6 157,3 178,1 191,5 201,1 228,5 1.003,0 993,4 1.030,4
Hiszpania 395,3 539,8 448,5 500,1 512,0 533,9 542,6 551,4 585,2 692,2 3.514,8 3.481,0 3.621,8
Francja 474,1 609,5 678,5 832,3 839,2 879,5 1.105,3 1.048,5 1.048,5 1.197,0 5.361,6 5.763,4 5.510,1
Irlandia 344,4 326,6 333,0 341,0 350,0 357,5 337,3 336,4 359,8 378,4 2.412,3 2.388,9 2.430,9
Włochy 755,6 658,7 649,9 652,5 635,1 679,8 474,0 480,7 524,3 592,6 4.555,9 4.512,3 4.624,2
Luksemburg 6,7 9,6 12,8 16,8 16,2 16,0 13,9 12,9 13,9 14,5 92,0 91,0 92,6
Niderlandy 59,8 54,8 48,9 69,4 67,6 63,5 48,5 53,0 57,1 71,1 421,1 417,0 435,1
Austria 459,0 453,2 440,4 458,1 468,7 479,1 450,0 449,6 480,5 500,1 3.239,0 3.208,1 3.258,6
Portugalia 132,1 197,8 167,7 153,1 193,9 178,9 254,1 229,2 229,2 252,1 1.252,7 1.516,8 1.275,6
Finlandia 332,5 326,7 320,1 337,0 329,7 336,9 219,9 216,4 237,9 247,8 2.220,8 2.199,3 2.230,7
Szwecja 175,6 150,8 163,1 165,8. 163,8 170,7 140,2 140,1 150,9 164,2 1.140,7 1.129,9 1.154,0
Zjednoczone

Królestwo

151,2 180,5 162,3 148,7 156,0 155,6 188,6 202,8 213,9 288,8 1.168,2 1.168,0 1.243,1
nie przydzielono 167,8
suma 4.176,2 4.358,7 4413,7 4.702,4 4.751,1 4.914,8 5.019,8 4.822,1 5.063,2 5.718,2 32.380,1 32.905,5 33.035,1
43,4 przeniesienie
5.063,2
(*) Dane dotyczące wydatków w 2005 r. przed rozliczeniem finansowym rachunków.
(**) Maksymalna kwota kwalifikowana przy zastosowaniu art. 55 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 817/2004.
(***) Przydział obejmujący redystrybucję 197,7 min EUR (dostępna nadwyżka po redystrybucji do 100 % pułapu "berlińskiego") + 43,4 min EUR z przeniesienia + 655 min EUR z modulacji na podstawie art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1782/2003.
1 Art. 1:

- zmieniony przez art. 1 pkt 1 decyzji nr 2000/426/WE z dnia 26 czerwca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.165.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 lit. a) decyzji nr 2006/289/WE z dnia 12 kwietnia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.106.18) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

2 Załącznik:

-zmieniony przez art. 1pkt 2 decyzji nr 2000/426/WE z dnia 26 czerwca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.165.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2004/592/WE z dnia 23 lipca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.263.24) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2005/361/WE z dnia 29 kwietnia 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.118.35) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 lit. b) decyzji nr 2006/289/WE z dnia 12 kwietnia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.106.18) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1999.259.27

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 1999/659/WE ustalająca indykatywny podział środków między Państwa Członkowskie w ramach Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej związanych z rozwojem obszarów wiejskich na okres 2000-2006
Data aktu: 08/09/1999
Data ogłoszenia: 06/10/1999
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 06/10/1999