(1999/502/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 27 lipca 1999 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych(1), w szczególności jego art. 3 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 1 pkt 1 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że Cel 1 funduszy strukturalnych ma na celu promocję rozwoju i przystosowania strukturalnego regionów opóźnionych w rozwoju.
(2) Artykuł 3 ust. 1 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że regiony objęte Celem 1 są regionami odpowiadającymi poziomowi II Nomenklatury Terytorialnych Jednostek Statystycznych (NUTS poziom II), których produkt krajowy brutto (PKB), na osobę mierzony w parytecie siły nabywczej i obliczony na podstawie danych wspólnotowych za lata 1994, 1995 i 1996 na dzień 26 marca 1999 r. jest mniejszy niż 75 % przeciętnej wspólnotowej.
(3) Artykuł 3 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że regiony peryferyjne (francuskie departamenty zamorskie, Azory, Wyspy Kanaryjskie i Madera), które mieszczą się poniżej progu 75 %, i obszary kwalifikujące się do objęcia Celem 6 za okres 1995-1999 stosownie do protokołu 6 Aktu o Przystąpieniu Austrii, Finlandii i Szwecji(2), są również objęte tym celem.
(4) Artykuł 6 ust. 1 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że niezależnie od przepisów art. 3 tego rozporządzenia regiony objęte Celem 1 w 1999 r., zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2052/88 z dnia 24 czerwca 1988 r. w sprawie zadań funduszy strukturalnych i ich skuteczności oraz w sprawie koordynacji działań funduszy między sobą i z operacjami Europejskiego Banku Inwestycyjnego i innymi istniejącymi instrumentami finansowymi(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 3193/94(4), do którego nie ma odniesienia w art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999, otrzymują nadal wsparcie z funduszy zgodnie z Celem 1 w okresie przejściowym od dnia 1 stycznia 2000 r. do dnia 31 grudnia 2005 r.
(5) Artykuł 6 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że na czas przyjęcia wykazu określonego w art. 3 ust. 2 Komisja sporządzi, zgodnie z art. 4 ust. 5 i 6 tego rozporządzenia, wykazy obszarów poziomu NUTS III należących do tych regionów, które mają przejściowo otrzymywać wsparcie z funduszy w 2006 r. zgodnie z Celem 1.
(6) Artykuł 6 ust. 1 akapit trzeci rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że Komisja, stanowiąc na wniosek Państwa Członkowskiego, może zastąpić te obszary obszarami poziomu NUTS III lub mniejszymi niż poziom NUTS III należącymi do tych regionów, które spełniają kryteria art. 4 ust. 5-9, bez zwiększania proporcji ludności w każdym z regionów określonych w art. 6 ust. 1 akapit drugi i z zastrzeżeniem zgodności z przepisami art. 4 ust. 4 akapit drugi tego rozporządzenia; Komisja uwzględniła wnioski Państw Członkowskich w tym względzie.
(7) Artykuł 6 ust. 1 czwarty akapit rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 stanowi, że obszary należące do regionów nieobjętych wykazem wymienionym w akapicie drugim i trzecim będą otrzymywały nadal pomoc z EFS, IFUR i EFOGR sekcja Orientacji tylko do 2006 r., w ramach tej samej formy pomocy,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 1 lipca 1999 r.
| W imieniu Komisji | |
| Monika WULF-MATHIES | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1.
(2) Dz.U. L 1 z 1.1.1995, str. 11.
(3) Dz.U. L 185 z 15.7.1988, str. 9.
(4) Dz.U. L 337 z 24.12.1994, str. 11.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.194.53 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 1999/502/WE ustalająca wykaz regionów objętych Celem 1 funduszy strukturalnych na okres 2000-2006 r. |
| Data aktu: | 01/07/1999 |
| Data ogłoszenia: | 27/07/1999 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 13/07/1999 |