uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 113 i 130s ust. 1,
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),
stanowiąc zgodnie z procedurą określoną w art. 189c Traktatu(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 1 ust. 3 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 259/93 z dnia 1 lutego 1993 r. w sprawie nadzoru i kontroli przesyłania odpadów w obrębie, do Wspólnoty Europejskiej oraz poza jej obszar(4) wyłącza z zakresu zastosowania tego rozporządzenia wysyłki odpadów przeznaczonych tylko do odzysku i wymienionych w załączniku II do tego rozporządzenia, z wyjątkiem przypadków przewidzianych między innymi w art. 17 ust. 1-3.
(2) Zgodnie z art. 17 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 259/93 Komisja notyfikowała każdemu krajowi, do którego nie stosuje się decyzja Rady OECD z dnia 30 marca 1992 r. w sprawie kontroli transgranicznego przemieszczania odpadów przeznaczonych do odzysku, wykaz odpadów określonych w załączniku II do tego rozporządzenia i zwróciła się o potwierdzenie, że takie odpady nie podlegają procedurom kontroli w kraju przeznaczenia, lub o wskazanie, które z rodzajów odpadów powinny podlegać takim procedurom kontrolnym, mającym zastosowanie do odpadów wymienionych w załączniku III lub IV do tego rozporządzenia lub procedurze ustanowionej w art. 15 tego rozporządzenia.
(3) Niektóre kraje poinformowały, że takie odpady powinny podlegać tej lub innej procedurze kontroli, a w dniu 20 lipca 1994 r. Komisja na mocy art. 17 ust. 3 tego rozporządzenia, przyjęła decyzję 94/575/WE(5) celem ustalenia właściwych procedur kontroli.
(4) Artykuł 17 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (EWG) nr 259/93 przewiduje, że jeśli takie potwierdzenie nie zostanie otrzymane, Komisja przedstawia Radzie odpowiednie wnioski; z tego względu konieczne jest ustanowienie systemu obejmującego całą Wspólnotę regulującego handel takimi odpadami ze Wspólnoty, ustanawiając właściwe wspólne zasady i procedury odnoszące się do wywozu takich odpadów.
(5) W przypadku krajów, które odpowiedziały, że nie chcą otrzymywać niektórych lub wszystkich rodzajów odpadów wymienionych w załączniku II do wymienionego rozporządzenia, trzeba uszanować ich wolę i z tego względu nie wolno wywozić tych rodzajów odpadów do tych krajów.
(6) W przypadku krajów, które nie udzieliły odpowiedzi, nie można przyjąć, że milczenie oznacza zgodę i dlatego też należy przyjąć podobne ramy regulacyjne, by kraje te mogły dokonać oceny takich wysyłek na podstawie poszczególnych przypadków.
(7) W przypadku krajów, które odpowiedziały, że nie chcą otrzymywać niektórych lub wszystkich rodzajów odpadów wymienionych w załączniku II lub które nie odpowiedziały, możliwe jest, że zmienią swoje stanowisko lub przekażą je w przyszłości i z tego względu musi istnieć w ramach procedury komitologicznej mechanizm umożliwiający zmianę niniejszego rozporządzenia.
(8) Komisja możliwie najszybciej, a najpóźniej do dnia 1 lipca 1998 r., dokona przeglądu i uzupełnienia załącznika V do rozporządzenia (EWG) nr 259/93, w pełni uwzględniając odpady występujące w wykazie odpadów przyjętym zgodnie z art. 1 ust. 4 dyrektywy Rady 91/689/EWG z dnia 12 grudnia 1991 r. w sprawie odpadów niebezpiecznych(6), i każdym wykazie odpadów określonych jako niebezpieczne do celów Konwencji bazylejskiej oraz dostosuje odpowiednio rozporządzenie (EWG) nr 259/93.
(9) Komisja regularnie dostarcza krajom objętym niniejszym rozporządzeniem informacje o zmianach w treści załączników A i B.
(10) W odniesieniu do wysyłek odpadów do krajów AKP, art. 39 Czwartej Konwencji AKP-WE zakazuje wywozu wszystkich odpadów wymienionych w załącznikach I i II Konwencji bazylejskiej; ponadto niektóre z tych odpadów zostały wymienione w załączniku II rozporządzenia (EWG) nr 259/93; w takich okolicznościach oraz by uszanować międzynarodowe zobowiązania Wspólnoty, należy zakazać wysyłania takich odpadów do krajów AKP.
(11) Należy jasno stwierdzić, że takie odpady są wyłączone z zakresu niniejszego rozporządzenia.
(12) Uzgodnienia objęte niniejszym rozporządzeniem podlegają okresowemu przeglądowi ze strony Komisji,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 1999 r.
W imieniu Rady | |
W. MÜLLER | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 214 z 10.7.1998, str. 74.
(2) Opinia wydana dnia 29 kwietnia 1998 r. (Dz.U. C 169 z 16.6.1999).
(3) Opinia Parlamentu Europejskiego z dnia 17 lipca 1997 r. (Dz.U. C 286 z 22.9.1997, str. 23), wspólne stanowisko Rady z dnia 4 czerwca 1998 r. (Dz.U. C 333 z 30.10.1998, str. 1) i decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 9 lutego 1999 r. (Dz.U. C 250 z 28.5.1999).
(4) Dz.U. L 30 z 6.2.1993, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 120/97 (Dz.U. L 22 z 24.1.1997, str. 14).
(5) Dz.U. L 220 z 25.8.1994, str. 15.
(6) Dz.U. L 377 z 31.12.11, str. 20. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 94/31/(Dz.U. L 168 z 2.7.1994, str. 28).
(7) Dz.U. L 194 z 25.7.1975, str. 39. Decyzja ostatnio zmienione decyzją Komisji 96/350/WE (Dz.U. L 135 z 6.6.1996, str. 32).
ZAŁĄCZNIKI
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 1208/2000 z dnia 8 czerwca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.138.7) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 czerwca 2000 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia Komisji nr 2630/2000 z dnia 30 listopada 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.302.35) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 grudnia 2000 r.
- zmieniony przez art. 2 pkt 1 rozporządzenia Komisji nr 77/2001 z dnia 5 stycznia 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.11.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 2001 r.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia Komisji nr 2243/2001 z dnia 16 listopada 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.303.11) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 grudnia 2001 r.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia Komisji nr 2118/2003 z dnia 2 grudnia 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.318.5) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 grudnia 2003 r.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr 105/2005 z dnia 17 listopada 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.20.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11lutego2005r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 2630/2000 z dnia 30 listopada 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.302.35) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 grudnia 2000 r.
- zmieniony przez art. 2 pkt 2 rozporządzenia Komisji nr 77/2001 z dnia 5 stycznia 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.11.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 2001 r.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia Komisji nr 1800/2001 z dnia 13 września 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.244.19) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 4 października 2001 r.
Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.
09.05.2025Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.
06.05.2025Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.
06.05.2025W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.166.6 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1420/1999 ustanawiające wspólne zasady i procedury stosowane do wysyłki niektórych rodzajów odpadów do niektórych krajów nienależących do OECD |
Data aktu: | 29/04/1999 |
Data ogłoszenia: | 01/07/1999 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 29/09/1999 |