uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 37,
uwzględniając rozporządzenie (EWG) nr 2358/71(1), w szczególności jego art. 3 ust. 3 i 4,
uwzględniając wniosek Komisji(2),
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(3),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(4),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załącznik do rozporządzenia (EWG) nr 2358/71 wymienia odmiany japonica i indica gatunku Oryza sativa L. wśród produktów, dla których przyznawana jest pomoc produkcyjna w odniesieniu do elitarnego i kwalifikowanego materiału siewnego; różnica między dwoma odmianami ma charakter genetyczny i wymaga przeprowadzania naukowej analizy żywności; analizy takie są skomplikowane i nie jest łatwo zidentyfikować niektóre gatunki, jakie pojawiły się na rynku jako odmiana indica lub japonica na podstawie ich charakterystyki genetycznej; wymieniony Załącznik powinien zostać odpowiednio zmieniony, aby możliwe było rozróżnienie między odmianami gatunku Oryza sativa L. wyłącznie na podstawie kryteriów morfologicznych.
(2) Załącznik do rozporządzenia (EWG) nr 2358/71 wymienia Cannabis sativa L. (jednopienne) wśród produktów, dla których przysługuje pomoc produkcyjna w odniesieniu do elitarnego i kwalifikowanego materiału siewnego; niektóre dwupienne odmiany Cannabis sativa L. są obecnie porównywalne z odmianami jednopiennymi zawartość zakresie zawartości tetrahydrokanabinolu (THC); w art. 3 ust. 1 rozporządzenia Rady (EWG) nr 619/71 z dnia 22 marca 1971 r. ustanawiającego ogólne zasady przyznawania pomocy dla lnu i konopi(5) Rada zastrzega, że pomoc produkcyjna przysługuje wyłącznie w przypadku konopi zbieranych po uformowaniu się nasion i wyrosłych z kwalifikowanego materiału siewnego odmian znajdujących się w wykazie, który zostanie sporządzony zgodnie z procedurą przedstawioną w art. 12 rozporządzenia Rady (EWG) nr 1308/70 z dnia 29 czerwca 1970 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku lnu i konopi(6); do celów przyznawania pomocy produkcyjnej dla konopi w latach gospodarczych 1998/1999, 1999/2000 oraz 2000/2001 Rada określiła, że wyłącznie odmiany, w których stwierdzono zawartość THC nie mniejszą niż 0,3 % oraz, w kolejnych latach gospodarczych, nie mniejszą niż 0,2 % mają znaleźć się na wspomnianej liście; należy dokonać stosownych zmian w Załączniku do rozporządzenia (EWG) nr 2358/71 w odniesieniu do odmian Cannabis sativa L. z zawartością THC nieprzekraczającą 0,3 % w roku gospodarczym 2000/2001 i 0,2 % w latach kolejnych, a odmiany te powinny być ustalone według procedury określonej w art. 11 rozporządzenia (EWG) nr 2358/71.
(3) Załącznik do rozporządzenia (EWG) nr 2358/71 odnosi się do późnych lub średnio późnych, nowych i innych odmian Lolium perenne L. o wysokiej trwałości oraz odmian o niskiej trwałości, średnio późnych, średnio wczesnych lub wczesnych; ceny tych odmian na rynkach zewnętrznych nie usprawiedliwiają już wspomnianego rozróżnienia, a zatem należy wprowadzić zmiany do Załącznika tak, aby traktować odmiany Lolium perenne L. bez rozróżniania odmian; jednakże należy utrzymać to rozróżnienie jako przejściowe w latach gospodarczych 2000/2001 i 2001/2002 w odniesieniu do ustalania pomocy stosowanej we Wspólnocie i różnic we wspomnianej pomocy.
(4) Zaistniała obecnie i przyszła sytuacja na rynku Wspólnoty, nie gwarantuje producentom odpowiedniego zwrotu z nasion wymienionych w Załączniku do rozporządzenia (EWG) nr 2358/71, które zostaną sprzedane w latach gospodarczych 2000/2001 i 2001/2002; część kosztów produkcji powinna zostać zrównoważona przez pomoc.
(5) Artykuł 3 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 2358/71 stanowi, że podczas ustalania pomocy należy wziąć pod uwagę z jednej strony, konieczność zapewnienia równowagi między produkcją we Wspólnocie, a rynkami zbytu tej produkcji oraz, z drugiej strony, ceny takich produktów na rynkach zewnętrznych.
(6) Stosowanie tych kryteriów skutkuje ustaleniem pomocy udzielanej w latach gospodarczych 2000/2001 oraz 2001/2002 na poziomach przedstawionych w załączniku II,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Luksemburgu, dnia 24 czerwca 1999 r.
| W imieniu Rady | |
| J. TRITTIN | |
| Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 246 z 5.11.1971, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 192/98 (Dz.U. L 20 z 27.1.1998, str. 16).
(2) Dz.U. C 59 z 1.3.1999, str. 17.
(3) Opinia wydana dnia 14 kwietnia 1999 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(4) Opinia wydana dnia 28 kwietnia 1999 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(5) Dz.U. L 72 z 26.3.1971, str. 2. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1420/98 (Dz.U. L 190 z 4.7.1998, str. 7).
(6) Dz.U. L 146 z 4.7.1970, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 3290/94 (Dz.U. L 349 z 31.12.1994, str. 105).
ZAŁĄCZNIKI
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.164.17 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1405/1999 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 2358/71 w sprawie wspólnej organizacji rynku nasion oraz ustalające wysokość pomocy przyznawanej w sektorze nasion w latach gospodarczych 2000/2001 i 2001/2002 |
| Data aktu: | 24/06/1999 |
| Data ogłoszenia: | 30/06/1999 |
| Data wejścia w życie: | 03/07/1999, 01/07/2000 |