uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 3036/94 z dnia 8 grudnia 1994 r. ustanawiające zasady gospodarczego uszlachetniania biernego stosowane do niektórych wyrobów włókienniczych i odzieżowych przywożonych powtórnie do Wspólnoty po obróbce lub uszlachetnieniu w niektórych państwach trzecich(1), w szczególności jego art. 3 ust. 8 i art. 12,
a także mając na uwadze co następuje:
artykuł 4 niniejszego rozporządzenia stanowi, że właściwe władze Państw Członkowskich wydają pozwolenia uprzednie wnioskodawcom spełniającym warunki uzgodnień dla gospodarczego uszlachetniania biernego niektórych wyrobów włókienniczych i odzieżowych;
sprawne funkcjonowanie uregulowań jednolitego rynku wymaga stosowania ujednoliconych procedur wydawania i sprawdzania takich pozwoleń uprzednich;
wprowadzenie standardowych formularzy wniosków oraz pozwoleń uprzednich ułatwia stosowanie tych uzgodnień na jednolitym rynku, w szczególności współpracę administracyjną między Państwami Członkowskimi;
należy umożliwić wydawanie pozwoleń uprzednich w każdym Państwie Członkowskim, ważnych w całej Wspólnocie bez względu na wystawiające Państwo Członkowskie; jednakże powinny być przyjęte przepisy dla zcentralizowanej kontroli w celu uniemożliwienia podmiotom gospodarczym przydzielenia większych ilości, niż są do tego uprawnione, przy czym kontrola taka przyjmie formę konsultacji z właściwymi władzami Państwa Członkowskiego, w którym wnioskodawca ma siedzibę lub gdzie ma miejsce jego produkcja wspólnotowa;
należy ustalić termin dla zakończenia wszelkich konsultacji, które mogą okazać się konieczne między Państwami Członkowskimi; wnioski, pozwolenia uprzednie i dokumenty należące do nich powinny być przechowywane przez określony czas;
podmioty gospodarcze muszą być informowane, które władze są właściwe do wydawania pozwoleń uprzednich w każdym Państwie Członkowskim; z tego powodu Państwa Członkowskie powinny przekazać taką informację do Komisji w celu ogłoszenia jej w serii C Dziennika Urzędowego Wspólnot Europejskich;
zarządzanie kontyngentami powinno być ułatwione poprzez wydawanie pozwoleń uprzednich tylko na jedną kategorię produktu kompensacyjnego oraz jeden kraj przetwarzania;
należy wprowadzić procedury wydawania pozwoleń uprzednich oraz kontroli takich podstawowych aspektów, jak pochodzenie towarów;
powinny być wprowadzone procedury w celu zarządzania ograniczeniami ilościowymi;
w przypadkach innych niż przewidziane w art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 3036/94 przyznawanie uprzednich pozwoleń zależy od ilości dostępnych zgodnie z procedurami ustanowionymi w załączniku VII do rozporządzenia Rady (EWG) nr 3030/93 z dnia 12 października 1993 r. w sprawie wspólnych zasad przy przywozie niektórych wyrobów włókienniczych z państw trzecich(2), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1616/95(3); dostępne ilości są przydzielane w porządku chronologicznym otrzymywania wniosków przez Komisję;
należy ustalić termin wywozu towarów wywożonych w celu zapewnienia, że kwoty zapisane w ciężar ograniczeń ilościowych nie zostaną niewykorzystane;
w celu zagwarantowania sprawnego funkcjonowania procedury muszą być ustanowione środki stosowane w przypadku wykrywanych naruszeń prawa;
procedury czasowego wywozu i dopuszczenia do swobodnego obrotu są stosowane możliwie jak najbardziej ściśle z przepisami określonymi w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającym Wspólnotowy Kodeks Celny(4) oraz w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającym przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny(5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1762/95(6);
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zasad Biernego Uszlachetnia Wyrobów Włókienniczych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
PRZEPISY OGÓLNE
Sporządzono w Brukseli, dnia 20 grudnia 1995 r.
| W imieniu Komisji | |
| Mario MONTI | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 322 z 15.12.1994, str. 1.
(2) Dz.U. L 275 z 8.11.1993, str. 1.
(3) Dz.U. L 154 z 5.7.1995, str. 3.
(4) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1.
(5) Dz.U. L 253 z 11.10.1993, str. 1.
(6) Dz.U. L 171 z 21.7.1995, str. 8.
(7) Dz.U. L 180 z 5.7.1983, str. 16.
(8) Dz.U. L 175 z 27.7.1995, str. 21.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1995.314.40 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 3017/95 ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 3036/94 ustanawiającego zasady gospodarczego uszlachetniania biernego stosowane do niektórych wyrobów włókienniczych i odzieżowych przywożonych powtórnie do Wspólnoty po obróbce lub uszlachetnieniu w niektórych państwach trzecich |
| Data aktu: | 20/12/1995 |
| Data ogłoszenia: | 28/12/1995 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/01/1996 |