(2018/C 164/09)(Dz.U.UE C z dnia 8 maja 2018 r.)
Sprawozdawca: |
Michael Murphy (IE/EPL), radny, członek rady hrabstwa Tipperary |
Dokument źródłowy: |
Sprawozdanie Komisji Europejskiej dotyczące polityki konkurencji za rok 2016 COM(2017) 285 final
|
ZALECENIA POLITYCZNE
EUROPEJSKI KOMITET REGIONÓW
Pomoc państwa i indywidualne interpretacje prawa podatkowego
Inicjatywa unowocześnienia polityki w dziedzinie pomocy państwa
Jednolity rynek cyfrowy
Jednolity rynek
Przyjazna dla klimatu unia energetyczna
Globalna kultura konkurencji
Bruksela, dnia 1 grudnia 2017 r.
|
Karl-Heinz LAMBERTZ |
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Regionów |
1 Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji wydała decyzje w sprawie przepisów podatkowych dotyczące Irlandii, Niderlandów, Luksemburga i Belgii. Każda z tych decyzji została podważona przez te państwa członkowskie w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
2 Zob. pkt 2 przyjętej 11 października 2016 r. opinii KR-u w sprawie pomocy państwa i usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym (ECON-VI/013).
3 Zob. pkt 41 przyjętej 11 października 2016 r. opinii KR-u w sprawie pomocy państwa i usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym (ECON-VI/013).
5 Komisja Europejska, Antitrust: Commission opens three investigations into suspected anticompetitive practices in e-commerce [Ochrona konkurencji: Komisja wszczyna trzy postępowania w sprawie podejrzewanych praktyk antykonkurencyjnych w dziedzinie handlu elektronicznego], tekst dostępny tutaj.
6 Badanie sektorowe dotyczące przetwarzania danych w sektorze reklamy internetowej wszczęte przez francuski organ ochrony konkurencji, grzywna nałożona na serwis WhatsApp przez włoski urząd ochrony konkurencji w związku z domniemanym zobowiązywaniem użytkowników do wyrażenia zgody na przekazanie danych osobowych serwisowi Facebook, grzywna nałożona przez włoski urząd ochrony konkurencji na przedsiębiorstwo Aspen Pharma (sprawa Aspen) oraz grzywna nałożona przez brytyjski urząd ochrony konkurencji (CMA) na przedsiębiorstwa Pfizer i Flynn Pharma (sprawa Pfizer/Flynn Pharma).
7 Sprawa SA.45004 (2016/N).
8 Sprawa SA.43886.
9 Mechanizmy zdolności wytwórczych zostały zaprojektowane, aby wspierać inwestycje w celu eliminacji spodziewanej luki w zdolnościach wytwórczych i zapewnienia bezpieczeństwa dostaw. Zazwyczaj mechanizmy zdolności wytwórczych oferują dostawcom zdolności wytwórczych dodatkowe korzyści, stanowiące uzupełnienie dochodów uzyskiwanych ze sprzedaży energii elektrycznej na rynku, w zamian za utrzymanie aktualnych zdolności wytwórczych lub inwestowanie w nowe zdolności wytwórcze konieczne do zagwarantowania bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej.
10 Komisja Europejska, Drugie sprawozdanie na temat stanu unii energetycznej, COM(2017) 53 final, Bruksela, 1 lutego 2017 r., dostępne tutaj.