z dnia 26 stycznia 2012 r.
dotycząca utworzenia grupy ekspertów ds. administracji elektronicznej
(2012/C 22/04)
(Dz.U.UE C z dnia 27 stycznia 2012 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Jak wskazano w komunikacie Komisji zatytułowanym "Europejski plan działań na rzecz administracji elektronicznej na lata 2011-2015" (zwanym dalej "planem działań na rzecz administracji elektronicznej"(1)), "państwa członkowskie w pełni popierają priorytety polityczne zapisane w deklaracji z Malmö"(2). Państwa członkowskie zwróciły się również do Komisji Europejskiej o organizację wspólnego systemu zarządzania niniejszym planem działań, który umożliwi państwom członkowskim aktywny udział w jego realizacji. W maju 2011 r. w swoich konkluzjach(3) Rada zatwierdziła plan działań na rzecz administracji elektronicznej oraz przewidziane w nim działania.
(2) Komisja powinna zatem utworzyć grupę ekspertów złożoną z właściwych organów państw członkowskich odpowiedzialnych za administrację elektroniczną oraz określić jej zadania i strukturę.
(3) Dane osobowe powinny być przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(4),
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
(1) COM(2010) 743.
(2) Link do tekstu deklaracji z Malmö: http://www.egov2009.se/wp-content/uploads/Ministerial-Declaratio-non-eGovernment.pdf
(3) Konkluzje Rady w sprawie europejskiego planu działań na rzecz administracji elektronicznej na lata 2011-2015; 3093. posiedzenie Rady ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii - punkty dotyczące telekomunikacji - Bruksela, dnia 27 maja 2011 r.
(4) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.
(5) ISA: program w sprawie rozwiązań interoperacyjnych dla europejskich administracji publicznych, decyzja nr 922/2009/WE.
(6)Decyzja Komisji z dnia 29 listopada 2001 r. zmieniająca jej regulamin wewnętrzny (Dz.U. L 317 z 3.12.2001, s. 1).
(7) Załącznik IV do SEC(2010) 1360.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2012.22.7 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Utworzenie grupy ekspertów ds. administracji elektronicznej. |
| Data aktu: | 26/01/2012 |
| Data ogłoszenia: | 27/01/2012 |
| Data wejścia w życie: | 26/01/2012 |