Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania stanowiskiem zastępcy przewodniczącego Rady Odwoławczej Europejskiej Agencji Chemikaliów - COM/2010/10232.

ZAPROSZENIE DO WYRAŻENIA ZAINTERESOWANIA STANOWISKIEM ZASTĘPCY PRZEWODNICZĄCEGO RADY ODWOŁAWCZEJ EUROPEJSKIEJ AGENCJI CHEMIKALIÓW

COM/2010/10232

(2010/C 56 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 6 marca 2010 r.)

Reprezentujemy

Europejską Agencję Chemikaliów

Europejska Agencja Chemikaliów została utworzona na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniającego dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE.

Rozporządzenie (WE) nr 1907/2006, które weszło w życie z dniem 1 czerwca 2007 r., ustanawia nowe ramy prawne dotyczące substancji chemicznych w Unii Europejskiej. Agencja utworzona na podstawie rozporządzenia jest odpowiedzialna za zarządzanie technicznymi, naukowymi i administracyjnymi aspektami systemu REACH i za zapewnienie spójnego stosowania systemu. Agencja zapewnia państwom członkowskim i instytucjom Unii Europejskiej ekspertyzę naukową i techniczną na najwyższym poziomie w kwestiach chemikaliów podlegających systemowi REACH.

Agencja ma siedzibę w Helsinkach, Finlandia.

Rada Odwoławcza

Artykuły 89-94 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 zawierają odnośne przepisy dotyczące odwołań. Artykuł 89 przewiduje utworzenie Rady Odwoławczej. Rada Odwoławcza jest odpowiedzialna za podejmowanie decyzji w sprawie odwołań od niektórych decyzji indywidualnych podjętych przez Agencję, określonych w art. 91 wyżej wymienionego rozporządzenia.

Rada Odwoławcza składa się z przewodniczącego i dwóch innych członków. Przewodniczący i wspomniani dwaj członkowie mają zastępców, którzy reprezentują ich podczas ich nieobecności. Kwalifikacje przewodniczącego i członków zostały określone w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1238/2007 z dnia 23 października 2007 r. ustanawiającym zasady dotyczące kwalifikacji członków Rady Odwoławczej Europejskiej Agencji Chemikaliów. Zgodnie z tym rozporządzeniem Komisji Rada Odwoławcza składa się z członków posiadających kwalifikacje techniczne i prawnicze.

Przewodniczący oraz wszyscy pozostali członkowie Rady Odwoławczej są niezależni. W procesie podejmowania decyzji nie są oni związani żadnymi instrukcjami. Członkowie Rady Odwoławczej nie mogą pełnić żadnych innych obowiązków w Agencji.

Oferujemy

W przypadku wezwania do udziału w pracach Rady Odwoławczej w charakterze zastępcy przewodniczącego zadania zastępcy obejmują w szczególności:

– prowadzenie w sposób niezależny i bezstronny postępowania sprawdzającego i podejmowanie decyzji w postępowaniu odwoławczym,

– zapewnienie przestrzegania zasad i reguł prawnych w postępowaniu,

– zapewnienie sprawnego i terminowego rozpatrywania odwołań,

– zapewnienie jakości i spójności decyzji Rady,

– powoływanie w razie konieczności dodatkowych członków lub zastępców,

– wyznaczanie na podstawie obiektywnych kryteriów członka Rady lub siebie samego na sprawozdawcę do rozpatrywania odwołań,

– nadzorowanie pracy dodatkowych członków lub zastępców,

– podejmowanie decyzji o dopuszczalności odwołań,

– przewodniczenie Radzie i dodatkowym izbom,

– przeprowadzanie wstępnej oceny odwołań,

– przewodniczenie spotkaniom wyjaśniającym,

– określanie środków organizacji procedury,

– przygotowywanie informacji dla stron postępowania,

– sporządzanie projektów decyzji.

Poszukujemy

Od kandydatów wymaga się:

– doświadczenia w zakresie procedur regulacyjnych,

– doświadczenia w pracy w instytucji publicznej lub na stanowiskach wymagających bezstronności i obiektywizmu,

– doświadczenia w pracy w charakterze sędziego lub członka rad odwoławczych o charakterze quasi-sądowym,

– doświadczenia w pracy w środowisku wielojęzycznym i wielokulturowym,

– znajomości jeżyków Wspólnoty (dominującym jeżykiem komunikacji w Asencii jest język angielski).

Wymagania

– obywatelstwo: kandydat musi posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej(1),

– dyplom lub stopień uniwersytecki: kandydat musi posiadać:

– potwierdzony dyplomem poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym w normalnym cyklu co najmniej cztery lata, lub

– potwierdzony dyplomem poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe w wymiarze co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny cykl studiów wynosi co najmniej trzy lata (wspomniane roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia liczonego od momentu ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej),

– jeżeli kandydat nie ukończył studiów prawniczych, musi posiadać również kwalifikacje uprawniające go do wykonywania zawodu prawnika,

– doświadczenie zawodowe: kandydat musi mieć przynajmniej 15 lat doświadczenia zawodowego w dziedzinie prawa, liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych i zdobytego po uzyskaniu wyżej wymienionych kwalifikacji,

– doświadczenie zawodowe odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków: w ramach 15 lat doświadczenia zawodowego kandydat powinien legitymować się co najmniej 5-letnim doświadczeniem w dziedzinie prawa europejskiego oraz przynajmniej 3-letnim doświadczeniem w dziedzinie związanej z sądownictwem lub podobnym doświadczeniem w sądzie krajowym lub międzynarodowym lub regulacyjnym organie odwoławczym podobnym do Rady,

– znajomość języków: kandydat powinien biegle znać jeden z języków urzędowych Unii Europejskiej(2) oraz inny język urzędowy Unii Europejskiej w stopniu zadowalającym i koniecznym dla wykonywania obowiązków,

– limit wieku: kandydat musi być w stanie sprawować powierzoną funkcję przez całą pięcioletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. W przypadku pracownika Wspólnot Europejskich zatrudnionego na czas określony wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik ten osiąga wiek 6 5 lat.

Procedura wyboru i warunki zatrudnienia

Zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 decyzję o powołaniu przewodniczącego i jego /jej zastępcy podejmuje Zarząd na podstawie listy kandydatów zaproponowanych przez Komisję. Celem niniejszego zaproszenia do wyrażania zainteresowania jest umożliwienie Komisji sporządzenia listy kandydatów, których zaproponuje ona Zarządowi w celu obsadzenia stanowiska zastępcy przewodniczącego.

Na podstawie tej listy Zarząd sporządzi listę rezerwową i wybierze kandydatów odpowiednich do objęcia stanowiska zastępcy przewodniczącego.

Zastępca przewodniczącego nie zostanie zatrudniony jako pracownik na czas określony, lecz będzie wzywany przez Zarząd do rozpatrywania poszczególnych spraw tylko w przypadku nieobecności przewodniczącego, lub gdy będzie to konieczne w celu zagwarantowania rozpatrywania odwołań w zadowalającym tempie. Dlatego też od zastępcy nie wymaga się przerwania dotychczasowej działalności zawodowej. Działalność ta musi być jednak zgodna z pewnymi wymogami: (i) członkowie Rady Odwoławczej powinni być niezależni; (ii) nie mogą oni czerpać korzyści z zajmowanego przez siebie stanowiska w Radzie Odwoławczej na własny użytek ani na użytek swojego pracodawcy; (iii) a ich pracodawca nie sprzeciwia się pełnieniu przez taką osobę funkcji zastępcy przewodniczącego. Wynagrodzenie zastępcy przewodniczącego jest uzależnione od kwalifikacji i doświadczenia wybranego kandydata. Obecnie wysokość wynagrodzenia wynosi do 500 EUR za każdy faktyczny dzień pracy, maksymalnie 5.000 EUR za rozpatrzenie jednej sprawy; zastępcy przysługuje również zwrot koszów podróży i dzienna dieta na pokrycie kosztów zakwaterowania i wyżywienia. Zastępca przewodniczącego będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia na podstawie art. 90 ust. 5 i 6 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 o wszelkich okolicznościach, które mogą kolidować z pełnieniem przez niego funkcji w Radzie Odwoławczej.

Lista rezerwowa kandydatów sporządzona przez Zarząd zachowa ważność przez okres 5 lat od dnia podjęcia przez Zarząd decyzji o sporządzeniu listy.

Miejscem zatrudnienia jest Europejska Agencja Chemikaliów w Helsinkach.

Dokonywanie zgłoszeń

Aby zgłoszenie było ważne, zainteresowane osoby powinny dokonać go na załączonym formularzu. Kompletne zgłoszenia powinny być podpisane i wysłane wraz z listem motywacyjnym i życiorysem na wskazany poniżej adres. Życiorys powinien być sporządzony w miarę możliwości w formacie europejskim. Jeżeli któryś z wymienionych dokumentów nie jest sporządzony w języku angielskim, należy dołączyć tłumaczenie na język angielski. Na tym etapie postępowania nie należy przysyłać kopii świadectw/ dyplomów, świadectw pracy, referencji, i innych dokumentów z poświadczeniem zgodności z oryginałem; takie dokumenty będą musiały zostać dostarczone na ewentualne żądanie na późniejszym etapie procedury.

Kompletne zgłoszenia, zawierające formularz zgłoszenia, list motywacyjny i życiorys, należy przesłać listem poleconym w terminie do dnia 2 kwietnia 2010 r. (decyduje data stempla pocztowego) na adres Dyrekcji Generalnej ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu Komisji Europejskiej w Brukseli:

The European Commission

Enterprise and Industry Directorate General

ECHA - BOARD OF APPEAL

Office: BREY 12/106

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIE

lub dostarczyć przesyłką kurierską do dnia 2 kwietnia 2010 r., nie później niż do godziny 15.00 na adres:

The European Commission

Enterprise and Industry Directorate General

ECHA - BOARD OF APPEAL

Office: BREY 12/106

c/o Courrier Central

3, avenue du Bourget

1140 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIE

Na kopercie należy wyraźnie dopisać: "CONFIDENTIAL - DO NOT OPEN".

Zgłoszenia w wersji elektronicznej nie będą akceptowane.

Zgłoszenia, które nie będą zawierały wszystkich wymienionych wyżej dokumentów lub zostaną przesłane po upływie terminu zgłoszenia, zostaną automatycznie odrzucone.

Dodatkowych informacji udziela:

S. McLaughlin

Tel.+32 22959955

E-mail: sean.mclaughlin@ec.europa.eu

Polityka równych szans

Instytucje i inne organy Unii Europejskiej stosują politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. Id regulaminu pracowniczego(3).

Ochrona danych osobowych

Komisja i Agencja dopilnują, aby przetwarzanie danych osobowych kandydatów odbywało się zgodnie z przepisami rozporządzenia o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(4).

______

(1) Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Austria, Belgia, Bułgaria, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niderlandy, Niemcy, Polska, Portugalia, Republika Czeska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy oraz Zjednoczone Królestwo.

(2) Język angielski, bułgarski, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, węgierski, włoski lub szwedzki.

(3) Dz.U.L 124z 27.4.2004, s.l; http://eur-lex.europa.eu/fr/index.htm

(4) Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. (Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024