Ogłoszenie o konkursach otwartych EPSO/AD/180-181-182/10.

OGŁOSZENIE O KONKURSACH OTWARTYCH EPSO/AD/180-181-182/10 1

(2010/C 110 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 29 kwietnia 2010 r.)

Czy interesuje Cię praca w naszych instytucjach?

Twój profil odpowiada naszym kryteriom?

Zgłoś się!

Wykorzystaj wszystkie możliwości, aby odnieść sukces.

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty w oparciu o kwalifikacje i testy w celu stworzenia listy rezerwowej, z której rekrutowani będą pracownicy na stanowiska administratorów(*) (AD 7 i AD 8).

EPSO/AD/180/10 - Bezpieczeństwo systemów informatycznych (INFOSEC)

EPSO/AD/181/10 - Prawo konkurencji

EPSO/AD/182/10 - Ekonomika przemysłu

Celem konkursów jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą pracownicy na wolne stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej, w szczególności w Radzie i Komisji.

Przed zgłoszeniem kandydatury należy uważnie zapoznać się z przewodnikiem opublikowanym w Dzienniku Urzędowym C 57 Az dnia 9 marca 2010 r., a także na stronie internetowej EPSO.

Przewodnik ten, stanowiący integralną część ogłoszenia o konkursie, pomaga kandydatom zrozumieć zasady procedury konkursowej i składania zgłoszeń.

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów EPSO/AD/180/10 = 16
EPSO/AD/181/10 = 14
EPSO/AD/182/10 = 14
2. Uwaga EPSO publikuje równocześnie ogłoszenie o następujących konkursach:
EPSO/AD/178/10 - Bibliotekoznawstwo/Informacja naukowa
EPSO/AD/179/10 - Serwis audiowizualny
Można zgłaszać się tylko do jednego z powyższych pięciu konkursów.
Wyboru należy dokonać w momencie zgłoszenia elektronicznego. Po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną nie ma możliwości zmiany wybranej dziedziny.

II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Opisy poszczególnych profilów znajdują się w załączniku.

Ogólny profil kandydatów do pracy w instytucjach europejskich opisano też w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

III. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać wszystkie następujące warunki ogólne i szczegółowe:

1. Warunki ogólne
a) Posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

b) Korzystać z pełni praw obywatelskich.

c) Mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej.

d) Posiadać odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.

2. Warunki szczegółowe
2.1. Wykształcenie
Zob. załącznik
2.2. Doświadczenie zawodowe
Zob. załącznik
2.3. Znajomość języków
Języki urzędowe Unii Europejskiej to:
BG (bułgarski) FI (fiński) NL (niderlandzki)
CS (czeski) FR (francuski) PL (polski)
DA (duński) GA (irlandzki), PT (portugalski)
DE (niemiecki) HU (węgierski) RO (rumuński)
EL (grecki) IT (włoski) SK (słowacki)
EN (angielski) LT (litewski) SL (słoweński)
ES (hiszpański) LV (łotewski) SV (szwedzki)
ET (estoński) MT (maltański)
a) Język 1 Język podstawowy:
doskonała znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej.
oraz
b) Język 2 Drugi język (obowiązkowo inny niż język 1):
zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego.

IV. DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU W OCENIE ZINTEGROWANEJ (ASSESSMENT CENTRĘ)

1. Dopuszczenie do udziału w konkursie

Analiza warunków ogólnych i szczegółowych odbywa się na podstawie informacji dostarczonych w zgłoszeniu elektronicznym kandydata w celu wyłonienia kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie.

2. Zaproszenie do udziału w ocenie zintegrowanej: wybór na podstawie kwalifikacji

W celu wyłonienia kandydatów, którzy mogą zostać zaproszeni do udziału w ocenie zintegrowanej, komisja konkursowa przystępuje do oceny kwalifikacji na podstawie określonych przez nią wcześniej kryteriów. Wyboru dokonuje się na podstawie oświadczeń kandydatów zawartych w zgłoszeniu elektronicznym. Spośród kandydatów spełniających warunki udziału w konkursie komisja konkursowa wybiera tych, którzy posiadają kwalifikacje (dyplomy, doświadczenie zawodowe) najlepiej odpowiadające - pod względem zawartości merytorycznej i poziomu - obowiązkom opisanym w ogłoszeniu o konkursie (zob. kryteria wyboru w załączniku). Wyboru dokonuje się na podstawie następującego systemu punktacji:

a) każde kryterium wyboru jest ważone w skali od 1 do 3 zależnie od przypisanego mu przez komisję konkursową znaczenia;

b) komisja konkursowa przyznaje od 1 do 4 punktów za każde kryterium zależnie od kwalifikacji kandydata.

Ustala ona następnie listę kandydatów(1) w porządku określonym według liczby uzyskanych punktów.

Liczba kandydatów dopuszczonych do oceny zintegrowanej może być maksymalnie trzykrotnie wyższa niż liczba laureatów określona w niniejszym ogłoszeniu o konkursie i zostanie ogłoszona na stronie internetowej EPSO (www.eu-careers.eu).

3. Weryfikacja oświadczeń kandydatów

Po zakończeniu oceny zintegrowanej EPSO weryfikuje oświadczenia kandydatów zawarte w zgłoszeniu elektronicznym pod kątem warunków ogólnych, a komisja konkursowa pod kątem warunków szczególnych i wyboru na podstawie kwalifikacji. Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że oświadczenia kandydata nie są odpowiednio udokumentowane, zostanie on wykluczony z procedury konkursowej.

Weryfikacja kwalifikacji odbywa się w porządku malejącym w przypadku kandydatów, którzy uzyskali wymaganą liczbę punktów i najwyższy łączny wynik z testu w części d), e), f) w ramach oceny zintegrowanej (zob. tytuł V). Kandydaci muszą również uzyskać minimum punktów wymagane w testach kompetencyjnych(2) w części a), b) i c) (zob. tytuł V). Weryfikacja dokumentów odbywa się do momentu, gdy osiągnięty zostanie próg kandydatów, którzy mogą zostać wpisani na listę rezerwową i którzy rzeczywiście spełniają wszystkie warunki udziału w konkursie. Dokumenty kandydatów, którzy uzyskali liczbę punktów poniżej tego progu, nie będą sprawdzane.

V. KONKURS OTWARTY

1. Zaproszenie do udziału w ocenie zintegrowanej Kandydaci, którzy:
- spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w tytule III zgodnie z oświadczeniem złożonym w zgłoszeniu elektronicznym,
oraz
- uzyskali najwyższe wyniki(3) w ramach oceny kwalifikacji,
zostaną zaproszeni do
- udziału w studium przypadku w danej dziedzinie, które odbędzie się w Brukseli i będzie trwało pół dnia,
oraz
- udziału w innych częściach oceny zintegrowanej, które odbędą się w Brukseli i będą trwały jeden dzień.
2. Ocena zintegrowana (assessment centrę) Umiejętności kandydatów będą oceniane według następujących elementów: a) rozumienie tekstu pisanego;
a) operowanie danymi liczbowymi;
c) myślenie abstrakcyjne.
Oceniana będzie specjalistyczna wiedza w dziedzinie, którą kandydaci wybrali, oraz następujące umiejętności ogólne:
- umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów
- zdolności komunikacyjne
- jakość i wydajność pracy
- nauka i rozwój osobisty
- ustalanie priorytetów i organizacja
- odporność
- umiejętność pracy w zespole
- zdolności przywódcze
Definicje tych umiejętności znajdują się w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.
Umiejętności te zostaną ocenione w następujący sposób:
d) studium przypadku odnoszące się do odpowiedniej dziedziny;
e) zadanie do wykonania w zespole;
f) ustrukturyzowana rozmowa.
3. Języki oceny zintegrowanej Język 2 (angielski, francuski lub niemiecki) w przypadku wszystkich elementów od a) do f).
Podczas studium przypadku (element d) będzie także sprawdzana znajomość języka podstawowego (języka 1) kandydata.
4. Punktacja Umiejętności w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego
a) (rozumienie tekstu pisanego): 0-20 punktów
wymagane minimum: 10 pkt
b) (operowanie danymi liczbowymi): 0-10 punktów
c) (myślenie abstrakcyjne): 0-10 punktów
wymagane minimum dla testów w części b) i c): 10 pkt
Testy w części a), b) i c) pozwalają dokonać wstępnej selekcji, ale uzyskane w nich punkty nie zostaną dodane do punktów uzyskanych w pozostałych częściach oceny zintegrowanej.
Umiejętności specjalistyczne
0-100 punktów
Wymagane minimum: 50 pkt
Znajomość języka podstawowego (język 1)
od 0 do 10 punktów
wymagane minimum: 8 pkt
Umiejętności ogólne
0-80 punktów za wszystkie umiejętności ogólne (po 10 punktów na każdy element)
Wymagane minimum:
3 pkt za każdą umiejętność oraz
40 pkt za wszystkie 8 umiejętności ogólnych.

VI. LISTA REZERWOWA

1. Wpis na listę rezerwową Komisja konkursowa wpisuje na listę rezerwową(4) (zob. liczba laureatów w tytule I pkt 1) nazwiska kandydatów, którzy spełniają wszystkie warunki określone w tytule IV.
2. Klasyfikacja Listy zawierają nazwiska laureatów z podziałem na poszczególne konkursy, w ramach danego konkursu: na grupy według uzyskanego wyniku (maksymalnie 4), a w każdej z grup nazwiska zamieszcza się w porządku alfabetycznym.

VII. JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Należy zgłosić się drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO.
Termin: 28 maja 2010 r., godz. 12 (w południe) czasu brukselskiego
2. Dostarczenie dokumentacji zgłoszeniowej Na późniejszym etapie kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do oceny zintegrowanej, zostaną poproszeni o przekazanie kompletnej dokumentacji zgłoszeniowej (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z dokumentami).
Termin: o terminie kandydaci zostaną powiadomieni w odpowiednim czasie za pośrednictwem konta EPSO.
Zasady: zob. pkt 2.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

______

(*) Wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej w niniejszym ogłoszeniu uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.

(1) Kandydaci, których nie zaproszono do udziału w ocenie zintegrowanej, mogą w ciągu 10 dni kalendarzowych od ogłoszenia wyników wyboru złożyć wniosek o wydanie arkusza oceny ich kwalifikacji sporządzonego przez komisję konkursową.

(2) Ze względów organizacyjnych testy te odbywają się w trakcie oceny zintegrowanej, lecz są przeprowadzane przez EPSO, a nie komisję konkursową.

(3) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, uwzględnieni zostaną wszyscy ci kandydaci.

(4) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.

ZAŁĄCZNIK  1

EPSO/AD/180/10 - ADMINISTRATORZY (AD 7)

BEZPIECZEŃSTWO SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH (INFOSEC)

Niniejszy konkurs otwarty ma na celu zatrudnienie administratorów (AD 7) w dziedzinie bezpieczeństwa systemów informatycznych.

1. Zadania

a) Zarządzanie bezpieczeństwem systemów informatycznych

– Ustanowienie ISMS (systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji): określanie celów, badanie warunków panujących w organizacji (Komisja lub dyrekcja generalna/służba), określanie zakresu ISMS, pozyskiwanie wsparcia kierownictwa, przygotowywanie procesów i procedur związanych z zarządzaniem ryzykiem, organizowanie personelu i zasobów, przygotowywanie i prowadzenie ewidencji zasobów informacyjnych, zarządzanie ryzykiem.

– Wdrażanie i eksploatacja ISMS: szczegółowe opracowywanie i wdrażanie planów zapobiegania ryzyku w organizacji, wdrażanie wybranych kontroli, przygotowywanie wskaźników do pomiaru skuteczności kontroli, opracowywanie programów szkoleniowych i zwiększających świadomość, zarządzanie działalnością i zasobami, określanie sposobu postępowania na wypadek zdarzenia.

– Monitorowanie i weryfikacja ISMS: sprawdzanie, czy ISMS funkcjonuje zgodnie z oczekiwaniami, dokonywanie regularnych przeglądów skuteczności ISMS oraz okresowych przeglądów oceny ryzyka, kontrola ISMS, sprawdzanie systemu i środowiska, w którym on funkcjonuje, pod kątem ewentualnych zmian.

– Utrzymanie i przegląd ISMS: wdrażanie określonych usprawnień, podejmowanie odpowiednich działań korygujących i zapobiegawczych.

b) Włączenie bezpieczeństwa do cyklu życia systemów informatycznych

– Planowanie bezpiecznych procesów rozwoju.

– Analiza wpływu na działalność (w celu określenia potrzeb w zakresie bezpieczeństwa).

– Analiza i ocena ryzyka (np. analiza przypadków nadużyć, analiza zagrożeń, scenariusze postępowania na wypadek ryzyka).

– Opracowanie struktury bezpieczeństwa.

– Szczegółowe określenie wymogów w zakresie bezpieczeństwa (wymogi funkcjonalne i wymogi związane z gwarancją bezpieczeństwa).

– Opracowanie planów bezpieczeństwa i dokumentacji (np. planów zapobiegania ryzyku, planów usuwania skutków klęsk, planów zapewnienia bezpieczeństwa działalności oraz planów kontroli bezpieczeństwa).

– Kontrole bezpieczeństwa w zakresie zgodności z przepisami i kompletności.

– Analiza luk w systemie bezpieczeństwa.

– Kontrola technologiczna bezpieczeństwa.

– Zarządzanie testami bezpieczeństwa.

– Procedura oficjalnej akredytacji systemów informatycznych stosowanych do przekazywania poufnych informacji UE.

2. Wykształcenie

Wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom wyższym na poziomie uniwersyteckim, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych, technologii informacyjno-komunikacyjnych lub informatyki, w przypadku gdy normalny tok studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom wyższym na poziomie uniwersyteckim, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych, technologii informacyjno-komunikacyjnych lub informatyki oraz co najmniej roczne doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Wymagane wyżej doświadczenie zawodowe powinno dotyczyć co najmniej jednej z następujących dziedzin:

– ramowe programy zarządzania bezpieczeństwem systemów informatycznych (np. ISO 2700x, ISF, elementy COBIT dotyczące bezpieczeństwa, ITIL itp.),

– metody i narzędzia zarządzania ryzykiem (np. ISO 27005, EBIOS, CRAMM, Mehari, Magerit, NIST itp.),

– ramy opracowania bezpiecznego oprogramowania (np. wspólne kryteria, cykl rozwoju aplikacji NIST, punkty styku w systemie bezpieczeństwa itp.),

– znajomość struktury rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa.

Uwaga: co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną cześć wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego, określonej poniżej.

3. Doświadczenie zawodowe

Co najmniej pięcioletnie doświadczenie w zakresie standardów i modeli zarządzania bezpieczeństwem, opracowywania polityki, organizacji systemów bezpieczeństwa, analizy wpływu na działalność, zarządzania ryzykiem i szczegółowego określania wymogów dotyczących bezpieczeństwa. Powyższe doświadczenie powinno zostać uzyskane po zdobyciu wymaganych wyżej kwalifikacji.

4. Dobór na podstawie kwalifikacji

Doświadczenie, wiedza i umiejętności w zakresie któregokolwiek z wymienionych niżej zakresów będzie dodatkowym atutem:

1. Opracowanie polityki w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych.

2. Organizacja bezpieczeństwa systemów informatycznych.

3. Klasyfikacja zasobów/wymogi związane z potrzebami w zakresie bezpieczeństwa.

4. Bezpieczeństwo w kontekście zasobów ludzkich (szkolenia i zwiększanie świadomości, kontrole wyrywkowe, obowiązki, prawa dostępu).

5. Zarządzanie bezpieczeństwem komunikacji i działalności (procedury bezpieczeństwa operacyjnego, ochrona przed złośliwymi kodami, kopie zapasowe, bezpieczeństwo sieci, bezpieczeństwo systemów i oprogramowania pośredniego (systemów operacyjnych, baz danych, serwerów stron internetowych itp.), bezpieczeństwo mediów, monitorowanie bezpieczeństwa).

6. Zarządzanie identyfikacją, uwierzytelnianiem i dostępem.

7. Opracowanie bezpiecznych systemów informatycznych (bezpieczeństwo w całym cyklu rozwoju systemu, kryptografia).

8. Zarządzanie w przypadku zdarzeń związanych z bezpieczeństwem informacji.

9. Zarządzanie ciągłością prowadzenia działalności.

10. Weryfikacja zgodności.

11. Zarządzanie ryzykiem.

12. Oficjalna akredytacja systemów przekazywania poufnych informacji UE.

ZAŁĄCZNIK  2

EPSO/AD/181/10 - ADMINISTRATORZY (AD 8)

PRAWO KONKURENCJI

Niniejszy konkurs otwarty ma na celu zatrudnienie administratorów (AD 8) w dziedzinie europejskiego prawa konkurencji.

1. Zadania

Prowadzenie analiz związanych z europejską polityką w zakresie przeciwdziałania praktykom monopolistycznym, łączenia się przedsiębiorstw i pomocy państwa oraz egzekwowania prawa, a także wykonywanie obowiązków w zakresie administracji, doradztwa i nadzoru związanych z działalnością Unii Europejskiej w ramach polityki konkurencji.

Instytucje europejskie poszukują prawników posiadających rozległą, specjalistyczną wiedze z zakresu europejskiego prawa konkurencji (przeciwdziałanie praktykom monopolistycznym, łączenie się przedsiębiorstw lub pomoc państwa) oraz udokumentowane doświadczenie w stosowaniu przepisów i reguł z dziedziny konkurencji w kancelarii prawnej, biurze doradztwa prawnego, organizacji zrzeszającej przedsiębiorstwa lub krajowym organie ds. konkurencji. Kandydaci powinni posiadać poświadczoną umiejętność analizowania spraw z dziedziny konkurencji z należytym uwzględnieniem aspektów ekonomicznych, sporządzania oceny prawnej w świetle przepisów i reguł konkurencji oraz przygotowywania tekstów prawnych.

2. Wykształcenie

Wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi kształcenia na poziomie uniwersyteckim potwierdzone dyplomem ukończenia studiów, jeżeli zwykły czas trwania wymienionych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom wyższym na poziomie uniwersyteckim, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów prawniczych, oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy zwykły czas trwania wymienionych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Uwaga: co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3. Doświadczenie zawodowe

Co najmniej 8 lat doświadczenia zawodowego związanego ze stosowaniem przepisów i procedur z zakresu konkurencji. Dziedziny specjalizacji powinny obejmować analizę rynków i odnośnych kwestii z zakresu konkurencji na podstawie gruntownej znajomości aspektów ekonomicznych, ocenę prawną w świetle przepisów i procedur z dziedziny konkurencji oraz przygotowanie dokumentów prawnych.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu z zakresu prawa konkurencji.

Doktorat z prawa w powiązanej dziedzinie uzyskany w trakcie pełnego cyklu kształcenia uniwersyteckiego może zostać uwzględniony maksymalnie w wymiarze 3 lat. Jeżeli kandydat uzyskał tytuł doktorski w okresie krótszym niż 3 lata, uwzględniony zostanie rzeczywisty czas trwania studiów.

Okresy dalszego kształcenia związanego z wymaganą specjalizacją i podjętego po uzyskaniu wymaganego dyplomu mogą zostać uwzględnione w wymiarze maksymalnie jednego roku.

4. Dobór na podstawie kwalifikacji

Doświadczenie, wiedza i umiejętności w zakresie któregokolwiek z wymienionych niżej zakresów będą dodatkowym atutem:

1. Doświadczenie zawodowe w zakresie stosowania reguł i procedur prawa konkurencji obowiązującego w UE lub w poszczególnych państwach członkowskich (przeciwdziałanie praktykom ograniczającym konkurencję: porozumieniom ograniczających konkurencję, pozycji dominującej, kartelom, łączeniu się przedsiębiorstw lub pomocy państwa), zdobyte w którymkolwiek z poniższych:

– kancelarii prawnej,

– sądzie,

– jako prawnik zatrudniony w przedsiębiorstwie,

– w krajowym lub międzynarodowym organie ds. konkurencji.

2. Doświadczenie zawodowe w prawie handlowym w jednym z następujących podmiotów:

– kancelarii prawnej,

– sądzie,

– jako prawnik zatrudniony w przedsiębiorstwie,

– w krajowej lub międzynarodowej organizacji publicznej.

3. Studia magisterskie lub podyplomowe ze specjalizacją w dziedzinie prawa konkurencji.

4. Udział w pracach legislacyjnych w dziedzinie prawa konkurencji.

5. Doświadczenie w prowadzeniu negocjacji na szczeblu międzynarodowym.

6. Doświadczenie w zakresie badań naukowych lub nauczania prawa konkurencji lub prawa handlowego.

7. Udział w konferencjach i warsztatach z zakresu prawa konkurencji w charakterze prelegenta lub współautora.

8. Publikacje i artykuły w czasopismach naukowych, dotyczące prawa konkurencji.

ZAŁĄCZNIK  3

EPSO/AD/182/10 - ADMINISTRATORZY (AD 8)

EKONOMIKA PRZEMYSŁU

Niniejszy konkurs otwarty ma na celu zatrudnienie administratorów (AD 8) w dziedzinie ekonomiki przemysłu do celów wdrażania unijnego prawa konkurencji.

1. Zadania

Prowadzenie analiz związanych z europejską polityką w zakresie przeciwdziałania praktykom ograniczającym konkurencje, łączenia się przedsiębiorstw i pomocy państwa oraz wykonywanie obowiązków w zakresie administracji, doradztwa i nadzoru związanych z działalnością UE w ramach polityki konkurencji.

Instytucje europejskie poszukują ekonomistów posiadających szeroką wiedze specjalistyczną w ekonomice przemysłu (opartą na podstawach empirycznych lub teoretycznych) oraz udokumentowane doświadczenie w zakresie rozwoju analizy ekonomicznej w kontekście procedur w zakresie zapobiegania praktykom ograniczającym konkurencje lub łączenia się przedsiębiorstw bądź pomocy państwa. Kandydaci powinni wykazać udokumentowaną umiejętność stosowania analizy ekonomicznej w sprawach z dziedziny polityki konkurencji oraz gruntowną znajomość metod ilościowych.

2. Wykształcenie

Wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom wyższym na poziomie uniwersyteckim, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów ekonomicznych lub dyplomem ukończenia studiów obejmujących specjalizację z dziedziny ekonomiki przemysłu, w przypadku gdy zwykły czas trwania wymienionych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom wyższym na poziomie uniwersyteckim, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów ekonomicznych lub dyplomem ukończenia studiów obejmujących specjalizację z dziedziny ekonomiki przemysłu oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy zwykły czas trwania wymienionych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Uwaga: co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3. Doświadczenie zawodowe

Co najmniej 8 lat doświadczenia zawodowego związanego z analizą ekonomiczną w zakresie polityki konkurencji lub z ekonomiką przemysłu. Dziedziny specjalizacji powinny obejmować stosowanie najnowocześniejszej teorii i empirycznej analizy ilościowej.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu z zakresu prawa konkurencji.

Doktorat z ekonomii w powiązanej dziedzinie uzyskany w trakcie pełnego cyklu kształcenia uniwersyteckiego może zostać uwzględniony w wymiarze maksymalnie 3 lat. Jeżeli kandydat uzyskał tytuł doktorski w okresie krótszym niż 3 lata, uwzględniony zostanie rzeczywisty czas trwania studiów.

Okresy dalszego kształcenia związanego z wymaganą specjalizacją i podjętego po uzyskaniu wymaganego dyplomu mogą zostać uwzględnione w wymiarze maksymalnie jednego roku.

4. Dobór na podstawie kwalifikacji

Doświadczenie, wiedza i umiejętności w zakresie któregokolwiek z wymienionych niżej zakresów będą dodatkowym atutem:

1. Doświadczenie zawodowe w co najmniej jednej z następujących dziedzin:

– doradztwo ekonomiczne w dziedzinie polityki konkurencji lub przepisów w tym zakresie,

– organ ds. konkurencji lub organ nadzoru,

– instytucja finansowa,

– departament ds. łączenia się przedsiębiorstw i przejęć lub departament planowania strategicznego w międzynarodowym przedsiębiorstwie.

2. Studia magisterskie lub podyplomowe ze specjalizacją w ekonomice przemysłu, finansach przedsiębiorstwa, finansach publicznych lub mikroekonometrii.

3. Znajomość narzędzi z zakresu metod ilościowych (takich jak Stata, SPSS, Mathematica, Mathlab lub inne równoważne oprogramowanie).

4. Publikacje w renomowanych czasopismach naukowych z dziedziny polityki konkurencji lub nadzoru.

5. Publikacje lub dokumenty robocze w dziedzinie polityki konkurencji lub nadzoru.

6. Udział w konferencjach i warsztatach z zakresu prawa konkurencji lub nadzoru w charakterze prelegenta lub współautora.

7. Doświadczenie w zakresie badań terenowych lub ankietowych.

8. Zdany egzamin GRE (Graduate Record Examination).

1 Ogłoszenie:

- zmienione przez sprostowanie z dnia 23 lipca 2010 r. (Dz.U.UE.C.10.201A.3).

- zmienione przez sprostowanie z dnia 13 sierpnia 2010 r.( Dz.U.UE.C.10.219A.1).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024