Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (M/K) w Dyrekcji Finansów, Budżetu i Księgowości opublikowane zgodnie z art. 29 ust. 1 lit. a) oraz b) Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich.

OGŁOSZENIE O NABORZE

na stanowisko

DYREKTORA (M/K)

w Dyrekcji Finansów, Budżetu i Księgowości 1

opublikowane zgodnie z art. 29 ust. 1 lit. a) oraz b) Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich(1)

(2009/C 23 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 29 stycznia 2009 r.)

1. STANOWISKO DO OBSADZENIA: AD 14

Organem powołującym na to stanowisko jest Prezydium Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego na wniosek sekretarza generalnego.

2. CHARAKTER WYKONYWANYCH ZADAŃ

Pod bezpośrednim zwierzchnictwem sekretarza generalnego urzędnik piastujący to stanowisko będzie kierował Dyrekcją Finansów, Budżetu i Księgowości Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, dysponującego rocznym budżetem rzędu 125 mln EUR. Będzie on przyczyniać się do rozwoju strategicznego Dyrekcji.

Obowiązki dyrektora obejmują w szczególności:

– organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie prac różnych działów wchodzących w skład Dyrekcji oraz zarządzanie nimi:

– usługi dla członków, budżet,

– finanse i kontrola,

– księgowość,

– sporządzanie preliminarza budżetowego dochodów i wydatków EKES-u zgodnie z postanowieniami art. 74 regulaminu wewnętrznego EKES-u,

– uczestniczenie w imieniu instytucji w procedurze budżetowej i w wykonywaniu oraz monitorowaniu budżetu,

– nadzorowanie działu rachunkowości i sporządzania sprawozdań finansowych,

– nadzorowanie zarządzania środkami płynnymi i wykonywanie wszystkich płatności, realizowanie dochodów i odzyskiwanie należności,

– nadzorowanie opracowywania i monitorowania przepisów wewnętrznych i standardów kontroli w instytucji oraz systemu zarządzania ryzykiem,

– kontynuowanie prac nad zintegrowanym systemem zarządzania budżetowego i finansowego,

– wspieranie Zespołu Budżetowego Prezydium w jego pracach,

– nawiązywanie niezbędnych kontaktów międzyinstytucjonalnych,

– rozwijanie usług finansowych na rzecz członków Komitetu,

– wykonywanie obowiązków intendenta delegowanych mu przez sekretarza generalnego EKES-u,

– udział w posiedzeniach Komitetu Zarządzającego i w posiedzeniach Prezydium,

– nadzorowanie wdrożenia umowy o współpracy z Komitetem Regionów (KR) w dziedzinach leżących w jego kompetencjach.

3. WYMAGANIA

a) Warunki ogólne:

– kandydat musi być obywatelem jednego z państw członkowskich UE, chyba że organ powołujący zezwoli na odstępstwo od tego warunku, oraz w pełni korzystać z praw obywatelskich,

– kandydat musi mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,

– kandydat musi posiadać odpowiednie do funkcji kwalifikacje w zakresie moralności. Zwraca się uwagę kandydatów na ograniczenia narzucone przez Regulamin pracowniczy urzędników Wspólnot Europejskich dotyczące działalności dodatkowej, innych stosunków umownych i konfliktów interesów (art. 11, 11a, 12b, 13 i 15),

– kandydat musi posiadać sprawność fizyczną adekwatną do wykonywanych obowiązków.

b) Warunki szczegółowe:

– poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim - najlepiej w dziedzinie finansów lub księgowości - potwierdzony dyplomem, w wypadku gdy studia te trwają normalnie cztery lata lub dłużej, lub poziom wykształcenia, który odpowiada ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem wraz z przynajmniej rocznym, właściwym doświadczeniem zawodowym, w wypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata,

– przynajmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe po zakończeniu studiów na poziomie odpowiadającym wspomnianym kwalifikacjom, w tym przynajmniej pięć lat na stanowisku kierowniczym,

– znajomość europejskiej służby publicznej i umiejętność pełnienia funkcji zgodnie z metodami pracy właściwymi dla organu konsultacyjnego Wspólnot Europejskich,

– znakomite umiejętności kierowania zespołem i udokumentowane doświadczenie w zarządzaniu zasobami finansowymi, w szczególności w sporządzaniu i wykonywaniu budżetu instytucji wspólnotowych,

– umiejętność nawiązywania i utrzymywania kontaktów międzyinstytucjonalnych na wysokim szczeblu,

– umiejętność nawiązywania i utrzymywania kontaktów z członkami Prezydium,

– z uwagi na funkcjonowanie działów Dyrekcji wymagana jest bardzo dobra znajomość języka francuskiego lub angielskiego. Pożądana jest znajomość innych języków urzędowych Wspólnot,

– dobre zdolności komunikacyjne,

– gwarancja rzetelności i poszanowania zasad deontologii.

4. ZGŁASZANIE KANDYDATUR:

Urzędnicy EKES-u, którzy pragną zgłosić swoją kandydaturę na to stanowisko, powinni dostarczyć szczegółowy życiorys oraz wypełnić przewidziany do tego celu formularz, który można znaleźć w sieci Cesnet (strona "Ressources humaines/Avis de vacances") lub u kierownika Działu Zatrudnienia, Kariery Zawodowej i Szkoleń, p. Gerardusa NIJBORGA. Kandydatura powinna być adresowana do p. Martina WESTLAKE'A, sekretarza generalnego, pok. JDE 4190.

Do innych zgłoszeń należy dołączyć list motywacyjny, szczegółowy życiorys, dokumenty poświadczające wykształcenie, doświadczenie zawodowe i kompetencje kandydata oraz - w przypadku urzędników instytucji wspólnotowych - oficjalny dokument poświadczający zaszeregowanie (grupa i stopień zaszeregowania, wysługa lat) i status urzędnika. Zgłoszenia te należy przesłać do Sekretarza Generalnego Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego: p. Martina WESTLAKE'A, pok. JDE 4190, rue Belliard 99, 1040 Bruksela (przesłać listem poleconym lub dostarczyć do rąk własnych za potwierdzeniem odbioru oraz drogą elektroniczną na adres: info.vacances.emploi@eesc.europa.eu).

5. TERMIN ZGŁASZANIA KANDYDATUR: 27 lutego 2009 r.

6. UWAGI:

– Organ powołujący rozpatrzy w pierwszej kolejności możliwości mianowania na stanowisko w drodze przeniesienia wewnętrznego, awansu lub przeniesienia międzyinstytucjonalnego.

– EKES kieruje się polityką równości szans, tzn. wyklucza wszelką dyskryminację, w szczególności ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

– Obsadzenie stanowiska uzależnione jest od dostępności środków budżetowych.

______

(1) Artykuł 29 ust. 2: "Organ powołujący może zastosować procedurę odmienną od procedury konkursowej w odniesieniu do naboru urzędników wyższego szczebla (dyrektorów generalnych lub ich odpowiedników w grupie zaszeregowania AD 16 lub AD 15 oraz dyrektorów lub ich odpowiedników w grupie zaszeregowania AD 15 lub AD 14) oraz, w przypadkach wyjątkowych, również w odniesieniu do naboru na stanowiska wymagające szczególnych kwalifikacji".

1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 29 kwietnia 2009 r. (Dz.U.UE.C.09.98A.14).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024