(2008/C 19/07)
(Dz.U.UE C z dnia 25 stycznia 2008 r.)
Zgodnie z art. 6 rozporządzenia (WE) nr 847/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie negocjacji i wykonania umów dotyczących usług lotniczych między państwami członkowskimi a państwami trzecimi, Komisja Europejska publikuje następującą procedurę krajową dotyczącą rozdziału między kwalifikujących się wspólnotowych przewoźników lotniczych praw przewozowych, w przypadkach gdy ograniczają je umowy o komunikacji lotniczej z krajami trzecimi.
"Minister Transportu
Oficjalne wytyczne dotyczące przyznania prawa obsługi połączeń lotniczych do miejsc poza Unią Europejską w odpowiedzi na wnioski złożone przez linie lotnicze
Uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 847/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie negocjacji i wykonania umów dotyczących usług lotniczych między państwami członkowskimi a państwami trzecimi;
Uwzględniając uwagi Komisji Europejskiej dotyczące możliwości zmiany dyrektywy Ministra Transportu z dnia 7 lipca 2000 r. w sprawie oficjalnych wytycznych dotyczących przyznania prawa obsługi połączeń lotniczych do miejsc poza Unią Europejską w odpowiedzi na wnioski złożone przez linie lotnicze;
Uwzględniając ciągłą konieczność przyznawania praw przewozowych;
Mając na uwadze, że przyznanie praw przewozowych na połączenia lotnicze, regulowane umowami o komunikacji lotniczej z krajami trzecimi, musi opierać się na obiektywnych i przejrzystych kryteriach w interesie użytkowników i sektora transportu lotniczego;
Mając na uwadze konieczność udostępnienia wszelkich informacji wspólnotowym przewoźnikom lotniczym w drodze ich publikacji za pośrednictwem mediów elektronicznych,
niniejszym wydaje
Oficjalne wytyczne dotyczące przyznania prawa obsługi połączeń lotniczych, w odpowiedzi na wnioski złożone przez linie lotnicze, uchylające i zastępujące poprzednią dyrektywę z dnia 7 lipca 2000 r.
Wytyczne te, przewidywany plan konsultacji, całość praw przewozowych oraz stosowne procedury ich przyznawania zostaną udostępnione liniom lotniczym Unii Europejskiej za pośrednictwem mediów elektronicznych; procedury przyznania praw przewozowych opierać się będą na poniżej określonych parametrach, zgodnie z kryteriami niemającymi charakteru dyskryminującego:
1. Ogólne cele:
a) rozwój wymiany handlowej i ruchu turystycznego;
b) promocja transportu lotniczego oraz całego lotnictwa cywilnego;
c) pluralizm przewoźników lotniczych;
d) rozwój systemu portów lotniczych.
2. Ramy odniesienia:
a) zgodność z ogólną strukturą usług oferowanych przez transport lotniczy;
b) obsługa tras z uwzględnieniem wzajemnych połączeń między różnymi umowami lotniczymi oraz rzeczywistych i możliwych do przewidzenia możliwości rozwoju;
c) możliwość włączenia dalszych ewentualnych połączeń do istniejącej siatki, na podstawie spodziewanego rozwoju stosunków międzynarodowych.
3. Ogólne kryteria dotyczące linii lotniczych w związku ze złożonymi przez nie wnioskami:
a) możliwości finansowe;
b) możliwości techniczne;
c) możliwości organizacyjne, oceniane na podstawie:
1) misji przedsiębiorstwa;
2) siatki połączeń, aktualnej i planowanej;
3) biznes planu.
4. Uprawnione podmioty
Wszystkie, w uzasadniony sposób zainteresowane podmioty, mają prawo uzyskać informacje, wyrazić swoje zainteresowanie i złożyć wniosek, który zostanie poddany rzetelnej i niedyskryminującej ocenie.
5. Szczególne kryteria dotyczące połączenia (jakość obsługi proponowana przez wnioskodawców) ocenianego na podstawie następujących elementów:
a) korzyści dla pasażerów i wspieranie konkurencyjności rynku;
b) bezpośredniej obsługi przez przewoźnika;
c) przedziału czasowego (rok - sezon - część sezonu);
d) stopnia wykorzystania istniejących praw przewozowych, w zakresie:
1) miejsc wylotu i przylotu oraz zdolności przewozowych;
e) rozkładu i częstotliwości lotów;
f) eksploatacji trasy obejmującej możliwie największy obszar terytorium kraju z połączeniami lotniczymi do/z krajów trzecich;
g) opisu połączenia (port lotniczy wylotu i przylotu, połączenie non-stop, lot bezpośredni z międzylądowaniem/ z międzylądowaniami, inne międzylądowanie/międzylądowania, zmiana statku powietrznego);
h) aktualnej i planowanej siatki połączeń obsługiwanych we własnym zakresie i/lub poprzez innych przewoźników;
i) rodzaju statków powietrznych;
j) oferowanych klas podróży na pokładzie;
k) taryf sezonowych (sezon wysoki, niski i średni); systemów sprzedaży dostępnych dla pasażerów;
l) informacji na temat natychmiastowej i rzeczywistej dostępności statków powietrznych lub na temat ustaleń dotyczących zakupu i/lub kredytowania zakupu statków powietrznych;
m) terminu uruchomienia połączeń;
n) pośredniej obsługi połączeń (uzgodnienia operacyjne, ryzyko handlowe, umowy dotyczące obsługi trasy);
o) ewentualnych połączeń już obsługiwanych na danej trasie (liniowe i/lub czarterowe i/lub na podstawie umów o wspólnej eksploatacji połączeń (code sharing), franchisingu, leasingu »mokrego«).
6. Podejmowanie decyzji
Każda decyzja zostanie przyjęta najpóźniej w ciągu sześćdziesięciu dni od ostatecznego terminu składania wniosków.
7. Środki bezpieczeństwa:
a) zastosowanie zasady »use or lose it« w przypadku nieuruchomienia połączenia, opóźnienia w jego uruchomieniu lub częściowego uruchomienia, lub też zawieszenia połączenia z powodów innych niż działanie siły wyższej, uznanych przez władze z urzędu lub w związku ze złożonym przez innych zainteresowanych wnioskiem;
b) możliwość zawieszenia lub cofnięcia praw przewozowych z powodu nieprzestrzegania ustalonych norm;
c) zakaz cedowania zezwoleń bez wcześniejszej zgody organu wydającego.
Nieuruchomienie połączenia lub opóźnienie w jego uruchomieniu, lub przerwę w jego obsłudze przez cały sezon lotniczy uznaje się za element negatywny przy kolejnym przyznawaniu praw.
Niniejszą dyrektywę przesyła się właściwym organom kontrolnym do zatwierdzenia i zarejestrowania.
Alessandro BIANCHI
Rzym, ..."
Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.
10.05.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.
09.05.2025Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.
06.05.2025Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.
06.05.2025W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.19.14 |
Rodzaj: | Zawiadomienie |
Tytuł: | Procedura krajowa Włoch w zakresie przyznawania ograniczonych praw przewozowych. |
Data aktu: | 25/01/2008 |
Data ogłoszenia: | 25/01/2008 |