(artykuł 29 ust. 1 lit. a) i b) oraz artykuł 29 ust. 2 Regulaminu Pracowniczego, odnoszącego się do urzędników i innych osób zatrudnionych przez Wspólnoty Europejskie)
COM/211/04
(2004/C 237 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 24 września 2004 r.)
Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w Luksemburgu poszukuje aktualnie kandydata na stanowisko:
Dyrektor ds. Publikacji i Rozpowszechniania
Zadaniem Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich jest publikowanie i rozpowszechnianie publikacji instytucji, agencji oraz innych ciał Wspólnot Europejskich w optymalnych warunkach technicznych i finansowych, przy czym instytucje te ponoszą odpowiedzialność za działanie urzędu (decyzja 2000/459/WE, EWWiS, Euratom, Dz.U. L 183 z 22.7.2000, str. 12).
Urząd Publikacji wydaje pozycje we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej i poprzez rozmaite media (wydania papierowe, on-line, CD-ROM-y...). Działa pod nadzorem Rady Zarządzającej, złożonej z sekretarzy generalnych instytucji, które są jego udziałowcami. W 2001 r. przeszedł gruntowną reorganizację.
Obecnie planuje się zatrudnienie dyrektora ds. publikacji i rozpowszechniania, aby wesprzeć kierownictwo produkcji, dystrybucję oraz sprzedaż publikacji, zwłaszcza w kontekście rozwoju technologii oraz w obliczu szczególnego wyzwania, jakim jest rozszerzenie.
Opis stanowiska
Dyrektor ds. publikacji i rozpowszechniania będzie pracować pod bezpośrednim zwierzchnictwem dyrektora urzędu.
Będzie odpowiadać za:
– nadawanie strategicznego kierunku dyrekcji ds. publikacji i rozpowszechniania oraz zarządzanie nią w ramach nakreślonych przez dokument wyznaczający zadania urzędu, średnioterminowy plan strategiczny oraz roczny program pracy,
– trzy jednostki o obrocie produkcyjnym o wartości 80 milionów euro, zatrudniające 260 pracowników:
– "Publikacje" - wszystkie publikacje papierowe lub inne wydawnictwa drukowane w którymkolwiek z 20 obecnych języków urzędowych (6.900 tytułów w 2003 r.), wyprodukowane głównie przez podwykonawców, ale także w małym wewnętrznym dziale druku,
– "Multimedia" - zastosowanie produktów multimedialnych, głównie bazujących na technologii internetowej, a także doradzanie serwisom autorskim co do zastosowania takich produktów (obrót roczny: 2 mln EUR); odpowiedzialność za produkcję i elektroniczne rozpowszechnianie suplementu do Dziennika Urzędowego (224.000 publicznych ogłoszeń o przetargach w 2003 r., obrót roczny 22 mln EUR), oraz
– "Rozpowszechnianie" - przechowywanie, dystrybucja, promocja i sprzedaż wszystkich produktów (52,5 mln sztuk rozprowadzono w 2003 r.).
(Planuje się poszerzenie dyrekcji w 2004 r. o czwartą jednostkę. Będzie ona odpowiedzialna za CORDIS, internetowy wielojęzyczny serwis informacyjny Wspólnoty Europejskiej oraz za druk produktów związanych z programami UE w dziedzinie prac badawczo-rozwojowych i w dziedzinach innowacji, które mają ułatwić branie udziału we wspólnotowych pracach badawczoinnowacyjnych oraz informowanie o ich rezultatach (budżet roczny: 10 mln EUR)),
– uczestniczenie w trwającym rozwoju i w reorganizacji, którą Urząd Publikacji ma przejść w najbliższych latach,
– zapewnienie odpowiedniej i właściwej kontroli oraz warunków nadzoru, w zgodzie z ustalonymi standardami kontroli w kontekście rozporządzenia finansowego (rozporządzenie Rady (WE) nr 1605/2002) i zasad wprowadzających je w życie (rozporządzenie Komisji (WE) nr 2342/2002).
Profesjonalne doświadczenie, cechy osobiste, zdolności przywódcze oraz kierownicze podejście ze strony przyszłego dyrektora ds. publikacji i rozpowszechniania będą miały zasadnicze znaczenie dla pełnej integracji tej nowej funkcji w Urzędzie Publikacji.
Kwalifikacje i doświadczenie
Kandydaci muszą:
– posiadać dyplom uniwersytecki lub uznawany za równoważny, dający prawo do podjęcia studiów podyplomowych,
– mieć co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (zdobytego po uzyskaniu stopnia uniwersyteckiego lub równoważnego), z czego co najmniej pięć lat pracy na wyższym stanowisku menedżerskim i pięć lat w dziedzinie związanej ze stanowiskiem,
– być obywatelami jednego z Państw Członkowskich Unii Europejskiej,
– posiadać bardzo dobrą znajomość jednego z języków urzędowych UE oraz dobrą znajomość drugiego języka UE.
Cechy wymienione poniżej mogą stanowić dodatkowy atut:
– znaczące doświadczenie na stanowisku kierowniczym oraz dobra znajomość działania organizacji należących do sektora publicznego,
– konieczne cechy osobiste i doskonałe umiejętności menedżerskie, wymagane w wielokulturowym środowisku,
– znakomite umiejętności komunikacyjne i interpersonalne,
– silne cechy przywódcze (umiejętność wyznaczania celów oraz informowania o nich, umiejętność hierarchizowania zadań i zapewnienia ich wykonania, asertywność, zdolność do motywowania współpracowników),
– duże zdolności analityczne i organizacyjne oraz umiejętność podejmowania decyzji,
– znajomość dziedzin informacji, komunikacji i negocjacji oraz zdolności w tym zakresie,
– możliwe do potwierdzenia osiągnięcia w dziedzinie zarządzania zmianą w środowisku przemysłowym, optymalnie w działalności wydawniczej, przy czym szczególny nacisk kładzie się na zagadnienia technologiczne, organizacyjne oraz kwestie rozwoju personelu,
– doświadczenie w zarządzaniu środkami finansowymi,
– doświadczenie w przetargach publicznych i zlecaniu podwykonawstwa,
– dążenie do rozwijania i podtrzymywania dobrych kontaktów z partnerami Urzędu Publikacji,
– pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej, dobra znajomość języka angielskiego lub francuskiego jako języka pracy i umiejętność komunikowania się w mowie w trzecim języku urzędowym Unii Europejskiej.
Niezależność i oświadczenie na temat powiązań
Od kandydatów wymaga się gotowości złożenia deklaracji stwierdzającej ich wolę niezależnego działania w interesie Wspólnot Europejskich oraz oświadczenia na temat wszelkich powiązań, które mogą wywrzeć negatywny wpływ na ich niezależność.
Proces selekcji, warunki zatrudnienia
Dyrektor zostanie wybrany przez Komitet Zarządzający Urzędu Publikacji i zatrudniony przez Komisję Europejską. Wszyscy kandydaci zostaną sprawdzeni przez komisję selekcji wstępnej, która przeprowadzi z nimi rozmowy kwalifikacyjne i przygotuje listę najlepszych kandydatów. Dalsze rozmowy kwalifikacyjne będą prowadzone przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Zatrudnienia, poszerzony o przedstawicieli innych instytucji.
Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia są takie, jak szczegółowo określone w odniesieniu do urzędników pełniących funkcję odpowiadającą podstawowemu stanowisku dyrektora Wspólnot Europejskich.
Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że zgodnie z nowym Regulaminem Pracowniczym wszyscy nowi pracownicy podlegają obowiązkowi odbycia trwającego dziewięć miesięcy okresu próbnego.
Powołanie na stanowisko nastąpi w Luksemburgu.
Równe szanse
Unia Europejska prowadzi politykę równych szans.
Procedura składania wniosków
Wnioski powinny zawierać wyłącznie następujące dokumenty. Dowodów potwierdzających (np. poświadczonych kopii stopni naukowych/dyplomów, listów polecających, dowodów potwierdzających doświadczenie itp.) nie należy przesyłać na tym etapie, lecz przedłożyć na etapie późniejszym, jeśli kandydat zostanie o to poproszony:
1. Życiorys (najwyżej cztery strony) sporządzony w języku angielskim, francuskim lub niemieckim. Pierwsza strona życiorysu powinna zawierać następujące informacje:
– pełne imię i nazwisko (tytuł, imię, nazwisko),
– pełny adres pocztowy,
– adres e-mail,
– numery telefonu (domowy, służbowy i komórkowy),
– data urodzenia,
– płeć,
– obywatelstwo,
– znajomość języków (język ojczysty, znajomość bardzo dobra lub dostateczna),
– tytuł stopni naukowych umożliwiających dostęp do niniejszej procedury selekcji i instytucja, która go przyznała,
– data przyznania stopnia naukowego umożliwiającego dostęp do niniejszej procedury selekcji (dzień, miesiąc i rok).
2. List motywacyjny w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.
Zgłoszenia niekompletne będą odrzucane (np. w przypadku braku listu motywacyjnego, życiorysu lub obu dokumentów).
Zgłoszenia należy przesyłać pocztą elektroniczną.
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń na następujący adres e-mailowy: admin-job-vacancies-management@- cec.eu.int. Zgłoszenia powinny wyraźnie wskazywać numer referencyjny konkursu COM/211/04 w polu tematycznym wiadomości e-mailowej.
Wyłącznie kandydaci, którzy nie byli w stanie przesłać zgłoszeń drogą e-mailową, mogą przesłać je listem poleconym lub pocztą kurierską na następujący adres:
Komisja Europejska
Dyrekcja Generalna ds. Personelu i Administracji
"Schemat organizacyjny i personel zarządzający"
COM/211/04
MO-34 5/105
B-1049 Bruksela.
Termin składania zgłoszeń
Zgłoszenia należy przesyłać do dnia (włącznie) 29 października 2004 r. (data wiadomości e-mail lub data nadania listu poleconego).
Zgłoszenia przesłane ekspresową usługą kurierską muszą zostać dostarczone na podany adres przed godziną 17.00 dnia 29 października 2004 r.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2004.237A.1 |
| Rodzaj: | Powiadomienie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze na stanowisko Dyrektora (artykuł 29 ust. 1 lit. a) i b) oraz artykuł 29 ust. 2 Regulaminu Pracowniczego, odnoszącego się do urzędników i innych osób zatrudnionych przez Wspólnoty Europejskie). |
| Data aktu: | 24/09/2004 |
| Data ogłoszenia: | 24/09/2004 |