Podczas środowego posiedzenia senackiej Komisji Nauki, Edukacji i Sportu wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Anna Budzanowska przedstawiła informację na temat procesu dydaktycznego na wyższych uczelniach w czasie pandemii. Oceniła, że sektor nauki i szkolnictwa wyższego w czasie pandemii był - w stosunku do innych sfer publicznych - w jednej z lepszych sytuacji. Choć - jak dodała - były tu pewne dysfunkcje związane ze sferą mobilności.

"Szkoła hybrydowa"? RPO pyta MEN o przygotowania do nowego roku szkolnego>>

Bezpieczeństwo priorytetem

Podsumowała zmiany legislacyjne, jakie rząd wprowadzał dla uczelni w ramach m.in. tarcz antykryzysowych czy kolejnych rozporządzeń. Podkreśliła, że podstawowym priorytetem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW) w reagowaniu na pandemię było zapewnienie bezpieczeństwa pracowników, studentów wykładowców.

 

 

- Można powiedzieć, że ze sfery realnej przeszliśmy w sferę wirtualną bardzo dynamicznie - oceniła. - Wydaje mi się, że ten skok cyfryzacyjny dla naszego sektora po trudnej reformie (...) to dodatkowy element budujący nową jakość. Ta nowa jakość nie jest jednak tak wystandaryzowana, jakbyśmy tego sobie życzyli, dlatego, że była tworzona w sytuacji kryzysowej - dodała.

 

Dynamiczny przeskok w wirtualne nauczanie

Podsumowała zmiany legislacyjne, jakie rząd wprowadzał dla uczelni w ramach m.in. tarcz antykryzysowych czy kolejnych rozporządzeń. Podkreśliła, że podstawowym priorytetem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW) w reagowaniu na pandemię było zapewnienie bezpieczeństwa pracowników, studentów wykładowców.

- Można powiedzieć, że ze sfery realnej przeszliśmy w sferę wirtualną bardzo dynamicznie - oceniła. - Wydaje mi się, że ten skok cyfryzacyjny dla naszego sektora po trudnej reformie, to dodatkowy element budujący nową jakość. Ta nowa jakość nie jest jednak tak wystandaryzowana, jakbyśmy tego sobie życzyli, dlatego, że była tworzona w sytuacji kryzysowej - dodała.(ms/pap)