Na scenie wystąpili między innymi: Bartłomiej Gola, zarządzający funduszem SpeedUp Group, Jan Zając, CEO Sotrendera, Łukasz Foks z Microsoft, Tomasz Mielniczuk z BZ WBK, dr Maciej Pasternak z PwC, Artur Kurasiński, główny organizator spotkań Aula Polska. Zebrana przez uczelnię grupa ekspertów przez kolejne miesiące będzie dzieliła się wiedzą praktyczną i doświadczeniem w organizowaniu startupów.

Docelowo GrowPoint ma stać się akceleratorem, czyli formą wspierania projektów biznesowych znajdujących się w początkowej fazie. Program rozpoczyna się mentoringiem pozwalającym przygotować projekt do wejścia na rynek, a kończy na pomocy w znalezieniu inwestora lub finansowania. Pomoc w tym zakresie oferują partnerzy strategiczni. „Wspieramy innowacyjne pomysły i dzielimy się wiedzą!“ – deklaruje PwC. Santander Universidades uruchomił nawet placówkę relacyjną na Akademii Leona Koźmińskiego. – Codzienny kontakt z pełnymi pasji i odważnych pomysłów studentami oraz współpracę z GrowPoint traktujemy poważnie, bo takie projekty mają duży wpływ na rozwój gospodarczy zarówno w skali mikro, jak i makro – mówi Izabela Gontarek, menedżer placówki relacyjnej Santander Universidades na Akademii Leona Koźmińskiego.

Nabór do akceleracji będzie prowadzony od końca stycznia 2016 roku, a o wejście do programu będą się mogły ubiegać projekty, których jednym z założycieli jest student bądź absolwent Koźmińskiego. Drugim wyróżnikiem GrowPoint jest współpraca z partnerami biznesowymi, którzy będą swoimi zasobami wspierać rozwój projektów, stając się często pierwszymi klientami. To oni zdecydują o wyborze 10 startupów, które zostaną przyjęte do akceleracji.

Z sondaży w grupie studentów Akademii Leona Koźmińskiego wynika, że prawie połowa jest już zaangażowana we własny biznes albo w kontynuację biznesów rodzinnych. Pozostali aspirują do grupy przedsiębiorców, bowiem w uczelni ekonomicznej jest to naturalny kierunek rozwoju. Akademia ma również ponad tysiąc studentów zagranicznych, którzy nie mają dość wiedzy o tym, jak rozpocząć działalność gospodarczą w naszym kraju, a wielu z nich chciałoby to uczynić, korzystając dłuższego pobytu w Polsce w związku ze studiami. GrowPoint to dla nich doskonała pomoc, bowiem spotkania i wykłady odbywają się zarówno po polsku, jak i po angielsku, a eksperci w przystępny sposób tłumaczą zasady i przepisy obowiązujące firmy zarejestrowane w naszym kraju.

GrowPoint obejmuje cykl imprez, które będą organizowane w najbliższych miesiącach na terenie uczelni. Od kilku lat na Akademii Leona Koźmińskiego odbywają się najstarsze barcampy (czyli nieformalne, integracyjne spotkania osób związanych z internetem) w Polsce: Aula Polska. GrowPoint będzie korzystał z ich dorobku. - Taka formuła powinna być atrakcyjna dla studentów. Chcemy, żeby GrowPoint żył, inspirował, pomagał rozwijać skrzydła. Żeby młodzi przedsiębiorcy, których pomysły nie zostaną teraz zakwalifikowane wrócili do nas w kolejnych edycjach. Może za rok, dwa wrócą z jeszcze lepszym projektem – mówi Mateusz Tułecki, dyrektor strategiczny GrowPoint.

Mateusz Tułecki jest dobrze znany w środowisku startupowym; stworzył kultową dla środowiska związanego z nowymi technologiami konferencję InternetBeta, był organizatorem konkursu Startup Fest Agora. Pracował między innymi w Agorze, Satus Venture, rzeszowskiej Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

- GrowPoint stanowi dopełnienie naszej ofertę dydaktycznej o warsztat praktyczny. Każdy student i absolwent uczelni będzie miał możliwość skonsultowania swojego pomysłu, idei biznesowej nie tylko z wykładowcami, lecz również z zewnętrznymi ekspertami o zróżnicowanym doświadczeniu – mówi rektor Akademii Leona Koźmińskiego, prof. Witold Bielecki.

Tegoroczną edycję programu zakończy DemoDay, czyli prezentacja projektów, zaplanowana na czerwiec 2016 r.

GrowPoint jest też wspierany przez BanFi Group, Aula Polska, Everberg i Fabrykę e-Biznesu. 

Źródło: Akademia Leona Koźmińskiego