Oto lista laureatów:

Karolina Gajda: Rozwój pracowników - wady i zalety wybranych metod i narzędzi:. Czynniki wpływające na efektywność coachingu kadry menedżerskiej czyli kiedy coaching działa?

Kornalia Bryda: System motywacyjny i system wynagrodzeń - synonimy czy antonimy?

Maria Kotarba: Zarządzanie różnorodnością: Zarządzanie wiekiem w organizacjach – istota, przyczyny wdrażania, korzyści dla przedsiębiorstw

Prace wyróżnione:

Karolina Grzesik: System motywacyjny i system wynagrodzeń, czyli czy pieniądz jest wciąż najsilniejszym motywatorem do pracy

Anna Włodarczyk: Nowe trendy w zarządzaniu
Organizacje wirtualne – wyzwanie dla nowoczesnego zarządzania perspektywa psychologiczna - perspektywy psychologicznej

Konkurs polegał na przygotowaniu krótkiego artykułu dotyczącego zagadnień i problemów współczesnej psychologii organizacji. Preferowane były prace o mocnym komponencie praktycznym powstałe na bazie analizy istniejących praktyk lub badań własnych przeprowadzonych w firmie lub organizacji na wybranej grupie.

Patronat nad konkursem objęło Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska. Zwycięzcy otrzymają możliwość publikacji m.in. w wydawnictwie specjalistycznym Serwis HR. Wydawnictwo WKP przekaże autorom trzech najlepszych prac atrakcyjne nagrody.


Idea współpracy Instytutu Psychologii UJ z wydawnictwem Wolters Kluwer Polska zrodziła się z potrzeby stworzenia adekwatnego sposobu sprawdzania kompetencji absolwentów ścieżki specjalizacyjnej psychologii organizacji. Egzaminując studentów z wykorzystywaniem standardowych narzędzi (testy, rozmowy, studia przypadku) mieliśmy zawsze pewne wątpliwości dotyczące niewystarczającej trafności, czy też nadmiernej czasochłonności całego procesu.

Największa wątpliwość dotyczyła jednak tego, że efekty wysiłku studentów, którzy kończąc specjalizację uzyskują szeroki zakres unikalnych kompetencji, w najlepszym wypadku lądują w szufladzie. Szukaliśmy więc formuły, która z jednej strony będzie atrakcyjna dla studentów i pozwoli im wykazać się posiadanymi umiejętnościami, z drugiej zaś spowoduje, że ich praca będzie miała szansę zostać zauważona i wypromowana. Stąd właśnie pomysł, aby zamiast stresujących egzaminów mających niewiele wspólnego ze środowiskiem, w którym absolwenci będą działać w przyszłości, jako formę egzaminu wykorzystać pisanie specjalistycznych artykułów.

Objęcie przez Wolters Kluwer Polska egzaminu patronatem, ufundowanie dodatkowych nagród rzeczowych i w efekcie przekształcenie całości procesu w formę konkursową spotkało się z niezwykle ciepłym przyjęciem ze strony studentów. Fakt, że ich prace, które do tej pory były czytane jedynie przez komisję oceniającą, mają szansę ukazać się w takich miejscach jak Serwis HR czy Personel Plus, które to także patronuję całemu przedsięwzięciu, stanowi ogromną wartość i dodatkowy bodziec do rozwoju osobistego.

Grzegorz Żmuda
Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego
Interdyscyplinarne Centrum Badań i Rozwoju Organizacji

Zorganizowanie konkursu na najlepszą pracę zaliczeniową na ścieżce Psychologia Organizacji w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego i objęcie go patronatem przez Serwsi HR miało na celu pobudzenie studentów do napisania czegoś więcej niż tylko kilku przyzwoitych stron dot. psychologii biznesu.

Chcieliśmy zmotywować studentów, do stworzenia czegoś, z czego później skorzystać będą mogły działy personalne polskich firm. Zwycięskie prace zamieszczone zostaną w specjalistycznych publikacjach takich jak internetowy Serwis HR i magazyn Personel Plus dzięki czemu będą mogli je zweryfikować i ocenić także ludzie z branży HR. Taka forma nagrody jest dla studentów szansą na wypromowanie własnego nazwiska na bardzo wczesnym poziomie zdobywania doświadczenia zawodowego.

W przyszłości chcielibyśmy, aby wymogiem przystąpienia do konkursu było napisanie pracy na podstawie przeprowadzonych samodzielnie na mniejszą skalę badań - np.:  dotyczących jednej organizacji.

Współorganizując i wspierając konkurs chcielibyśmy też budować wśród młodych ludzi świadomość marki Srwisu HR i Personelu Plus. W kręgach studenckich  Wolters Kluwer Polska często kojarzony jest z wydawnictwem typowo prawniczym, a w rzeczywistości nasza oferta dla rynku HR jest równie bogata. Dlatego chcielibyśmy, aby już na studiach przyszli HRowcy sięgali po wydawane przez nas książki, czasopisma oraz publikacje internetowe i korzystali z nich np.: przy realizowaniu studenckich projektów, pisaniu prac zaliczeniowych lub magisterskich.

Sabina Siwy
zastępca redaktora naczelnego Personelu Plus
wydawca Serwisu HR