Organizacja baz sprzętowo-transportowych przy wojewódzkich zarządach budowlanych przedsiębiorstw powiatowych.

INSTRUKCJA
MINISTRA BUDOWNICTWA MIAST I OSIEDLI
z dnia 19 lipca 1952 r.
w sprawie organizacji baz sprzętowo-transportowych przy wojewódzkich zarządach budowlanych przedsiębiorstw powiatowych.

§  1.
1.
Dla zapewnienia pełnego wykorzystania i właściwej eksploatacji sprzętu budowlanego i mechanicznych środków transportowych budowlanych przedsiębiorstw powiatowych oraz umożliwienia sprawnego wykonywania planowych remontów tworzy się bazy sprzętowo-transportowe przy wojewódzkich zarządach budowlanych przedsiębiorstw powiatowych w zamian przewidzianych w schemacie organizacyjnym wojewódzkiego Zarządu budowlanych przedsiębiorstw powiatowych baz sprzętu i baz transportu interwencyjnego.
2.
Baza sprzętowo-transportowa jest jednostką organizacyjną wojewódzkiego zarządu budowlanych przedsiębiorstw powiatowych działającą na wewnętrznym pełnym rozrachunku gospodarczym.
3.
Wojewódzki zarząd budowlanych przedsiębiorstw powiatowych może posiadać tylko jedną bazę sprzętowo-transportową.
§  2.
Działalność bazy sprzętowo-transportowej przy wojewódzkim zarządzie budowlanych przedsiębiorstw powiatowych obejmuje:
1)
eksploatację sprzętu i mechanicznych środków transportowych,
2)
remonty sprzętu i mechanicznych środków transportowych,
3)
remonty urządzeń mechanicznych zakładów produkcji pomocniczej budowlanych przedsiębiorstw powiatowych.
§  3.
Baza sprzętowo-transportowa zaspokaja potrzeby budowlanych przedsiębiorstw powiatowych w dziedzinie pracy sprzętu budowlanego i mechanicznych środków transportowych w drodze odpłatnej dzierżawy.
§  4.
Dla wykonywania obciążających ją zadań baza sprzętowo-transportowa posiada park sprzętowo-transportowy, warsztaty i magazyny.
§  5.
W miarę powstających potrzeb wojewódzkie zarządy budowlanych przedsiębiorstw powiatowych, w porozumieniu z Zarządem Budowlanych Przedsiębiorstw Powiatowych, mogą powoływać przy bazach sprzętowo-transportowych interwencyjne czołówki konserwacyjno-remontowe dla przeprowadzania w czasie pracy w terenie bieżących remontów oraz konserwacji sprzętu budowlanego, mechanicznych środków transportowych i mechanicznych urządzeń zakładów produkcji pomocniczej.
§  6.
1.
Na czele bazy sprzętowo-transportowej stoi kierownik odpowiedzialny za całokształt działalności bazy.
2.
Kierownik bazy sprzętowo-transportowej podlega dyrektorowi wojewódzkiego zarządu budowlanych przedsiębiorstw powiatowych.
3.
Kierownik zarządza bazą sprzętowo-transportową przy pomocy podporządkowanych mu komórek organizacyjnych.
§  7.
Kierownikowi bazy sprzętowo-transportowej są podporządkowane bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:
1)
samodzielny referent planowania,
2)
samodzielny referent eksploatacji sprzętu,
3)
samodzielny referent eksploatacji transportu,
4)
samodzielny referent obsługi warsztatowej,
5)
samodzielny referent administracyjno-gospodarczy,
6)
samodzielna sekcja księgowo-finansowa.
§  8.
1.
Ilość etatów dla bazy sprzętowo-transportowej ustala w granicach do 12 pracowników umysłowych Zarząd Budowlanych Przedsiębiorstw Powiatowych na wniosek wojewódzkiego zarządu budowlanych przedsiębiorstw powiatowych.
2.
Rozdziału ogólnej ilości przyznanych etatów pomiędzy poszczególne komórki organizacyjne bazy dokonuje dyrektor wojewódzkiego zarządu budowlanych przedsiębiorstw powiatowych.
§  9.
Do zakresu zadań poszczególnych komórek organizacyjnych bazy sprzętowo-transportowej należą następujące czynności:
1)
samodzielnego referenta planowania:
a)
sporządzanie planów produkcyjno-finansowych rocznych, kwartalnych i miesięcznych na podstawie planów poszczególnych budowlanych przedsiębiorstw powiatowych oraz prowadzenie sprawozdawczości z ich wykonania,
b)
przeprowadzanie analizy działalności bazy na podstawie sprawozdawczości z wykonania planu i działalności operatywnej poszczególnych komórek organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia kosztów własnych oraz zgłaszanie wypływających z analizy wniosków,
c)
przygotowywanie umów na podstawie zleceń otrzymywanych od budowlanych przedsiębiorstw powiatowych oraz prowadzenie rejestru wystawionych faktur za dzierżawę sprzętu, eksploatację transportu oraz wykonane remonty;
2)
samodzielnego referenta eksploatacji sprzętu:
a)
prowadzenie ewidencji sprzętu z podziałem na: sprzęt eksploatacyjny w pracy, gotowy do pracy, w remoncie; sprzęt pozaeksploatacyjny wybrakowany, upłynniony, do odbudowy,
b)
załatwianie spraw związanych z upłynnieniem i wybrakowaniem sprzętu,
c)
prowadzenie sprawozdawczości ewidencyjnej,
d)
prowadzenie sprawozdawczości z paszportyzacji sprzętu,
e)
opracowywanie planów i harmonogramów wykorzystania poszczególnych maszyn,
f)
sporządzanie, w porozumieniu z samodzielnym referentem obsługi warsztatowej, wykazów sprzętu przeznaczonego do naprawy z podaniem terminu dostarczenia i ewentualnego terminu zakończenia naprawy,
g)
dysponowanie sprzętem w zakresie dostawy i wysyłki na budowy oraz załatwianie wszelkich spraw związanych z odbiorem sprzętu po zakończeniu robót,
h)
prowadzenie sprawozdawczości pracy maszyn na podstawie kart maszyn wraz z przeprowadzaniem analizy,
i)
sporządzanie rachunków za prace poszczególnych maszyn i przekazywanie ich do realizacji samodzielnej sekcji księgowo-finansowej oraz do zaewidencjonowania samodzielnemu referentowi planowania,
j)
sporządzanie podkładek do list płacy operatorów,
k)
nadzór nad stanem technicznym sprzętu i jego bieżącą konserwacją,
l)
zarządzanie parkiem sprzętu i transportu w porozumieniu z samodzielnym referentem eksploatacji transportu,
m)
ł) przeprowadzanie weryfikacji sprzętu budowlanego i współpraca z samodzielnym referentem obsługi warsztatowej w sprawach remontu sprzętu,
n)
przeprowadzanie rozliczeń materiałów pędnych;
3)
samodzielnego referenta eksploatacji transportu – zakres zadań ten sam, co samodzielnego referenta eksploatacji sprzętu, w odniesieniu do mechanicznych środków transportowych;
4)
samodzielnego referenta obsługi warsztatowej:
a)
nadzór nad właściwym wykonywaniem napraw w zakresie jakości robót i przestrzegania terminów,
b)
przydzielanie robót dla warsztatu i zarządzanie jego personelem,
c)
układanie planów napraw na podstawie materiałów otrzymywanych od samodzielnego referenta eksploatacji sprzętu i samodzielnego referenta eksploatacji transportu oraz z zakładów produkcji pomocniczej,
d)
prowadzenie sprawozdawczości z wykonania planu napraw,
e)
opracowywanie kalkulacji wstępnej i ostatecznej kosztów napraw,
f)
sporządzanie kart roboczych i kart obiegowych,
g)
przyjmowanie i załatwianie zamówień warsztatowych,
h)
opracowywanie norm czasowych,
i)
dysponowanie czołówkami remontowymi,
j)
nadzór nad przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa ruchu,
k)
sporządzanie faktur za remonty wraz z przekazywaniem do realizacji samodzielnej sekcji księgowo-finansowej oraz do zaewidencjonowania samodzielnemu referentowi planowania,
l)
załatwianie spraw związanych z zaopatrzeniem w części zamienne, materiały, narzędzia itp. niezbędnych do prowadzenia bazy;
5)
samodzielnego referenta administracyjno-gospodarczego:
a)
załatwianie wszelkich spraw administracyjno-gospodarczych i porządkowych,
b)
prowadzenie spraw kancelaryjnych,
c)
prowadzenie ewidencji pracowników bazy,
d)
sporządzanie list płacy oraz list zasiłków rodzinnych i chorobowych,
e)
prowadzenie kasy,
f)
zarządzanie magazynem materiałów, części zamiennych, narzędzi itp.,
g)
prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku;
6)
samodzielnej sekcji księgowo-finansowej:
a)
prowadzenie likwidatury finansowej,
b)
prowadzenie księgowości finansowej i materiałowej oraz sprawozdawczości i analizy finansowo-księgowej,
c)
opieka nad całością majątku i środków materiałowych, nadzór nad prawidłowością ich użytkowania oraz kontrola wydatków i dochodów,
d)
rejestracja kosztów i przeprowadzanie w porozumieniu z samodzielnym referentem planowania kalkulacji kosztów własnych dla celów analitycznych,
e)
nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej,
f)
przygotowywanie materiałów do opracowania planów finansowych,
g)
załatwianie wszelkich spraw związanych z finansowaniem działalności bazy, wykonywanie kwartalnych planów kredytowych i prowadzenie dotyczącej ich sprawozdawczości.
§  10.
Ramowy schemat organizacyjny bazy sprzętowo-transportowej przedstawia w formie graficznej załącznik do niniejszej instrukcji.
§  11.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 sierpnia 1952 r.

ZAŁĄCZNIK 

RAMOWY SCHEMAT ORGANIZACYJNY BAZY SPRZĘTOWO-TRANSPORTOWEJ PRZY WOJEWÓDZKIM ZARZĄDZIE BUDOWLANYCH PRZEDSIĘBIORSTW POWIATOWYCH

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024