Rozporządzenie 2022/2005 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 14/2004 w odniesieniu do prognozy bilansu dostaw różnych produktów rolnych dla regionów najbardziej oddalonych

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 2022/2005
z dnia 12 grudnia 2005 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 14/2004 w odniesieniu do prognozy bilansu dostaw różnych produktów rolnych dla regionów najbardziej oddalonych

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1452/2001 z dnia 28 czerwca 2001 r. wprowadzające szczególne środki dla niektórych produktów rolnych z francuskich departamentów zamorskich, zmieniające dyrektywę 72/462/EWG oraz uchylające rozporządzenia (EWG) nr 525/77 i (EWG) nr 3763/91 (Poseidom)(1), w szczególności jego art. 3 ust. 6,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1453/2001 z dnia 28 czerwca 2001 r. wprowadzające szczególne środki dla niektórych produktów rolnych z Azorów i Madery oraz uchylające rozporządzenie (EWG) nr 1600/92 (Poseima)(2), w szczególności jego art. 3 ust. 6 i art. 4 ust. 5,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1454/2001 z dnia 28 czerwca 2001 r. wprowadzające szczególne środki dla niektórych produktów rolnych z Wysp Kanaryjskich oraz uchylające rozporządzenie (EWG) nr 1601/92 (Poseican)(3), w szczególności jego art. 3 ust. 6 i art. 4 ust. 5,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 14/2004 z dnia 30 grudnia 2003 r. ustanawiające bilansy dostaw i pomocy wspólnotowej dla dostaw niektórych podstawowych produktów do spożycia przez ludzi, do przetworzenia i jako nakłady rolnicze oraz dla dostaw zwierząt żywych i jaj do regionów najbardziej oddalonych na mocy rozporządzeń Rady (WE) nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001 i (WE) nr 1454/2001(4), ustanawia prognozy bilansu dostaw i określa wysokość pomocy wspólnotowej.

(2) Obecny poziom wykonania rocznych bilansów dostaw różnych produktów rolnych do francuskich departamentów zamorskich, Azorów i Madery i Wysp Kanaryjskich pokazuje, że ustalone ilości dostaw tych produktów znajdują się poniżej wymagań, ze względu na niespodziewanie wyższe zapotrzebowanie.

(3) Ilości i opisy tych produktów należy dostosować do aktualnych potrzeb w danych najbardziej oddalonych regionach.

(4) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 14/2004.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opiniami zainteresowanych komitetów zarządzających,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 14/2004 wprowadza się następujące zmiany:

1) Części 1 i 3 załącznika I zastępuje się tekstem załącznika I do niniejszego rozporządzenia.

2) Część 7 załącznika III zastępuje się tekstem załącznika II do niniejszego rozporządzenia.

3) Części 4 i 11 załącznika V zastępuje się tekstem załącznika III do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 12 grudnia 2005 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 198 z 21.7.2001, str. 11. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1690/2004 (Dz.U. L 305 z 1.10.2004, str. 1).

(2) Dz.U. L 198 z 21.7.2001, str. 26. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1690/2004.

(3) Dz.U. L 198 z 21.7.2001, str. 45. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1690/2004.

(4) Dz.U. L 3 z 7.1.2004, str. 6. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 936/2005 (Dz.U. L 158 z 21.6.2005, str. 6).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

"Część 1

Zboża i produkty zbożowe przeznaczone do spożycia przez ludzi i przeznaczone na paszę dla zwierząt; rośliny oleiste, rośliny białkowe i susz paszowy

Prognoza bilansu dostaw i pomoc Wspólnoty dla dostaw produktów wspólnotowych na rok kalendarzowy

Departament Opis Kod CN Ilość

(w tonach)

Pomoc

EUR/tonę

I II III
Gwadelupa pszenica zwyczajna, jęczmień, kukurydza i słód 1001 90, 1003 00, 1005 90 i 1107 10 56.400 - 42 (*)
Gujana Francuska pszenica zwyczajna, jęczmień, kukurydza, produkty przeznaczone na paszę dla zwierząt i słód 1001 90, 1003 00, 1005 90, 2309 90 31, 2309 90 41, 2309 90 51, 2309 90 33, 2309 90 43, 2309 90 53 i 1107 10 7.400 - 52 (*)
Martynika pszenica zwyczajna, jęczmień, kukurydza, kasze i mączki z pszenicy durum, owies i słód 1001 90, 1003 00, 1005 90, 1103 11, 1004 00 i 1107 10 52.000 - 42 (*)
Réunion pszenica zwyczajna, jęczmień, kukurydza i słód 1001 90, 1003 00, 1005 90 i 1107 10 188.000 - 48 (*)
(*) Kwota pomocy jest równa refundacji dla produktów objętych tym samym

kodem CN przyznanym zgodnie z art. 7 rozporządzenia Komisji (WE)

nr 1501/95 (Dz.U. L 147 z 30.6.1995, str. 7).

Część 3

Przetwory owocowe i warzywne

Prognoza bilansu dostaw i pomoc Wspólnoty dla dostaw produktów wspólnotowych na rok kalendarzowy

Opis Kod CN Departament Ilość

(w tonach)

Pomoc

EUR/tonę

I II III
Przeciery owocowe otrzymane przez gotowanie, nawet z dodatkiem cukru lub innej substancji słodzącej, do przetworzenia ex 2007 Wszystkie 100 - 395 -
Miąższ owocowy, ex 2008 Gujana Francuska 1.060 - 586 -
przetworzony lub Gwadelupa - 408 -
inaczej Martynika - 408 -
zakonserwowany, nawet z dodatkiem cukru lub innej substancji słodzącej, lub alkoholu, gdzie indziej niewymieniony ani niewłączony, do przetworzenia Réunion - 456 -
Zagęszczone soki ex 2009 Gujana Francuska 635 727
owocowe (włączając Martynika - 311 (*)
moszcz winogronowy), Réunion - 311
niesfermentowane, niezawierające dodatku alkoholu, nawet z dodatkiem cukru lub innej substancji słodzącej, do przetworzenia Gwadelupa - 311
Pomidory przetworzone lub zakonserwowane inaczej niż octem lub kwasem octowym 2002 Wszystkie 100 - 91 (*)
(*) Kwota pomocy jest równa refundacji dla produktów objętych tym samym

kodem CN przyznanym zgodnie z art. 16 rozporządzenia Komisji (WE)

nr 2201/96 (Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 29)."

ZAŁĄCZNIK  II

"Część 7

Sektor wołowiny i cielęciny

Prognoza bilansu dostaw i pomoc Wspólnoty dla dostaw produktów wspólnotowych na rok kalendarzowy

MADERA

Opis Kod(*) Ilość

(w tonach)

Pomoc

EUR/tonę

I II III
Mięso: 5.050
- mięso z bydła, świeże 0210 153 171 (**)
lub schłodzone 0201 10 00 9110(1)
0201 10 00 9120
0201 10 00 9130(1)
0201 10 00 9140
0201 20 20 9110(1)
0201 20 20 9120
0201 20 30 9110(1)
0201 20 30 9120
0201 20 50 9110(1)
0201 20 50 9120
0201 20 50 9130(1)
0201 20 50 9140
0201 20 90 9700
0201 30 00 9100(2)(6) 123 141 (**)
0201 30 00 9120(2)(6)
0201 30 00 9060(6)
- mięso z bydła, 0202 1.083 119 137 (**)
zamrożone 0202 10 00 9100
0202 10 00 9900
0202 20 10 9000
0202 20 30 9000
0202 20 50 9100
0202 20 50 9900
0202 20 90 9100
0202 30 90 9200(6) 95 113 (**)
(*) Kody produktów i przypisy są określone w rozporządzeniu Komisji (EWG)

nr 3846/87 (Dz.U. L 366 z 24.12.1987, str. 1), ze zmianami.

(**) Kwota pomocy jest równa refundacji dla produktów objętych tym samym

kodem CN przyznanym zgodnie z art. 33 rozporządzenia Komisji (WE) nr

1254/1999. Jeżeli refundacje przyznane na mocy art. 33 tego

rozporządzenia wypłacane są według zróżnicowanych stawek, kwota pomocy

jest równa kwocie refundacji dla produktów objętych tym samym kodem

nomenklatury produktów rolnych do celów refundacji wywozowych dla

miejsca przeznaczenia B03 obowiązującej w chwili składania wniosku o

pomoc."

ZAŁĄCZNIK  III

"Część 4

Przetwory owocowe i warzywne

Prognoza bilansu dostaw i pomoc Wspólnoty dla dostaw produktów wspólnotowych na rok kalendarzowy

Opis Kod CN Ilość

(w tonach)

Pomoc

EUR/tonę

I II III
Dżemy, galaretki owocowe, marmolady, przeciery i pasty owocowe, otrzymane przez gotowanie, nawet z dodatkiem cukru lub innej substancji słodzącej: 2007 99 4.250(1) 125 143
- przetwory inne niż homogenizowane,

zawierające owoce inne niż

cytrusowe

-
Owoce i pozostałe jadalne części roślin, inaczej przetworzone lub zakonserwowane, nawet z dodatkiem cukru lub innej substancji słodzącej, lub alkoholu, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone: 16.850(2) 108 126
- ananasy 2008 20
- owoce cytrusowe 2008 30
- gruszki 2008 40
- morele 2008 50
- brzoskwinie 2008 70
- truskawki 2008 80
- pozostałe, włączając mieszanki,

inne niż objęte podpozycją

CN 2008 19

- mieszanki 2008 92
- pozostałe 2008 99
(1) W tym 750 ton na produkty przeznaczone dla sektora przetwarzania i/lub

pakowania.

(2) W tym 6.300 ton na produkty przeznaczone dla sektora przetwarzania

i/lub pakowania.

Część 11

Przetwory mleczne

Prognoza bilansu dostaw i pomoc Wspólnoty dla dostaw produktów wspólnotowych na rok kalendarzowy

Opis Kod CN Ilość

(w tonach)

Pomoc

EUR/tonę

I II III(1)
Mleko i śmietana, niezagęszczone ani niezawierające dodatku cukru lub innego środka słodzącego(2) 0401 125.000(3) 41 59 (4)
Mleko i śmietana, zagęszczone lub zawierające dodatek cukru lub innego środka słodzącego(2) 0402 24.600(5) 41 59 (4)
Mleko i śmietana, zagęszczone lub zawierające dodatek cukru lub innego środka słodzącego, o zawartości wagowej suchej masy beztłuszczowej 15 % lub więcej oraz o zawartości wagowej tłuszczu nie przekraczającej 3 %(6) 0402 91 19 9310 - 97 -
Masło i pozostałe tłuszcze oraz oleje otrzymane z mleka; produkty mleczarskie do smarowania(2) 0405 4.000 72 90 (4)
Sery(2) 0406 15.000 72 90 (4)
0406 30
0406 90 23
0406 90 25
0406 90 27
0406 90 76
0406 90 78
0406 90 79
0406 90 81
0406 90 86 1.900
0406 90 87
0406 90 88
Beztłuszczowe przetwory mleczne 1901 90 99 800 59 (7)
Przetwory mleczne dla dzieci bez zawartości tłuszczu mlecznego itp. 2106 90 92 45
(1) W EUR/100 kg wagi netto, chyba, że ustalono inaczej.
(2) Produkty te oraz dotyczące ich przypisy są identyczne jak te, o których

mowa w rozporządzeniu Komisji ustalającym refundacje wywozowe na mocy

art. 31 rozporządzenia Rady (WE) nr 1255/1999.

(3) W tym 1.300 ton dla sektora przetwórstwa i/lub opakowań.
(4) Kwota pomocy jest równa refundacji dla produktów objętych tym samym

kodem CN przyznanym zgodnie z art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1255/1999.

Jeżeli refundacje przyznane na mocy art. 31 tego rozporządzenia

wypłacane są wypłacane według zróżnicowanych stawek, zgodnie z definicją

podaną w art. 2 ust. 1 lit e) oraz art. 2 ust. 1 lit. l) rozporządzenia

Komisji (WE) nr 800/1999 (Dz.U. L 102 z 17.4.1999, str. 11), kwota

pomocy jest równa najwyższej stawce refundacji dla produktów objętych

tym samym kodem CN (rozporządzenie (EWG) nr 3846/87, (Dz.U. L 366 z

24.12.1987, str. 1). Jednakże, dla masła, dla którego przyznana została

pomoc na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 2571/97, kwoty ustala się

jak wskazano w kolumnie II.

(5) Zgodnie z następującym podziałem:
- 7.250 ton objętych kodami CN 0402 91 i/lub 0402 99 dla konsumpcji

bezpośredniej,

- 5.350 ton objętych kodami CN 0402 91 i/lub 0402 99 dla sektora

przetwórstwa i/lub opakowań,

- 12.000 ton objętych kodami CN 0402 10 i/lub 0402 21 dla sektora

przetwórstwa i opakowań.

(6) W przypadku, gdy zawartość białka mleka (zawartość azotu x 6.38) w

suchej masie beztłuszczowej mleka produktu wymienionego jest mniejsza

niż 34 %, pomoc nie powinna zostać przyznana. W przypadku, gdy wagowa

zawartość wody w wymienionych proszkowanych produktach przekracza 5 %,

pomoc nie powinna zostać przyznana. Podczas wypełniania formalności

celnych, strona zainteresowana musi wskazać na odpowiedniej deklaracji

minimalną zawartość białka mleka w suchej masie beztłuszczowej mleka

oraz, w przypadku produktów proszkowanych, maksymalną zawartość wody.

(7) Kwota powinna być równa kwocie refundacji określonej w rozporządzeniu

Komisji określającym wysokość stawek refundacji dotyczących niektórych

produktów mlecznych wywożonych jako towar nie wymieniony w załączniku I,

przyznanych na mocy rozporządzenia (WE) nr 1520/2000."

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2005.326.3

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 2022/2005 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 14/2004 w odniesieniu do prognozy bilansu dostaw różnych produktów rolnych dla regionów najbardziej oddalonych
Data aktu: 12/12/2005
Data ogłoszenia: 13/12/2005
Data wejścia w życie: 16/12/2005