Rozporządzenie 1325/95 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 517/94 w sprawie wspólnych reguł dotyczących przywozu wyrobów włókienniczych z niektórych państw trzecich, nieobjętych umowami dwustronnymi, protokołami, innymi ustaleniami lub innymi szczegółowymi normami Wspólnoty dotyczącymi przywozu

ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 1325/95
z dnia 6 czerwca 1995 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 517/94 w sprawie wspólnych reguł dotyczących przywozu wyrobów włókienniczych z niektórych państw trzecich, nieobjętych umowami dwustronnymi, protokołami, innymi ustaleniami lub innymi szczegółowymi normami Wspólnoty dotyczącymi przywozu

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 113,

uwzględniając wniosek Komisji,

a także mając na uwadze, co następuje:

rozporządzenie Rady (WE) nr 517/94 z dnia 7 marca 1994 r. w sprawie wspólnych reguł dotyczących przywozu wyrobów włókienniczych z niektórych państw trzecich, nieobjętych umowami dwustronnymi, protokołami, innymi ustaleniami lub innymi szczegółowymi normami Wspólnoty dotyczącymi przywozu(1) ustanowiło pewne kontyngenty ilościowe wymienione w załącznikach III B, IV, V i VI do tego rozporządzenia, mające zastosowanie do państw wymienionych w tych załącznikach;

zgodnie z art. 2 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Austrii, Finlandii i Szwecji oraz dostosowania Traktatu ustanawiającego Unię Europejską, w dalszym ciągu zwanego "Aktem Przystąpienia", przepisy rozporządzenia (WE) nr 517/94, w szczególności wyznaczone w nim kontyngenty, stosują się do państw przystępujących; jednakże zgodnie z art. 30 Aktu Przystąpienia, konieczne jest dostosowanie tych kontyngentów zgodnie z wytycznymi zawartymi w załączniku II do Aktu Przystąpienia i w ramach warunków przewidzianych w art. 169 tego Aktu;

określając poziom kontyngentów, określonych powyżej, Rada dążyła do osiągnięcia równowagi między dostateczną ochroną zainteresowanych przemysłów Wspólnoty a potrzebą zachowania tradycyjnego obrotu handlowego z zainteresowanymi państwami, mając na uwadze interesy wszystkich zainteresowanych stron;

w związku z przystąpieniem należy zachować tę równowagę, jednakże przy zapewnieniu, w świetle wytycznych ustanowionych w załączniku II do Aktu Przystąpienia, ciągłości tradycyjnego obrotu handlowego określonymi produktami w przystępujących państwach; do tych celów przywóz odnotowany w 1993 r. - ostatnim roku, za który dostępne są pełne statystyki - można uznać za reprezentatywny dla tradycyjnej struktury handlu;

w tych okolicznościach poziomy kontyngentów ustanowionych na zasadzie rocznej zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 517/94 powinny zostać dostosowane poprzez dodanie ilości równoważnych przywozowi odnotowanemu w 1993 r.;

dnia 19 stycznia 1995 r. Komisja parafowała umowę w sprawie handlu wyrobami włókienniczymi nieobjętymi dwustronnym Porozumieniem MFA;

dlatego, poczynając od dnia 1 stycznia 1995 r., kontyngenty ilościowe wprowadzone rozporządzeniem (WE) nr 517/94, załączniki III B, IV, V i VI, powinny zostać zmienione w sposób określony w Załączniku do niniejszego rozporządzenia,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Załączniki III B, IV, V i VI do rozporządzenia (WE) nr 517/95 zastępuje się Załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 1995 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Luksemburgu, dnia 6 czerwca 1995 r.

W imieniu Rady
M. BARNIER
Przewodnicząc

______

(1) Dz.U. L 67 z 10.3.1994, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2798/94 (Dz.U. L 297 z 18.11.1994, str. 6).

ZAŁĄCZNIK 

"ZAŁĄCZNIK III B

Roczne limity ilościowe Wspólnoty określone w art. 2 ust. 1 tiret czwarte

Republiki Bośni-Hercegowiny, Republiki Chorwacji i Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii

Kategoria Jednostka Ilość
1 Tony 6.926,0
2 Tony 8.545,0
2 a Tony 1.931,0
3 Tony 935,0
5 1.000 sztuk 1.986,0
6 1.000 sztuk 1.048,0
7 1.000 sztuk 602,0
8 1.000 sztuk 2.664,0
9 Tony 877,0
15 1.000 sztuk 772,0
16 1.000 sztuk 575,0
67 1.000 sztuk 722,0

ZAŁĄCZNIK IV

Roczne limity ilościowe Wspólnoty określone w art. 3 ust. 1

(Opisy produktu dla kategorii wymienionych w niniejszym załączniku są podane w załączniku I A do niniejszego rozporządzenia)

KOREA PÓŁNOCNA

Kategori Jednostka Ilość
1 Tony 128,0
2 Tony 145,0
3 Tony 49,0
4 1.000 sztuk 285,0
5 1.000 sztuk 123,0
6 1.000 sztuk 144,0
7 1.000 sztuk 93,0
8 1.000 sztuk 201,0
9 Tony 71,0
12 1.000 par 1.290,0
13 1.000 sztuk 1.509,0
14 1.000 sztuk 96,0
15 1.000 sztuk 108,0
16 1.000 sztuk 55,0
17 1.000 sztuk 38,0
18 Tony 61,0
19 1.000 sztuk 411,0
20 Tony 142,0
21 1.000 sztuk 2.961,0
24 1.000 sztuk 263,0
26 1.000 sztuk 173,0
27 1.000 sztuk 179,0
28 1.000 sztuk 285,0
29 1.000 sztuk 75,0
31 1.000 sztuk 293,0
36 1.000 sztuk 91,0
37 1.000 sztuk 356,0
39 1.000 sztuk 51,0
59 1.000 sztuk 466,0
61 1.000 sztuk 40,0
68 1.000 sztuk 75,0
69 1.000 sztuk 184,0
70 1.000 sztuk 270,0
73 1.000 sztuk 93,0
74 1.000 sztuk 133,0
75 1.000 sztuk 39,0
76 Tony 75,0
77 Tony 9,0
78 Tony 115,0
83 Tony 34,0
117 Tony 51,0
118 Tony 23,0
142 Tony 10,0
151 A Tony 10,0
151 B Tony 10,0
161 Tony 152,0

ZAŁĄCZNIK V

określony w art. 30 ust. 3

(Opisy produktu dla kategorii wymienionych w niniejszym załączniku są podane w załączniku I A do niniejszego rozporządzenia)

KOREA PÓŁNOCNA

Kategorie: 10, 22, 23, 32, 33, 34, 35, 38, 40, 41, 42, 49, 50, 53, 54, 55, 58, 62, 63, 65, 66, 67, 72, 84, 85, 86, 87, 88, 90, 91, 93, 97, 99, 100, 101, 109, 111, 112, 113, 114, 120, 121, 122, 123, 124, 130, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 140, 141, 145, 146 A, 146 B, 146 C, 149, 150, 153, 156, 157, 159, 160.

ZAŁĄCZNIK VI

Przewóz w celu uszlachetnienia biernego

Roczne limity ilościowe Wspólnoty określone w art. 4

Republiki Bośni-Hercegowiny, Republiki Chorwacji i Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii

Kategoria Jednostka Ilość
5 1.000 sztuk 3,692
6 1.000 sztuk 10,755
7 1.000 sztuk 5,496
8 1.000 sztuk 12,888
15 1.000 sztuk 5,743
16 1.000 sztuk 3,182"

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1995.128.1

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1325/95 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 517/94 w sprawie wspólnych reguł dotyczących przywozu wyrobów włókienniczych z niektórych państw trzecich, nieobjętych umowami dwustronnymi, protokołami, innymi ustaleniami lub innymi szczegółowymi normami Wspólnoty dotyczącymi przywozu
Data aktu: 06/06/1995
Data ogłoszenia: 13/06/1995
Data wejścia w życie: 13/06/1995, 01/05/2004, 01/01/1995