united kingdom
ukraine

Ogłoszenie o naborze PE/297/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Aktów Legislacyjnych

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/297/S
DYREKTOR (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Aktów Legislacyjnych

(C/2023/375)

(Dz.U.UE C z dnia 25 października 2023 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Aktów Legislacyjnych, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 569,31 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego jest opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego i może być powiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Proszę zwrócić uwagę, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik (urzędniczka) dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania 3 , stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego:

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektorowi generalnemu, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej 5  jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, jak np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie niebędącym członkiem Unii 6  muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:
minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym
i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza tę listę, komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 10 listopada 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/297/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/297/S): PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 9 . Wspomniane dokumenty nie podlegają zwrotowi.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego

Dyrekcja ds. Aktów Legislacyjnych

Główne zadania

(jednostka zatrudniająca 156 osób: 138 urzędników, 13 pracowników zatrudnionych na czas określony i 5 pracowników kontraktowych)

11.10.2023

Kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynowanie i organizacja ich pracy;
nadzorowanie jakości aktów legislacyjnych oraz nadzór nad świadczeniem innych usług legislacyjnych i nad planowaniem legislacyjnym;
wykonywanie zadań ad hoc na zlecenie Gabinetu Przewodniczącego, Sekretarza Generalnego i Dyrektora Generalnego;
zarządzanie projektami.

DZIAŁ DS. ZAPEWNIANIA JAKOŚCI TEKSTÓW USTAWODAWCZYCH I PUBLIKACJI

Zapewnianie ex ante jakości legislacyjnej tekstów poprzez ustanawianie, identyfikowanie i redagowanie zasad redakcyjnych i proceduralnych, wzorów i precedensów, które mają być stosowane w dyrekcji, a także zapewnianie współpracownikom dostosowanych do potrzeb szkoleń, wydawanie zaleceń i opinii;
udostępnianie służbom Parlamentu wzorów tekstów parlamentarnych i ustawodawczych oraz doradzanie im w kwestii stosowania tych wzorów;
pilnowanie i nadzorowanie przygotowania, finalizacji i publikacji Regulaminu Parlamentu oraz zmian do Regulaminu;
udział w działaniach międzydyrekcyjnych i międzyinstytucjonalnych w obszarach kompetencji działu oraz promowanie współpracy międzyinstytucjonalnej w dziedzinie techniki prawodawczej; nadzorowanie reprezentowania dyrekcji generalnej w odnośnych organach międzydyrekcyjnych i międzyinstytucjonalnych;
pilnowanie i nadzorowanie publikacji tekstów dyrekcji w Dzienniku Urzędowym;
kontrolowanie i zapewnianie ex post jakości legislacyjnej tekstów (kontrole punktowe, sprostowania, działania następcze w związku z orzecznictwem).

DZIAŁ PLANOWANIA I KOORDYNACJI LEGISLACYJNEJ

Koordynowanie i planowanie finalizacji tekstów ustawodawczych wraz z Radą w oparciu o prace prawników lingwistów w ramach procesu decyzyjnego w komisji parlamentarnej, a także koordynowanie i planowanie przyjęcia tekstów ustawodawczych na posiedzeniu plenarnym we współpracy z innymi służbami DG ds. Urzędu Przewodniczącego i DG IPOL;
koordynowanie projektów informatycznych, bazy danych i innych działań w zakresie wsparcia technicznego dla całej dyrekcji, a także koordynowanie jej reprezentacji w kontekście e-Parlamentu i stosunków z DG ITEC w sprawach dotyczących dyrekcji;
koordynowanie rozpowszechniania tekstów otrzymanych od komisji parlamentarnych i służb plenarnych, a w razie potrzeby - koordynowanie pomocy technicznej; koordynowanie przekazywania do działów ds. jakości legislacyjnej i do Rady tekstów w ramach procesu wspólnej finalizacji z Radą;
dokonywanie korekty tekstów ustawodawczych i nieustawodawczych na różnych etapach procesu decyzyjnego Parlamentu oraz technicznej finalizacji ostatecznych wersji tekstów ustawodawczych, a także pilnowanie ich przekazania Radzie i Komisji;
dokonywanie analizy i syntezy informacji zgromadzonych w bazie danych dyrekcji przez prawników lingwistów w następstwie prac komisji parlamentarnych, aby we współpracy z innymi odnośnymi służbami przygotowywać dla przewodniczącego, sekretarza generalnego i zastępcy sekretarza generalnego briefingi i różne komunikaty na temat planowania legislacyjnego;
koordynowanie przekazywania działom ds. jakości legislacyjnej tekstów otrzymanych od posłów i komisji parlamentarnych w celu udzielenia wsparcia redakcyjnego ("Drafting Support tool").

DZIAŁ DS. JAKOŚCI LEGISLACYJNEJ A - POLITYKA GOSPODARCZA I NAUKOWA

+ Sekcja angielska

+ Sekcja irlandzka

+ Sekcja duńska

+ Sekcja włoska

Udzielanie sekretariatom komisji i posłom pomocy w redagowaniu aktów ustawodawczych, w szczególności projektów sprawozdań i opinii oraz poprawek przyjmowanych w komisji i na posiedzeniu plenarnym;
udzielanie pomocy w trakcie sesji plenarnych (briefingi, głosowania, teksty przyjęte);
udzielanie pomocy proceduralnej i przy opracowywaniu aktów ustawodawczych w trakcie negocjacji z Radą;
finalizowanie tekstów legislacyjnych;
finalizowanie przepisów, budżetu Unii, porozumień międzyinstytucjonalnych i innych tekstów prawnych.

DZIAŁ DS. JAKOŚCI LEGISLACYJNEJ B - POLITYKA STRUKTURALNA I POLITYKA SPÓJNOŚCI

+ Sekcja niemiecka

+ Sekcja francuska

+ Sekcja holenderska

+ Sekcja rumuńska

+ Sekcja szwedzka

Udzielanie sekretariatom komisji i posłom pomocy w redagowaniu aktów ustawodawczych, w szczególności projektów sprawozdań i opinii oraz poprawek przyjmowanych w komisji i na posiedzeniu plenarnym;
udzielanie pomocy w trakcie sesji plenarnych (briefingi, głosowania, teksty przyjęte);
udzielanie pomocy proceduralnej i przy opracowywaniu aktów ustawodawczych w trakcie negocjacji z Radą;
finalizowanie tekstów legislacyjnych;
finalizowanie przepisów, budżetu Unii, porozumień międzyinstytucjonalnych i innych tekstów prawnych.

DZIAŁ DS. JAKOŚCI LEGISLACYJNEJ C - PRAWA OBYWATELI

+ Sekcja bułgarska

+ Sekcja fińska

+ Sekcja maltańska

+ Sekcja słowacka

+ Sekcja słoweńska

Udzielanie sekretariatom komisji i posłom pomocy w redagowaniu aktów ustawodawczych, w szczególności projektów sprawozdań i opinii oraz poprawek przyjmowanych w komisji i na posiedzeniu plenarnym;
udzielanie pomocy w trakcie sesji plenarnych (briefingi, głosowania, teksty przyjęte);
udzielanie pomocy proceduralnej i przy opracowywaniu aktów ustawodawczych w trakcie negocjacji z Radą;
finalizowanie tekstów legislacyjnych;
finalizowanie przepisów, budżetu Unii, porozumień międzyinstytucjonalnych i innych tekstów prawnych.

DZIAŁ DS. JAKOŚCI LEGISLACYJNEJ D - SPRAWY BUDŻETOWE

+ Sekcja czeska

+ Sekcja hiszpańska

+ Sekcja węgierska

+ Sekcja łotewska

+ Sekcja portugalska

Udzielanie sekretariatom komisji i posłom pomocy w redagowaniu aktów ustawodawczych, w szczególności projektów sprawozdań i opinii oraz poprawek przyjmowanych w komisji i na posiedzeniu plenarnym;
udzielanie pomocy w trakcie sesji plenarnych (briefingi, głosowania, teksty przyjęte);
finalizowanie tekstów legislacyjnych;
udzielanie pomocy proceduralnej i przy opracowywaniu aktów ustawodawczych w trakcie negocjacji z Radą;
koordynowanie przygotowywania, podpisywania i publikowania budżetu, decyzji o uruchomieniu szczególnych instrumentów nieobjętych WRF i decyzji o udzieleniu absolutorium;
finalizowanie przepisów, budżetu Unii, porozumień międzyinstytucjonalnych i innych tekstów prawnych.

DZIAŁ DS. JAKOŚCI LEGISLACYJNEJ E - POLITYKA ZEWNĘTRZNA

+ Sekcja polska

+ Sekcja litewska

+ Sekcja chorwacka

+ Sekcja estońska

+ Sekcja grecka

Udzielanie sekretariatom komisji i posłom pomocy w redagowaniu aktów ustawodawczych, w szczególności projektów sprawozdań i opinii oraz poprawek przyjmowanych w komisji i na posiedzeniu plenarnym;
udzielanie pomocy w trakcie sesji plenarnych (briefingi, głosowania, teksty przyjęte);
udzielanie pomocy proceduralnej i przy opracowywaniu aktów ustawodawczych w trakcie negocjacji z Radą;
finalizowanie tekstów legislacyjnych;
finalizowanie przepisów, budżetu Unii, porozumień międzyinstytucjonalnych i innych tekstów prawnych.
1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niderlandy, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia. Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego UE.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Będzie elektroniczna dokumentacja w zakresie urodzeń i zgonów

Rząd zamierza uregulować zagadnienia związane z funkcjonowaniem lekarza koronera właściwego do stwierdzania zgonu osoby, gdy trudno jest wskazać lekarza leczącego, który byłby zobowiązany do stwierdzenia zgonu lub konieczności dokonania czynności i ustaleń związanych ze zgonem, wymagających specjalistycznej wiedzy. Chce też wprowadzić spójne systemowo regulacje odnoszące się do karty zgonu, karty urodzenia oraz karty urodzenia z adnotacją o martwym urodzeniu.

Grażyna J. Leśniak 12.05.2025
Będą zmiany w wydawaniu wiz dla zagranicznych studentów

Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.

kk/pap 10.05.2025
Sejm zdecydował: Kandydat do pracy dostanie informację o wynagrodzeniu i innych świadczeniach

Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Grażyna J. Leśniak 09.05.2025
Prezydent Andrzej Duda zawetował ustawę obniżającą składkę zdrowotną dla przedsiębiorców

Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.

Grażyna J. Leśniak 06.05.2025
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2025
Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2023.375

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze PE/297/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Urzędu Przewodniczącego - Dyrekcja ds. Aktów Legislacyjnych
Data aktu: 25/10/2023
Data ogłoszenia: 25/10/2023