Europejski system zarządzania ruchem lotniczym nowej generacji (SESAR) - Wspólne Przedsięwzięcie - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego (Zatrudnienie na czas określony - grupa zaszeregowania AD 14) - COM/2021/20065.

Europejski system zarządzania ruchem lotniczym nowej generacji (SESAR) - Wspólne Przedsięwzięcie
Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego (Zatrudnienie na czas określony - grupa zaszeregowania AD 14)

COM/2021/20065

(2021/C 332 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 18 sierpnia 2021 r.)

Kim jesteśmy

Projekt badawczy z zakresu zarządzania ruchem lotniczym w jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej (SESAR) ma na celu modernizację i harmonizację europejskich systemów zarządzania ruchem lotniczym (ATM) poprzez stworzenie odpornego i wydajnego systemu cyfrowego, który będzie zrównoważony, skalowalny i zdolny do bezpiecznej integracji różnorodnych nowych pojazdów powietrznych z konwencjonalnymi załogowymi statkami powietrznymi. SESAR aspiruje do osiągnięcia "cyfrowej europejskiej przestrzeni powietrznej" w pełni odpowiadającej celom i priorytetom Europejskiego Zielonego Ładu w zakresie cyfryzacji i dekarbonizacji. Projekt SESAR jest realizowany w cyklu innowacji obejmującym trzy powiązane ze sobą etapy (definiowanie, rozwój i wdrażanie) oraz specjalne podmioty wdrażające.

Wspólne Przedsięwzięcie SESAR jest partnerstwem publiczno-prywatnym w formie organu UE utworzonego po raz pierwszy w 2007 r. 1  w celu zarządzania działaniami w zakresie definiowania, badań, rozwoju i zatwierdzania w ramach projektu SESAR. Wspólne Przedsięwzięcie SESAR odgrywa kluczową rolę w projekcie SESAR - przenosi nowe koncepcje zarządzania ruchem lotniczym ze sfery pomysłów do odpowiedniego stopnia gotowości do wdrożenia. Wspólne Przedsięwzięcie SESAR zostało odnowione w 2014 r. w ramach programu "Horyzont 2020".

W lutym 2021 r. Komisja przyjęła wniosek 2  w sprawie ustanowienia nowego Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR 3 w ramach programu "Horyzont Europa". Jeżeli wniosek zostanie przyjęty przez Radę, Wspólne Przedsięwzięcie w celu Badań z zakresu Zarządzania Ruchem Lotniczym w Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej 3 (SESAR 3) zastąpi Wspólne Przedsięwzięcie SESAR.

Oczekuje się, że nowe Wspólne Przedsięwzięcie SESAR 3 rozpocznie działalność do końca 2021 r. i płynnie przejmie zadania, personel i infrastrukturę od obecnego wspólnego przedsięwzięcia. Działalność Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR 3 będzie się opierała na osiągnięciach poprzednika i przyczyni się do cyfrowej transformacji zarządzania ruchem lotniczym w celu uczynienia europejskiej przestrzeni powietrznej najbardziej wydajną i przyjazną dla środowiska lotniczą przestrzenią powietrzną na świecie oraz w celu wspierania konkurencyjności i odbudowy europejskiego sektora lotnictwa w następstwie kryzysu związanego z COVID-19. Jego cele obejmują: poprawę jakości sieci połączeń, integracji ziemia-powietrze i automatyzacji, zwiększenie elastyczności i skalowalności zarządzania przestrzenią powietrzną oraz bezpieczną integrację bezzałogowych statków powietrznych. Do 2030 r. powinno ono dostarczyć rozwiązania określone w centralnym planie zarządzania ruchem lotniczym 3  dla fazy D na poziomie gotowości technologicznej (TRL) 6.

Wśród członków założycieli Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR 3 znajdą się Unia, reprezentowana przez Komisję Europejską, oraz EUROCONTROL i wiele podmiotów reprezentujących zarówno tradycyjne zainteresowane strony (instytucje zapewniające służby żeglugi powietrznej, operatorzy portów lotniczych, użytkownicy przestrzeni powietrznej, ośrodki badawcze, producenci wyposażenia naziemnego i pokładowego), jak i nowe zainteresowane podmioty w dziedzinie zarządzania ruchem lotniczym (piloci bezzałogowych statków powietrznych). Wspólne Przedsięwzięcie będzie podlegało zasadom programu "Horyzont Europa".

Zgodnie z wnioskiem Komisji organami Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR 3 będą:

a) Rada Zarządzająca;

b) Dyrektor wykonawczy;

c) Organ doradczy ds. naukowych;

d) Grupa Przedstawicieli Państw.

Co oferujemy

Stanowisko dyrektora wykonawczego Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR 3.

Dyrektor wykonawczy pełni obowiązki dyrektora generalnego odpowiedzialnego za bieżące zarządzanie Wspólnym Przedsięwzięciem zgodnie z decyzjami Rady Zarządzającej. Przekazuje on Radzie Zarządzającej wszelkie informacje niezbędne do sprawowania jej funkcji.

Dyrektor wykonawczy jest prawnym przedstawicielem Wspólnego Przedsięwzięcia. Odpowiada przed zarządem.

W przypadku Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR dyrektor wykonawczy będzie odpowiedzialny za bieżące zarządzanie Wspólnym Przedsięwzięciem, a w szczególności:

a) zatrudnianie pracowników Wspólnego Przedsięwzięcia - w tym pracowników, o których mowa w art. 8 ust. 4 - oraz sprawowanie nad nimi kierownictwa i nadzoru;

b) organizowanie działalności Wspólnego Przedsięwzięcia oraz sprawowanie nad nią kierownictwa i nadzoru;

c) przedstawianie zarządowi swoich propozycji dotyczących struktury organizacyjnej;

d) sporządzanie i systematyczne uaktualnianie całościowego i rocznego programu prac Wspólnego Przedsięwzięcia - w tym także kalkulacji kosztów programu - i przedstawianie ich zarządowi;

e) sporządzanie zgodnie z regulaminem finansowym projektu budżetu rocznego, w tym także planu zatrudnienia, i przedkładanie go zarządowi;

f) czuwanie nad przestrzeganiem zobowiązań Wspólnego Przedsięwzięcia, które wynikają z zawartych przez nie kontraktów i umów;

g) czuwanie nad tym, by działalność Wspólnego Przedsięwzięcia prowadzona była w warunkach pełnej niezależności i by nie zakłócały jej konflikty interesów;

h) sporządzanie i przedstawianie zarządowi rocznego sprawozdania dotyczącego postępów w realizacji projektu SESAR i jego kondycji finansowej, a także wszelkich innych sprawozdań wymaganych przez zarząd;

i) przestawianie zarządowi rocznych sprawozdań finansowych i bilansu;

j) przedstawianie zarządowi wszelkich propozycji wymagających zmian w koncepcji projektu SESAR.

Zgodnie z wnioskiem Komisji dyrektor wykonawczy Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR 3 będzie wykonywać następujące zadania:

1) zapewnianie zrównoważonego i efektywnego zarządzania Wspólnym Przedsięwzięciem zgodnie z obowiązującymi zasadami i normami;

2) przygotowywanie i przedkładanie Radzie Zarządzającej projektu rocznego budżetu oraz planu zatrudnienia;

3) wykonywanie budżetu Wspólnego Przedsięwzięcia;

4) przygotowywanie i przedkładanie Radzie Zarządzającej programu prac Wspólnego Przedsięwzięcia oraz związanych z nim preliminarzy wydatków, które należy ponieść, aby wdrożyć Strategiczny program badań i innowacji;

5) przedkładanie Radzie Zarządzającej do zaopiniowania rocznych sprawozdań finansowych Wspólnego Przedsięwzięcia;

6) przesyłanie sprawozdania z zarządzania budżetem i finansami Parlamentowi Europejskiemu, Radzie i Trybunałowi Obrachunkowemu zgodnie z przepisami finansowymi Wspólnego Przedsięwzięcia;

7) opracowywanie i przedkładanie Radzie Zarządzającej do oceny i zatwierdzenia skonsolidowanego rocznego sprawozdania z działalności;

8) monitorowanie wkładów rzeczowych członków prywatnych na rzecz działań operacyjnych, regularne przedkładanie Radzie Zarządzającej sprawozdań z postępów w realizacji celów oraz - w stosownych przypadkach - proponowanie podjęcia określonych działań naprawczych;

9) nawiązywanie formalnej i regularnej współpracy z partnerstwami europejskimi wskazanymi w Strategicznym programie badań i innowacji i prowadzenie tej współpracy zgodnie z kierunkami strategicznymi wyznaczonymi przez Radę Zarządzającą;

10) reprezentowanie Wspólnego Przedsięwzięcia na posiedzeniach wchodzących w zakres działań związanych z zarządzaniem programem "Horyzont Europa";

11) przekazywanie Radzie Zarządzającej do zatwierdzenia wykazu działań, które mogą potencjalnie zostać wybrane do objęcia finansowaniem przez Wspólne Przedsięwzięcie;

12) ocenianie wniosków o przyjęcie członków stowarzyszonych Wspólnego Przedsięwzięcia przedłożonych po przeprowadzeniu otwartego zaproszenia do wyrażenia zainteresowania i przedkładanie Radzie Zarządzającej propozycji przyjęcia członków stowarzyszonych;

13) regularne informowanie pozostałych organów Wspólnego Przedsięwzięcia o wszystkich kwestiach istotnych z punktu widzenia pełnionej przez nie funkcji;

14) podpisywanie w imieniu Wspólnego Przedsięwzięcia indywidualnych umów o udzielenie dotacji i decyzji wchodzących w zakres jego kompetencji;

15) podpisywanie umów w sprawie zamówień publicznych w imieniu Wspólnego Przedsięwzięcia;

16) realizowanie polityki komunikacyjnej Wspólnego Przedsięwzięcia;

17) organizowanie prac i sprawowanie kierownictwa oraz nadzór nad personelem Wspólnego Przedsięwzięcia w ramach uprawnień przekazanych mu przez Radę Zarządzającą;

18) ustanowienie skutecznego i wydajnego systemu kontroli wewnętrznej i zapewnianie jego funkcjonowania oraz zgłaszanie Radzie Zarządzającej wszelkich istotnych zmian w tym systemie;

19) ochrona interesów finansowych Unii poprzez stosowanie środków zapobiegawczych przeciwko nadużyciom finansowym, korupcji i innym nielegalnym działaniom poprzez skuteczną kontrolę oraz - w razie wykrycia nieprawidłowości - odzyskiwanie kwot nienależnie wypłaconych, a także, w stosownych przypadkach, poprzez nakładanie skutecznych, proporcjonalnych i odstraszających sankcji administracyjnych i finansowych;

20) zapewnianie przeprowadzania ocen ryzyka i podejmowanie działań w zakresie zarządzania ryzykiem w odniesieniu do Wspólnego Przedsięwzięcia;

21) stosowanie wszelkich innych środków niezbędnych do oceny postępów w realizacji celów Wspólnego Przedsięwzięcia;

22) przygotowywanie i przedkładanie Radzie Zarządzającej do przyjęcia planu stopniowego wycofywania Wspólnego Przedsięwzięcia z finansowania w ramach programu "Horyzont Europa";

23) wykonywanie wszelkich innych zadań powierzonych lub przekazanych mu przez Radę Zarządzającą lub wymaganych zgodnie z rozporządzeniem ustanawiającym Wspólne Przedsięwzięcie;

24) wykonywanie uprawnienia do przekazania swoich uprawnień innym członkom personelu zgodnie z przepisami, które mają zostać przyjęte na podstawie decyzji Rady Zarządzającej w sprawie przekazania uprawnień dyrektorowi wykonawczemu;

25) ustanowienie biura programowego realizującego, w ramach zakresu jego obowiązków, wszelkie zadania pomocnicze Wspólnego Przedsięwzięcia wynikające z rozporządzenia ustanawiającego Wspólne Przedsięwzięcie;

26) kierowanie realizacją faz planowania i opracowywania projektu SESAR zgodnie z wytycznymi sformułowanymi przez Radę Zarządzającą;

27) przedstawianie Radzie Zarządzającej wszystkich propozycji wymagających zmian w koncepcji fazy opracowywania projektu SESAR.

Kogo poszukujemy (kryteria naboru)

Idealny kandydat powinien spełniać następujące kryteria:

Umiejętności zarządzania

- Solidne zdolności przywódcze, umiejętność kierowania ważną organizacją, zarówno na poziomie strategicznym, jak i zarządzania operacyjnego, w dynamicznym i zmieniającym się środowisku naukowym i operacyjnym.

- Solidne zdolności osądu na stanowisku kierowniczym, w szczególności zdolność do opracowywania i wdrażania wizji strategicznej, do kierowania, wyznaczania celów, motywowania i jak najlepszego wykorzystywania potencjału zespołów w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku.

- Bardzo dobre umiejętności decyzyjne, w tym zdolność do podejmowania decyzji w sytuacjach nadzwyczajnych.

- Doświadczenie w zarządzaniu zasobami budżetowymi, finansowymi i ludzkimi w środowisku krajowym, europejskim lub międzynarodowym.

Specjalistyczne umiejętności i doświadczenie

- Bardzo dobra znajomość instytucji Unii Europejskiej, ich funkcjonowania i wzajemnych powiązań.

- Solidna znajomość europejskiej i międzynarodowej polityki transportowej, zwłaszcza polityki w dziedzinie lotnictwa, i doświadczenie w tym zakresie.

- Atutem będzie solidna znajomość administracji publicznej uzyskana na szczeblu krajowym, europejskim lub międzynarodowym.

- Dodatkowym atutem będzie dobre zrozumienie badań i rozwoju w dziedzinie lotnictwa lub zarządzania ruchem lotniczym, a także rozwoju sytuacji w kontekście międzynarodowym.

Cechy osobiste

- Umiejętność skutecznej i płynnej komunikacji w przejrzysty i otwarty sposób z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi, w tym z prasą, społeczeństwem, władzami europejskimi, międzynarodowymi, krajowymi i lokalnymi, organizacjami międzynarodowymi, a także zdolność reprezentowania Wspólnego Przedsięwzięcia na forach zewnętrznych.

- Solidne doświadczenie w prowadzeniu negocjacji w środowisku międzynarodowym.

- Doskonałe umiejętności interpersonalne oraz umiejętność utrzymania odpowiednich relacji z instytucjami UE oraz właściwymi organami państw członkowskich w celu zapewnienia należytego funkcjonowania Wspólnego Przedsięwzięcia.

- Zdolność do propagowania zasad przewodnich Wspólnego Przedsięwzięcia dotyczących otwartości, przejrzystości, niezależności i doskonałości naukowej.

Wymagania wobec kandydatów (wymagania kwalifikacyjne)

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru wyłącznie pod warunkiem spełnienia następujących wymogów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:

- Obywatelstwo: kandydat musi posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

- Dyplom ukończenia studiów wyższych: kandydat musi posiadać:

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów,

- albo poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (to roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia zawodowego liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej).

- Doświadczenie zawodowe: kandydat musi posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe 4 , liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego musi być doświadczeniem w obszarze działalności istotnym dla działań Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR.

- Doświadczenie w zarządzaniu: przynajmniej 5 lat doświadczenia zawodowego liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych musi być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym 5  w dziedzinie związanej z ogłaszanym stanowiskiem i z bezpośrednią odpowiedzialnością za prace kilku wielokulturowych i multidyscyplinarnych zespołów.

- Znajomość języków: kandydat musi biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz znać na zadowalającym poziomie inny język urzędowy. Komisje selekcyjne będą sprawdzać podczas rozmowy kwalifikacyjnej, czy kandydaci spełniają wymóg zadowalającej znajomości innego języka urzędowego UE. Oznacza to, że część rozmowy może zostać przeprowadzona w tym języku.

- Limit wieku: kandydat musi być w stanie, na dzień upływu terminu składania zgłoszeń, sprawować powierzoną funkcję przez całą czteroletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Dla pracownika Unii Europejskiej zatrudnionego na czas określony wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik ten osiąga wiek 66 lat (zob. art. 47 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 7 ).

Procedura naboru i powołanie

Procedura naboru rozpoczyna się na podstawie warunków rekrutacji i zatrudnienia określonych w rozporządzeniu (WE) nr 219/2007 w sprawie Wspólnego Przedsięwzięcia SESAR. Po przyjęciu rozporządzenia ustanawiającego Wspólne Przedsięwzięcie SESAR 3 (jednolity akt podstawowy) wybór i powołanie będą przeprowadzane zgodne z warunkami określonymi w tym nowym rozporządzeniu.

Dyrektor wykonawczy zostanie powołany przez zarząd Wspólnego Przedsięwzięcia z listy kandydatów przygotowanej przez Komisję Europejską.

W celu utworzenia takiej listy Komisja Europejska przeprowadza nabór zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami naboru i rekrutacji (zob. Document on Senior Officials Policy, dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla 8 ).

W ramach procedury naboru Komisja Europejska powołuje komisję preselekcyjną. Komisja ta analizuje wszystkie zgłoszenia, przeprowadza wstępną weryfikację kwalifikacji oraz wskazuje kandydatów o najlepszym profilu pod kątem wspomnianych wyżej kryteriów naboru, którzy mogą zostać zaproszeni na rozmowę z komisją preselekcyjną.

Po tych rozmowach komisja preselekcyjna wyciąga wnioski i proponuje listę kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na dalsze rozmowy przeprowadzane przez działający w Komisji Europejskiej Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania. Uwzględniając wnioski komisji preselekcyjnej, komitet decyduje, którzy kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę z Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania biorą udział w całodziennych testach w zakresie zarządzania przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Biorąc pod uwagę wyniki rozmowy kwalifikacyjnej i testów przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej, Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania sporządza listę kandydatów, którzy jego zdaniem są odpowiedni do pełnienia funkcji dyrektora wykonawczego Wspólnego Przedsięwzięcia.

Kandydaci, którzy znajdą się na tej liście, zostają zaproszeni na rozmowę z członkami Komisji odpowiedzialnymi za dyrekcję generalną, w której gestii leżą stosunki z tą agencją 9 .

Po tych rozmowach Komisja Europejska sporządza listę kandydatów najlepiej spełniających wymagania, którą przekazuje Radzie Administracyjnej Wspólnego Przedsięwzięcia. Zarząd może zdecydować, że przeprowadzi rozmowy z kandydatami, zanim powoła dyrektora z listy kandydatów figurujących na liście Komisji. Umieszczenie kandydata na wspomnianej liście nie gwarantuje zatrudnienia.

w zakresie zarządzania:

1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych,

2) liczbę pracowników nadzorowanych na tych stanowiskach,

3) wielkość budżetów, którymi zarządzał,

4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej swego stanowiska oraz

5) liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

Polityka równych szans

Komisja Europejska oraz Wspólne Przedsięwzięcie stosują politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego 10 .

Warunki zatrudnienia

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 11 .

Wybrany kandydat zostanie zatrudniony przez Wspólne Przedsięwzięcie w charakterze pracownika na czas określony w grupie zaszeregowania AD 14. W zależności od posiadanego doświadczenia zawodowego wybrany kandydat zostanie zaklasyfikowany do stopnia 1 lub 2 w tej grupie.

Wybrany kandydat zostanie powołany na początkowy okres czterech lat, który może zostać przedłużony o nie więcej niż trzy lata, zgodnie z rozporządzeniem ustanawiającym Wspólne Przedsięwzięcie obowiązującym w chwili publikacji niniejszego ogłoszenia o naborze.

Jeżeli jednak Wspólne Przedsięwzięcie SESAR 3 zostanie utworzone przed podpisaniem umowy, wybrany kandydat zostanie powołany zgodnie z zasadami określonymi w jego rozporządzeniu ustanawiającym.

Informujemy kandydatów, że warunki zatrudnienia innych pracowników nakładają na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Miejscem zatrudnienia jest Bruksela (Belgia), gdzie mieści się siedziba Wspólnego Przedsięwzięcia.

Stanowisko jest dostępne od dnia 5 lipca 2021 r.

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Przed objęciem swojej funkcji dyrektor wykonawczy ma obowiązek złożyć oświadczenie, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenie o braku konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego niezależności.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie wymagania kwalifikacyjne (określone w części "Wymagania wobec kandydatów"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu, doświadczenia zawodowego na wyższych stanowiskach oraz znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z wymagań kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury naboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem oraz zastosowanie się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Służy on do potwierdzenia rejestracji oraz do kontaktowania się z kandydatami na poszczególnych etapach trwania procedury naboru. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania zgłoszenia należy załadować życiorys w formacie PDF, najlepiej w formacie Europass CV 12 , oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny można złożyć w dowolnym języku urzędowym Unii Europejskiej.

Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Nieotrzymanie wiadomości potwierdzającej oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 1 października 2021 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli. Po tym terminie rejestracja nie będzie już możliwa.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.

Ważne informacje dla kandydatów

Pragniemy przypomnieć, że prace poszczególnych komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z poszczególnymi członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu. Wszystkie pytania należy kierować do sekretariatu odpowiedniej komisji.

Ochrona danych osobowych

Komisja zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 13 . Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa tych danych.

fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

1 Rozporządzenie Rady (WE) nr 219/2007 z dnia 27 lutego 2007 r. w sprawie utworzenia wspólnego przedsięwzięcia w celu opracowania europejskiego systemu zarządzania ruchem lotniczym nowej generacji (SESAR) (Dz.U. L 64 z 2.3.2007, s. 1), zob. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:32007R0219.
2 Wniosek Komisji dotyczący rozporządzenia Rady ustanawiającego wspólne przedsięwzięcia w ramach programu "Horyzont Europa", 23 lutego 2021 r., zob. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=COM:2021:87:FIN
4 Doświadczenie zawodowe jest uwzględniane wyłącznie wówczas, gdy stanowi faktyczny stosunek pracy zdefiniowany jako rzeczywista, prawdziwa praca za wynagrodzeniem i w charakterze pracownika (każdy rodzaj umowy) lub usługodawcy. Działalność zawodową wykonywaną w niepełnym wymiarze uwzględnia się proporcjonalnie do poświadczonej liczby godzin przepracowanych w pełnym wymiarze. Urlop macierzyński, rodzicielski lub adopcyjny jest uwzględniany, jeżeli został udzielony w ramach umowy o pracę. Studia doktoranckie, nawet bez wynagrodzenia, zalicza się do okresu doświadczenia zawodowego w maksymalnym wymiarze trzech lat, o ile zakończyły się uzyskaniem stopnia doktora. Dany okres może być policzony tylko raz.
5 Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej. Kandydatów można również wezwać do złożenia oświadczenia przed właściwą komisją lub komisjami Parlamentu Europejskiego. Kandydat powinien w swoim życiorysie wyszczególnić w odniesieniu do wszystkich lat, podczas których zdobył doświadczenie
9 Chyba że dany członek Komisji delegował do tego zadania inną osobę, zgodnie z decyzjami Komisji z dnia 5 grudnia 2007 (PV(2007) 1811) i z dnia 30 września 2020 r. (PV(2020) 2351).
12 Instrukcje tworzenia życiorysu w formacie Europass CV są dostępne pod adresem: https://europa.eu/europass/en/create-europass-cv
13 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób

Zmiany w prawie

Darowizny dla ofiar powodzi zwolnione z VAT

Darowizny dla ofiar powodzi zostały zwolnione z VAT - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Od dziś ważna zmiana dla niektórych kierowców

Nowe przepisy, które zaczną obowiązywać od wtorku, 10 września, zakładają automatyczny zwrot prawa jazdy, bez konieczności składania wniosku. Zmiana ma zapobiegać sytuacji, w której kierowcy, nieświadomi obowiązku, byli karani za prowadzenie pojazdu, mimo formalnego odzyskania uprawnień.

Robert Horbaczewski 09.09.2024
Będą zmiany w ustawie o działaniach antyterrorystycznych oraz w ustawie o ABW oraz AW

Rząd przyjął we wtorek projekt przepisów, który dostosowuje polskie prawo do przepisów Unii Europejskiej, które dotyczą przeciwdziałania rozpowszechnianiu w Internecie treści o charakterze terrorystycznym. Wprowadzony zostanie mechanizm wydawania i weryfikowania nakazów usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do takich treści. Za egzekwowanie nowych przepisów odpowiedzialny będzie szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Od jego decyzji będzie się można odwołać do sądu.

Grażyna J. Leśniak 03.09.2024
Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024
Nalewki już bez barwników, soków i dodatkowych aromatów

We wtorek, 20 sierpnia, zaczęły obowiązywać przepisy rozporządzenia ministra rolnictwa dotyczące znakowania napojów alkoholowych. Z uwagi na tradycyjne praktyki produkcyjne stosowane przy wyrobie "nalewek", nowe zasady wykluczają możliwość ich barwienia, aromatyzowania czy też dodawania do nich soków owocowych.

Krzysztof Koślicki 20.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2021.332A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Europejski system zarządzania ruchem lotniczym nowej generacji (SESAR) - Wspólne Przedsięwzięcie - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego (Zatrudnienie na czas określony - grupa zaszeregowania AD 14) - COM/2021/20065.
Data aktu: 18/08/2021
Data ogłoszenia: 18/08/2021