W ogólnopolskim projekcie skierowanym do osób z pasją i pomysłem na biznes wzięły udział 143 zespoły. Aby wziąć udział w konkursie, należało przygotować krótki klip (do 5 minut) prezentujący pomysł na biznes i zamieścić go na stronie internetowej projektu. Organizatorzy otrzymali 143 zgłoszenia z całej Polski. Najwięcej pomysłów nadpłynęło z Warszawy – 35 proc. oraz z Poznania – 13%.  Oceny klipów dokonała komisja AIP Seed Capital, która wybrała 20 najciekawszych projektów. Ich autorzy zostali zaproszeni na casting, podczas którego mieli szansę bezpośrednio zaprezentować się przed jury konkursu i odpowiedzieć na jego pytania.

W skład jury House of Walkers Project weszli przedstawiciele organizatorów oraz patronów medialnych: Dariusz Żuk, Prezes Polski Przedsiębiorczej (przewodniczący jury), Jacek Aleksandrowicz, Dyrektor Zarządzający AIP Seed Capital, Krzysztof Michalski, General Manager Diageo Polska, Tomek Rygalik, ambasador House of Walkers Project, Aleksandra Dziadykiewicz, dziennikarka ekonomiczna TOK FM oraz Ryszard Holzer, szef działu biznes Newsweek Polska. Jury stanęło przed wyzwaniem wybrania pomysłu o największym potencjale globalnego rozwoju.

Dwa zwycięskie projekty House of Walkers Project to następujące pomysły na biznes oparty na pasji:
Qpony.pl to złożony produkt pozwalający przedsiębiorcom na samodzielne i nowoczesne prowadzenie swoich kampanii promocyjnych w czasie rzeczywistym. Odbiorca może skorzystać ze zniżki zaoferowanej przez reklamodawcę za pomocą katalogu reklamowego, strony internetowej, kodu promocyjnego, SMS kodu lub aplikacji mobilnej Qpony.pl,
na której za pomocą geolokalizacji oraz możliwości personalizacji znajdzie zniżki, które w danej chwili go interesują. W październiku 2012 roku planowane jest udostępnienie produktu w sześciu największych miastach w Polsce. Autorami pomysłu są Tomasz Jabłoński i Krzysztof Łuczak.

Z kolei DailySMS to projekt skierowany do mikro- i małych przedsiębiorstw, który umożliwia skoordynowane, masowe wysyłanie wiadomości tekstowych. Według autorów pomysłu - Rafała Tuziaka, Piotra Wintera, Norberta Przybyły i Filipa Samczuka, DailySMS pozwala zwiększać przychody restauracji, klubów, salonów urody i innych małych firm, dzięki zastosowaniu marketingu mobilnego i lokalnego. Firma, która używa programu może np. automatycznie wysyłać przypomnienia SMS do swoich klientów o promocji lub spotkaniu. Efektem jest usprawniona komunikacja z klientami m.in. dzięki możliwości ciągłej analizy ich potrzeb.

Zespół DailySMS to: Filip Samczuk – student prawa na Uniwersytecie Warszawskim, Rafał Tuziak – student finansów i rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej i filozofii na Uniwersytecie Warszawskim, Piotr Winter - student bezpieczeństwa narodowego w Akademii Obrony Narodowej oraz socjologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz Norbert Przybyła - student dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim.

Qpony.pl tworzą: Krzysztof Jabłoński, student prawa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Krzysztof Łuczak, student ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.


O House of Walkers Project

House of Walkers Project powstał z inicjatywy marki Johnnie Walker i AIP Seed Capital. Celem projektu jest inspirowanie i wspieranie osób z pasją i pomysłem, które stawiają pierwsze kroki w biznesie.  Aby wziąć udział w konkursie, należało przygotować krótki klip (do 5 minut) opowiadający o pomyśle na biznes i zamieścić go na stronie internetowej projektu. Klipy można było nadsyłać do 22 kwietnia. 9 maja jury podczas castingu spotkało się z autorami 20 finałowych pomysłów. Jurorzy wybrali dwa projekty – Qpony.pl
oraz DailySMS, które otrzymają inwestycję w wysokości 100 000 zł oraz wsparcie biznesowe
w ramach ekosystemu Polski Przedsiębiorczej. Patronat medialny nad konkursem objęły: Newsweek Polska, Forbes oraz radio TOK FM.
Więcej informacji na: www.aipseedcapital.pl/houseofwalkersproject

Dodatkowe informacje
Anna Dostatnia
On Board Public Relations Sp. z o.o.
adostatnia@onboard.pl
tel: 22 321 51 00
mobile: 602 274 136