Publiczne szkoły wyższe nieźle odnajdują się w nowych realiach komunikacyjnych, twierdzi Emanuel Kulczycki, z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autor raportu „Uczelnie wyższe w mediach społecznościowych”, informuje „Dziennik Polski”.

Z analizy uczelni publicznych wynika, że ponad 60 proc. z nich ma już założony profil na Facebooku i informuje o tym na oficjalnej stronie uczelni. Miejsce to służy między innymi do informowania o uczelnianych sprawach, promowania się wśród kandydatów na studia czy zamieszczania zdjęć i notatek z akademickich wydarzeń.

Najwięcej obserwatorów na portalu Facebook ma Uniwersytet Jagielloński. 8 lutego było ich 10 259. Zaraz za UJ uplasowała się Akademia Górniczo-Hutnicza z wynikiem 9148 fanów. Trzecie miejsce zajął Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Na czwartej pozycji znalazła się Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, a na piątej Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.

Mniejszą popularnością wśród szkół wyższych cieszy się portal Twitter – tylko 14 procent uczelni ma na nim konto. Najwięcej fanów zdobyła tutaj Politechnika Śląska. 31 procent uczelni ma za to swój kanał w serwisie YouTube, na którym zamieszcza filmiki i relacje wideo dotyczące życia akademickiego.

PAP

]]>