Czym jest PR i dlaczego profesję tę określa się mianem jednego z „najgrzeszniejszych” zawodów, przekonają się wkrótce studenci ze Śląska. W lutym w Wyższej Szkole Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach chętni rozpoczną naukę na nowej specjalności 'Reklama i PR', dofinansowanej ze środków unijnych.

Studia umożliwią zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu komunikacji społecznej. - Nową specjalność wyróżni nie tylko pogłębianie wiedzy teoretycznej, ale także wykorzystywanie jej w praktyce. Tylko u nas, w ramach tej specjalności studenci będą mogli wziąć udział w innowacyjnych warsztatach – symulacji agencji PR, gdzie pod okiem praktyków podejmować będą realne działania z zakresu public relations – zdradza Mariusz Kulawik z WSZMiJO, nadzorujący projekt. Na nową specjalność Gallus przyjmie sześćdziesięcioro chętnych. - Niedawno rozpoczęliśmy rekrutację, a już obsadzona jest blisko połowa miejsc. Szanse ma jeszcze ponad trzydzieści osób – informuje Kulawik. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dzięki czemu przyszli żacy zapłacą za naukę jedynie połowę kosztów. Magnesem dla nowych kandydatów ma być stwarzanie na uczelni przyjaznych warunków do dalszego rozwoju zawodowego.

- Wiemy jak ważne jest zdobywanie doświadczenia. Stąd też pomysł zaaranżowania na uczelni siedziby agencji public relations, gdzie studenci poprzez symulacje, wcielą się w role specjalistów do spraw komunikacji. Poczują przy tym adrenalinę, gdyż niektóre projekty będą wdrażane w życie. Na najzdolniejszego absolwenta tej specjalności czekać będzie praca w dziale PR uczelni. Najlepsi wezmą też udział w ogólnopolskich konferencjach poświęconym PR i reklamie oraz szkoleniach – wylicza Mariusz Kulawik.
Studia odbywać się będą w trybie zaocznym i potrwają trzy lata. Zajęcia rozpoczną się 26 lutego.

 

]]>