Jak podkreśla autor książki – dr Marek Gnusowski z wydziału zarzadzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, celem publikacji jest poszerzenie wiedzy o czynnikach konkurencyjności usług prawnych. Omawia więc w niej najważniejsze zagadnienia dotyczące zarządzania kancelariami, takie jak:
• ekonomiczna analiza rynku usług prawnych,
• trendy na rynku usług prawnych wpływające na jego konkurencyjność,
• specyfika konkurowania w usługach prawnych,
• pozycja konkurencyjna kancelarii prawnych,
• determinanty konkurencyjności kancelarii prawnych,
• strategie konkurowania na rynku usług prawnych.
Zdaniem autora i wydawcy książka jest przeznaczona przede wszystkim dla adwokatów i radców prawnych. Powinna też zainteresować menedżerów, pracowników działów HR oraz osoby zajmujące się marketingiem usług prawnych. Przydatna będzie również pracownikom naukowym związanym z kierunkami prawnymi i ekonomicznymi, a także kształconym przez nich studentom.