Jak informuje Rzeczpospolita absolwent z dobrze rozwiniętymi kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi, czyli taki, który dobrze sobie radzi w pracy zespołowej, umie słuchać, zarządzać sobą i ma dużą samoświadomość, jest dzisiaj na wagę złota. Tak twierdzi ponad dwie trzecie pracowników i menedżerów działów HR w Polsce i aż 88 proc. na świecie w badaniu firmy doradczej Hay Group, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Jednocześnie aż dwie trzecie z uczestniczących w nim polskich HR-owców ocenia, że u przyszłych pracowników trudniej jest znaleźć kompetencje społeczne i emocjonalne niż umiejętności techniczne. Na świecie takie oceny powtarzają się jeszcze częściej, bo wśród 82 proc. HR-owców.

Badanie potwierdza, że to właśnie umiejętności interpersonalne kandydata mogą zadecydować o jego sukcesie albo porażce w rekrutacji. Wskazują to zresztą sami pracownicy i menedżerowie działów HR – aż 67 proc. z nich w Polsce i 79 proc. na świecie twierdzi, że w ich firmie nie ma miejsca dla absolwentów bez rozwiniętych umiejętności emocjonalnych i społecznych.


Więcej na ten temat przeczytasz w serwisie
Rzeczpospolita>>>