Dla obecnych studentów najważniejsze jest rozwijanie swoich umiejętności i zdobywanie doświadczenia – nie tylko na uczelni, ale przede wszystkim dzięki pracodawcom - tak wynika z Badania Studentów 2010 przeprowadzonego przez ConQuest Consulting.

W tegorocznej edycji Badania Studentów udział wzięło 547 studentów z największych uczelni ekonomicznych w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Jedynie 19% z nich nie podjęło dotychczas żadnej praktyki lub pracy. Jest to o 10 punktów procentowych mniej niż w roku poprzednim, co oznacza, że coraz więcej studentów przekonuje się, jak istotne jest wykorzystanie wiedzy w praktyce.

Już drugi rok z rzędu studenci potwierdzają, że to właśnie zdobycie doświadczenia jest największą motywacją do podjęcia praktyki lub stażu. 31% respondentów wskazuje, że preferowanym zajęciem na praktykach jest udział w pojedynczym projekcie realizowanym w firmie, co wiąże się bezpośrednio z chęcią zdobycia doświadczenia i możliwością uczenia się od starszych współpracowników. Nie bez znaczenia pozostaje wykonywanie bieżących zadań, co daje poczucie przynależności do firmy i zaangażowania w jej codzienne sprawy. Zdecydowana większość studentów (65%) planuje odbycie 2-3 praktyk w trakcie trwania studiów. Największym zainteresowaniem studentów cieszą się praktyki w korporacjach, a branżą z którą studenci najbardziej chcieliby związać swoją przyszłość zawodową są finanse. "W naszym badaniu nie zabrakło również pytania o kwestie finansowe – podkreśliła Joanna Piórko z ConQuest Consulting. - To co zaskakuje to fakt, że już na etapie studiów oczekiwania studentów co do wysokości wynagrodzenia różnią się ze względu na miasto, w którym studiują. Oczekiwania finansowe studentów z Krakowa, Poznania i Wrocławia oscylują średnio wokół 2 200 PLN, podczas gdy średni oczekiwany dochód studentów Szkoły Głównej Handlowej wynosi 2 800 PLN".

Zainteresowanego studenta najłatwiej jest zrekrutować przez profesjonalny serwis z ofertami pracy. To właśnie na takich portalach młodzi ludzie szukają informacji o praktykach. Innym kluczowym źródłem informacji są portale społecznościowe. Studenci I roku studiów wciąż większą uwagę przywiązują do opinii znajomych i plakatów umieszczanych na uczelniach.

Źródło: PAP]]>