Rozporządzenie 1415/2004 ustalające maksymalny roczny nakład połowowy odnoszący się do niektórych obszarów połowowych i łowisk

ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 1415/2004
z dnia 19 lipca 2004 r.
ustalające maksymalny roczny nakład połowowy odnoszący się do niektórych obszarów połowowych i łowisk

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1954/2003 z dnia 4 listopada 2003 r. w sprawie zarządzania nakładem połowowym, odnoszącego się do niektórych obszarów i zasobów połowowych Wspólnoty 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 1954/2003 ustanawia warunki i procedury do wprowadzenia systemu zarządzania nakładem połowowym odnoszącym się do niektórych obszarów i zasobów połowowych Wspólnoty.

(2) Państwa Członkowskie przedłożyły Komisji informacje wymagane na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1954/2003, a w szczególności roczny nakład połowowy statków rybackich o całkowitej długości równej lub przekraczającej 15 metrów, na obszarach określonych w niniejszym rozporządzeniu, w latach 1998-2002, oraz roczny nakład połowowy statków rybackich o całkowitej długości równej lub przekraczającej 10 metrów, na obszarach biologicznie wrażliwych określonych w tym rozporządzeniu, w latach 1998-2002.

(3) Przy ocenie nakładów połowowych, o których mowa w rozporządzeniu (WE) nr 1954/2003, moc zainstalowana jest rozumiana jako moc silnika statku, jak określono w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 2930/86 z dnia 22 września 1986 r. określającym parametry statków rybackich 2 .

(4) Komisja przekazała Państwom Członkowskim informacje wymagane na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1954/2003 i, po konsultacji z nimi, oceniła dane dostarczone w odniesieniu do ograniczeń nakładów połowowych przyjętych na podstawie poprzednich i obecnych środków Wspólnoty, które dotyczą lub dotyczyły zarządzania nakładami połowowymi.

(5) Maksymalne roczne nakłady połowowe mające zostać ustalone dla statków pływających pod banderą Państwa Członkowskiego w odniesieniu do gatunków, obszaru i łowisk powinny być równe globalnemu nakładowi połowowemu wykorzystanemu przez okres pięciu lat w latach 1998-2002 przez te statki, podzielone przez pięć,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Tematyka

Niniejsze rozporządzenie wyznacza maksymalny roczny nakład połowowy dla każdego Państwa Członkowskiego oraz dla każdego obszaru i łowiska, określonych w art. 3 i 6 rozporządzenia (WE) nr 1954/2003.

Artykuł  2

Maksymalne poziomy

1.
Maksymalne poziomy rocznych nakładów połowowych w odniesieniu do gatunków, obszaru i łowisk oraz do Państwa Członkowskiego, dla obszarów, o których mowa w art. 3 ust. 1 lit. a) i b) rozporządzenia (WE) nr 1954/2003, są ustalone w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
2.
Maksymalne poziomy rocznych nakładów połowowych w odniesieniu do gatunków, obszaru i łowisk oraz do Państwa Członkowskiego, dla obszaru, o którym mowa w art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1954/2003, są ustalone w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  3

Przepłynięcie przez obszar

1.
Każde Państwo Członkowskie zapewnia, aby stosowanie nakładów połowowych w odniesieniu do obszarów określonych w art. 3 i 6 rozporządzenia (WE) nr 1954/2003 nie wiązało się z większą ilością czasu spędzonego na połowach, w porównaniu z poziomami nakładów połowowych w okresie odniesienia.
2.
Nakładów połowowych ustalonych w wyniku przepływania statków przez obszar, na którym nie dokonano żadnych połowów podczas okresu odniesienia, nie stosuje się do celów przeprowadzania połowów na tym obszarze. Każde Państwo Członkowskie z osobna rejestruje takie nakłady połowowe.
Artykuł  4

Metodologia

Każde Państwo Członkowskie zapewnia, aby metoda stosowana do rejestracji nakładów połowowych była taka sama jak ta stosowana w ocenianiu poziomów nakładów połowowych, o których mowa w art. 3 i 6 rozporządzenia (WE) nr 1954/2003.

Artykuł  5

Zgodność z innymi systemami ograniczającymi nakłady połowowe

Maksymalne poziomy rocznego nakładu połowowego ustalone w załącznikach I i II nie stanowią uszczerbku dla ograniczeń nakładów połowowych ustalonych na podstawie programów naprawczych lub innych środków zarządzania na podstawie prawa wspólnotowego, pod warunkiem że przestrzegany jest środek z niższą kwotą nakładu połowowego.

Artykuł  6

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 19 lipca 2004 r.

W imieniu Rady
C. VEERMAN
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

  3 Maksymalne roczne poziomy nakładów połowowych określone na podstawie art. 3 ust. 1 lit. a) i b) rozporządzenia (WE) nr 1954/2003

Obszary połowowe (z wyjątkiem - tam, gdzie ma to zastosowanie - obszaru określonego w art. 6 ust. 1 rozporządzenia

(WE) nr 1954/2003)

Roczny średni nakład połowowy w kW(x) dni (1), dla statków o całkowitej długości równej lub większej niż 15 metrów
Belgia Dania Niemcy Hiszpania Francja Irlandia Niderlandy Portugalia Zjednoczone

Królestwo

Tabela A
Gatunki przydenne, z wyłączeniem tych objętych rozporządzeniem (WE) nr 2347/2002
Ogółem 8.197.827 215.234 424.882 88.117.785 77.270.095 10.229.052 759.606 35.728.844 50 021 901
ICES V, VI 58.452 215.234 186.370 2.460.000 11.649.154 2.324.932 6.000 0 24 017 229
ICES VII 7.396.910 0 233.560 17.957.785 40.657.844 7.904.120 350.279 0 25 756 266
ICES VIII 742.465 0 4.952 33.100.000 24.963.097 0 403.327 2.552.222 248 406
ICES IX 0 0 0 15.300.000 0 0 0 29.936.606 0
ICES X 0 0 0 0 0 0 0 2.360.033 0
CECAF 34.1.1 0 0 0 14.500.000 0 0 0 94.659 0
CECAF 34.1.2 0 0 0 4.800.000 0 0 0 378.452 0
CECAF 34.2.0 0 0 0 0 0 0 0 406.872 0
Tabela B
Przegrzebek
Ogółem 354.066 0 0 380.000 8.349.182 530.778 155.157 0 5.290.044
ICES V, VI 0 0 0 0 0 5.766 0 0 1.974.425
ICES VII 354.066 0 0 0 7.447.932 525.012 155.157 0 3 550 619
ICES VIII 0 0 0 170.000 901.250 0 0 0 0
ICES IX 0 0 0 210.000 0 0 0 0 0
ICES X 0 0 0 0 0 0 0 0 0
CECAF 34.1.1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
CECAF 34.1.2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
CECAF 34.2.0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Tabela C
Kieszeniec i pająk morski
Ogółem 0 0 0 2.920.000 2.465.482 505.960 0 0 1.245.658
ICES V, VI 0 0 0 0 0 465.000 0 0 702.292
ICES VII 0 0 0 0 1.946.719 40.960 0 0 543.366
ICES VIII 0 0 0 500.000 518.763 0 0 0 0
ICES IX 0 0 0 750.000 0 0 0 0 0
ICES X 0 0 0 0 0 0 0 0 0
CECAF 34.1.1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
CECAF 34.1.2 0 0 0 1.670.000 0 0 0 0 0
CECAF 34.2.0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
(1) W celu obliczenia nakładów połowowych dla statków na poszczególnych obszarach działalność jest określona dla statków nieobecnych w porcie jako liczba dni spędzonych na morzu przez statek na obszarze, zaokrąglona do najbliższej liczby całkowitej.

ZAŁĄCZNIK  II

Maksymalne roczne poziomy nakładów połowowych określone na obszarze biologicznie wrażliwym, zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1954/2003

Gatunki docelowe na obszarze biologicznie wrażliwym określonym w art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1954/2003 Średni roczny nakład połowowy w kW(x) dni (1), dla statków o całkowitej długości równej lub większej niż 10 metrów
Belgia Dania Niemcy Hiszpania Francja Irlandia Niderlandy Portugalia Zjednoczone Królestwo
Gatunki przydenne, z wyłączeniem tych objętych rozporządzeniem (WE) nr 2347/2002 135.432 0 8.326 5.642.215 9.559.653 7.154.490 0 0 3.061.485
Przegrzebek 0 0 0 0 31.039 109.395 0 0 1.223
Kieszeniec i pająk morski 0 0 0 0 84.690 63.198 0 0 393
Ogółem 135.432 0 8.326 5.642.215 9.675.382 7.327.083 0 0 3.063.101
(1) W celu obliczenia nakładów połowowych dla statków na poszczególnych obszarach działalność jest określona dla statków nieobecnych w porcie jako liczba dni spędzonych na morzu przez statek na obszarze, zaokrąglona do najbliższej liczby całkowitej.
1 Dz.U. L 289 z 7.11.2003, str. 1.
2Dz.U. L 274 z 25.9.1986, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 3259/94 (Dz.U. L 339 z 29.12.1994, str. 11).
3 Załącznik I:

-zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1398/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. (Dz.U.UE.L.2013.349.56) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 grudnia 2013 r.

- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 902/2014 z dnia 19 sierpnia 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.245.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 sierpnia 2014 r.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.258.1

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1415/2004 ustalające maksymalny roczny nakład połowowy odnoszący się do niektórych obszarów połowowych i łowisk
Data aktu: 19/07/2004
Data ogłoszenia: 05/08/2004
Data wejścia w życie: 25/08/2004