Język postępowania: litewski(2021/C 19/28)
(Dz.U.UE C z dnia 18 stycznia 2021 r.)
Strony
Strona skarżąca: Republika Litewska (przedstawiciele: K. Dieninis, V. Kazlauskaite-Śvenćioniene, R. Dzikovic, A. Kisieliau- skaite, G. Taluntyte i adwokat R. Petravicius)
Strona pozwana: Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej
Żądania strony skarżącej
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi Republika Litewska podnosi następujące zarzuty:
1 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1057 z dnia 15 lipca 2020 r. ustanawiająca przepisy szczególne w odniesieniu do dyrektywy 96/71/WE i dyrektywy 2014/67/UE dotyczące delegowania kierowców w sektorze transportu drogowego oraz zmieniająca dyrektywę 2006/22/WE w odniesieniu do wymogów w zakresie egzekwowania przepisów oraz rozporządzenie (UE) nr 1024/2012 (Dz.U. 2020, L 249, s. 49).
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1054 z dnia 15 lipca 2020 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 w odniesieniu do minimalnych wymogów dotyczących maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 165/2014 w odniesieniu do określania położenia za pomocą tachografów (Dz.U. 2020, L 249, s. 1).