Zaproszenie do zgłaszania kandydatur na stanowiska sędziów Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej(2007/C 295/10)
(Dz.U.UE C z dnia 7 grudnia 2007 r.)
1. Rada zdecydowała o utworzeniu Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej na mocy decyzji 2004/752/WE, Euratom(1). Sąd ten, utworzony i mający siedzibę przy Sądzie Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich jest właściwy do rozpoznawania w pierwszej instancji sporów między Wspólnotami a jej pracownikami na mocy art. 236 Traktatu WE i art. 152 Traktatu EWEA, w tym sporów między organami i jednostkami organizacyjnymi a ich personelem, w odniesieniu do których przyznano właściwość Trybunałowi Sprawiedliwości.
2. W skład Sądu do spraw Służby Publicznej wchodzi siedmiu sędziów, którzy wybierają spośród siebie prezesa. Są oni mianowani na okres sześciu lat; ich mandat jest odnawialny. Sędziowie są mianowani przez Radę, stanowiącą jednomyślnie po konsultacji z komitetem składającym się z siedmiu osobistości wybranych spośród byłych członków Trybunału Sprawiedliwości i Sądu Pierwszej Instancji oraz prawników o uznanej kompetencji. Komitet wydaje opinię, czy kandydat jest odpowiedni do pełnienia funkcji sędziego Sądu do spraw Służby Publicznej. Komitet dołącza do tej opinii listę kandydatów o najbardziej odpowiednim doświadczeniu i najwyższych kwalifikacjach. Lista taka powinna zawierać co najmniej dwukrotnie większą liczbę kandydatów od liczby sędziów, którzy mają być mianowani.
3. Status oraz ogólne warunki wykonywania funkcji sędziego zostały określone w art. 5 załącznika I do Protokołu w sprawie statutu Trybunału Sprawiedliwości, w brzmieniu zmienionym decyzją Rady 2004/752/WE, Euratom. Ich uposażenie, emerytury i dodatki zostały określone w rozporządzeniu Rady (WE, Euratom) nr 202/2005 z dnia 18 stycznia 2005 r., zmieniającym rozporządzenie nr 422/67/EWG, nr 5/67/Euratom określające uposażenie przewodniczącego i członków Komisji oraz prezesa, sędziów, rzeczników generalnych i sekretarza Trybunału Sprawiedliwości oraz prezesa, członków i sekretarza Sądu Pierwszej Instancji(2).
4. Rada mianowała siedmiu sędziów Sądu do spraw Służby Publicznej na mocy decyzji 2005/577/WE, Euratom z dnia 22 lipca 2005 r.(3) Zgodnie z art. 2 tej decyzji trzech spośród sędziów zostało mianowanych na okres trzech lat od dnia 1 października 2005 r. do dnia 30 września 2008 r.(4)
5. Dlatego też wystosowano zaproszenie do składania kandydatur, tak aby możliwe było mianowanie trzech sędziów na okres od dnia 1 października 2008 r. do dnia 30 września 2014 r.
6. Zgodnie z postanowieniami art. 225a Traktatu WE i art. 140b Traktatu EWEA oraz z art. 3 załącznika I do Protokołu w sprawie statutu Trybunału Sprawiedliwości, w brzmieniu zmienionym decyzją Rady 2004/752/WE, Euratom, kandydaci na stanowisko sędziego muszą spełniać następujące warunki:
– gwarantować pełną niezależność,
– posiadać kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowisk sądowych,
– posiadać obywatelstwo Unii Europejskiej.
Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że poza wymienionymi wymogami minimalnymi, powołany komitet będzie miał na względzie w szczególności predyspozycje kandydatów do pracy w ramach struktury kolegialnej, w międzynarodowym i wielojęzycznym środowisku, jak również charakter, znaczenie i długość posiadanego przez nich stażu zawodowego w dziedzinie związanej z funkcją, którą mieliby wykonywać.
7. Do zgłoszenia kandydatury należy dołączyć curriculum vitae i list motywacyjny, a także kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje.
Zgłoszenia kandydatur należy przesyłać na adres:
Sekretariat Generalny Rady Unii Europejskiej
Zaproszenie do zgłaszania kandydatur do Sądu do spraw Służby Publicznej
Bureau 20 40 GM 23
Rue de la Loi 175
B-1048 Bruksela.
Zgłoszenia kandydatur należy wysyłać wyłącznie listem poleconym, najpóźniej do dnia 25 stycznia 2008 r. (decyduje data stempla pocztowego).
______
(1) Dz.U. L 333 z 9.11.2004, s. 7.
(2) Dz.U. L 33 z 5.2.2005, s. 1.
(3) Dz.U. L 197 z 27.7.2005, s. 28.
(4) Zob. art. 2 akapit 1 i 2 decyzji 2005/577/WE, Euratom.