Zmiana obszaru składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław-Strachowice.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 13 października 2008 r.
w sprawie zmiany obszaru składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław-Strachowice

Na podstawie art. 27 ust. 2 ustawy z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne (Dz. U. Nr 68, poz. 622 i Nr 273, poz. 2703) zarządza się, co następuje:
§  1.
Określa się, w załączniku do rozporządzenia, granice i obszar składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław-Strachowice, ustanowionego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2000 r. w sprawie ustanowienia składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław-Strachowice (Dz. U. Nr 79, poz. 889 oraz z 2006 r. Nr 126, poz. 879).
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 216, poz. 1592).

ZAŁĄCZNIK 

SZCZEGÓŁOWY OPIS GRANIC SKŁADU WOLNOCŁOWEGO NA TERENIE MIĘDZYNARODOWEGO PORTU LOTNICZEGO WROCŁAW-STRACHOWICE

Skład wolnocłowy w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Wrocław-Strachowice zlokalizowany jest na parterze terminalu pasażerskiego Schengen, gdzie odbywa się ruch na kierunkach krajowym i międzynarodowym, oraz w terminalu pasażerskim Non Schengen. Obszar składu wolnocłowego stanowi strefę zamkniętą odcinkami ścian, określonymi w poniższym opisie granic składu wolnocłowego.

Opis przebiegu granic składu wolnocłowego przedstawiony jest na mapie w skali 1:500. Dokument zawierający opis przebiegu granic składu wolnocłowego wraz z mapą jest przechowywany u zarządzającego oraz w postaci kopii we właściwej miejscowo izbie celnej nadzorującej skład wolnocłowy, a także w Ministerstwie Finansów.

Granicę obszaru składu wolnocłowego w terminalu Schengen stanowią następujące odcinki ścian:

1) ściana o długości 41,2 m i wysokości 4,3 m, wykonana ze stałych elementów aluminiowych wypełnionych szkłem typu termizol, w której znajduje się sześcioro drzwi o szerokości 100 cm wyposażonych w system kontroli dostępu, oddzielająca płytę postojową samolotów od korytarza z przejściem dla VIP-ów, pomieszczeń dla pasażerów uprzywilejowanych, hali poodprawowej terminalu Schengen oraz sklepu wolnocłowego;

2) ściana o długości 9 m i wysokości 5,88 m, wykonana z bloczków gazobetonowych, w której znajdują się drzwi przeciwpożarowe, plombowane bez możliwości dostępu od zewnątrz, oddzielająca płytę postojową samolotów od sklepu wolnocłowego usytuowanego w hali poodprawowej w terminalu Schengen;

3) ściana łamana o długości 7,22 m i wysokości 5,4 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym, oddzielająca sklep wolnocłowy od pomieszczeń służbowych Służby Celnej;

4) ściana o długości 6,3 m, wykonana z cegły, w której znajdują się drzwi o szerokości 90 cm z kontrolą dostępu dla funkcjonariuszy Straży Granicznej, oddzielająca halę odlotów w terminalu Schengen od korytarza usytuowanego pomiędzy pomieszczeniami Służby Celnej i bagażownią;

5) ściana o długości 16,4 m, wykonana z cegły, oddzielająca sanitariaty dla pasażerów odlatujących z terminalu Schengen od stanowisk odprawy bagażowo-biletowej;

6) ściana o długości 5,78 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym, wypełniona wełną mineralną, oddzielająca pomieszczenia służbowe od zaplecza baru dla pasażerów w strefie poodprawowej;

7) ściana o długości 5,90 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym, wypełniona wełną mineralną, oddzielająca pomieszczenia służbowe od hali poodprawowej;

8) linia graniczna o długości 9,5 m, wyznaczona przez stanowiska kontroli bezpieczeństwa osób i bagażu kabinowego, dokonywanej przez Straż Graniczną na kierunku Schengen oraz Służbę Ochrony Lotniska na kierunku krajowym, która - podczas nieobecności funkcjonariuszy wymienionych służb - jest monitorowana za pomocą kamer i czujników ruchu;

9) ściana łamana o długości 5,4 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym, oddzielająca sanitariaty w strefie ogólnodostępnej od pomieszczeń rewizyjnych;

10) ściana o długości 2,05 m, wykonana z cegły, oddzielająca zaplecze sklepu wolnocłowego oraz pomieszczenia rewizyjne od pomieszczeń służbowych Służby Celnej;

11) ściana o długości 6,1 m, wykonana na długości 3,2 m z płyt gipsowo-kartonowych oraz na długości 2,9 m z elementów aluminiowych, częściowo wypełniona szkłem bezpiecznym, oddzielająca hol ogólnodostępny od przejścia służbowego oraz pomieszczeń Służby Celnej i Straży Granicznej. W ścianie znajdują się drzwi przesuwne o szerokości 150 cm z systemem kontroli dostępu, pod stałym nadzorem funkcjonariusza Straży Granicznej;

12) ściana o długości 2,05 m, wykonana z cegły, oddzielająca pomieszczenia biurowo-magazynowe w strefie ogólnodostępnej od korytarza przejścia służbowego;

13) ściana o długości 7,8 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenia biurowo-magazynowe w strefie ogólnodostępnej od pomieszczeń biurowo-magazynowych w strefie zastrzeżonej;

14) ściana łamana o długości 6,75 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca sanitariaty dla pasażerów przylatujących w ruchu Schengen oraz krajowym od pomieszczeń magazynowych w strefie zastrzeżonej;

15) ściana o długości 3,75 m i wysokości 3,3 m, wykonana z elementów aluminiowych, wypełniona szkłem bezpiecznym, w której znajdują się drzwi dwuskrzydłowe o szerokości 150 cm, oddzielająca hol dla pasażerów przylatujących w ruchu Schengen i krajowym od korytarza służbowego dostępnego dla osób upoważnionych;

16) ściana o długości 19,6 m i wysokości od 4 do 5,1 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie stalowym, w której znajdują się drzwi do pomieszczenia służbowego Straży Granicznej, oddzielająca pomieszczenia służbowe Straży Granicznej w terminalu przylotów Schengen od korytarza służbowego prowadzącego na płytę postojową samolotów.

Terminal Schengen stanowi obszar o powierzchni użytkowej 1.115,20 m2.

Granicę obszaru składu wolnocłowego w terminalu Non Schengen stanowią następujące odcinki ścian:

1) ściana zewnętrzna o długości 22,26 m i wysokości 5,88 m, wykonana z płyt systemowych Kingspan, oddzielająca płaszczyznę lotniska od sklepu wolnocłowego z zapleczem i od hali poodprawowej. W ścianie, na długości 14,45 m, znajduje się dwoje drzwi wyjścia ewakuacyjnego oraz dwoje przeszklonych drzwi wyjściowych, otwieranych za pomocą kart dostępu, przeznaczonych dla pasażerów odlatujących w kierunku Non Schengen;

2) ściana zewnętrzna o długości 21,8 m i wysokości 5,88 m, wykonana z płyt systemowych Kingspan, z wbudowanymi drzwiami wyjścia ewakuacyjnego na stałe zabezpieczonymi przed otwarciem, oddzielająca płaszczyznę lotniska od sklepu wolnocłowego z zapleczem i od hali poodprawowej na kierunku Non Schengen;

3) ściana wewnętrzna o długości 6,66 m i wysokości 4,0 m, wykonana ze szkła na profilu aluminiowym, w której znajdują się jedne drzwi wyjścia ewakuacyjnego oraz dwoje przeszklonych drzwi wyjściowych otwieranych za pomocą kart dostępu, przeznaczonych dla pasażerów odlatujących w kierunku Non Schengen;

4) ściana wewnętrzna o długości 19,24 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca halę odlotów w terminalu Non Schengen od bagażowni. W ścianie, na długości 8,5 m, znajdują się zamknięte na stałe drzwi o wysokości 2,0 m i szerokości 0,9 m, służące do komunikacji wewnętrznej;

5) ściana wewnętrzna o długości 3,15 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca zaplecze baru w terminalu Non Schengen od sanitariatów znajdujących się w bagażowni;

6) ściana wewnętrzna o długości 6,23 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w bagażowni od hali odlotów w terminalu Non Schengen;

7) ściana wewnętrzna o długości 3,03 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w bagażowni od sanitariatów w hali odlotów w terminalu Non Schengen;

8) ściana wewnętrzna o długości 2,05 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczenia służbowego;

9) ściana wewnętrzna o długości 1,12 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczenia służbowego;

10) ściana wewnętrzna o długości 2,13 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów od pomieszczenia służbowego;

11) ściana wewnętrzna o długości 4,82 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od ogólnodostępnej hali odpraw biletowo-bagażowych;

12) ściana wewnętrzna o długości 4,75 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczeń użytkowanych przez Służbę Celną;

13) ściana wewnętrzna o długości 4,75 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczenia użytkowanego przez Służbę Celną;

14) ściana wewnętrzna o długości 5,85 m, wykonana z betonu komórkowego, połączona ze ścianą działową o długości 15,35 m i wysokości 4,0 m o kształcie łamanym, wykonaną z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielające halę odlotów w terminalu Non Schengen od korytarza odlotów w strefie przed kontrolą bezpieczeństwa na kierunku Non Schengen;

15) ściana wewnętrzna o długości 6,42 m i wysokości 4,0 m, wykonana z betonu komórkowego, oddzielająca halę odlotów w terminalu Non Schengen od sanitariatów oraz pomieszczenia rewizyjnego użytkowanego przez Straż Graniczną i Służbę Celną;

16) ściana działowa o długości 7,18 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca sanitariaty, pomieszczenie rewizyjne i pomieszczenie służbowe użytkowane przez Straż Graniczną i Służbę Celną;

17) ściana działowa o długości 5,4 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenie służbowe Straży Granicznej i Służby Celnej od korytarza odlotów;

18) granica o długości 4,85 m, wyznaczona przez linię punktów kontroli dokumentów pasażerów, na której ustawiony jest dwustanowiskowy pawilon kontroli dokumentów. Przejścia między pawilonem kontroli a ścianami hali odlotów odgrodzone są bramkami otwieranymi przez kontrolerów dokumentów;

19) ściana działowa o długości 3,82 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca korytarz odlotów na kierunku Non Schengen od pomieszczeń sklepu wolnocłowego;

20) ściana działowa o długości 12,5 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenia sklepu wolnocłowego od korytarza przylotów Non Schengen;

21) ściana działowa o długości 2,15 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenia sklepu wolnocłowego od pomieszczeń technicznych w hali przylotów Non Schengen;

22) ściana działowa o długości 3,91 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenia techniczne w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczeń technicznych w hali przylotów na kierunku Non Schengen;

23) ściana działowa o długości 15,6 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca pomieszczenia techniczne i sanitariaty w hali odlotów w terminalu Non Schengen od pomieszczeń technicznych, pomieszczeń urzędu celnego i sanitariatów w hali przylotów na kierunku Non Schengen;

24) ściana działowa o długości 3,92 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych, oddzielająca sanitariaty w hali odlotów od korytarza tranzytowego;

25) ściana działowa o długości 9,62 m i wysokości 2,65 m, wykonana z płyt gipsowo-kartonowych z wbudowanymi na długości 3,05 m drzwiami szklanymi na profilu aluminiowym, otwieranymi za pomocą kart dostępu, prowadzącymi do korytarza tranzytowego i przeznaczonymi dla pasażerów w ruchu tranzytowym oraz osób, które nie uzyskały pozwolenia na wjazd na teren Unii Europejskiej.

Terminal Non Schengen stanowi obszar o powierzchni użytkowej 811,40 m2.

Łączna powierzchnia składu wolnocłowego wynosi 1.926,60 m2.

Zmiany w prawie

Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Od dziś ważna zmiana dla niektórych kierowców

Nowe przepisy, które zaczną obowiązywać od wtorku, 10 września, zakładają automatyczny zwrot prawa jazdy, bez konieczności składania wniosku. Zmiana ma zapobiegać sytuacji, w której kierowcy, nieświadomi obowiązku, byli karani za prowadzenie pojazdu, mimo formalnego odzyskania uprawnień.

Robert Horbaczewski 09.09.2024
Będą zmiany w ustawie o działaniach antyterrorystycznych oraz w ustawie o ABW oraz AW

Rząd przyjął we wtorek projekt przepisów, który dostosowuje polskie prawo do przepisów Unii Europejskiej, które dotyczą przeciwdziałania rozpowszechnianiu w Internecie treści o charakterze terrorystycznym. Wprowadzony zostanie mechanizm wydawania i weryfikowania nakazów usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do takich treści. Za egzekwowanie nowych przepisów odpowiedzialny będzie szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Od jego decyzji będzie się można odwołać do sądu.

Grażyna J. Leśniak 03.09.2024
Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024
Nalewki już bez barwników, soków i dodatkowych aromatów

We wtorek, 20 sierpnia, zaczęły obowiązywać przepisy rozporządzenia ministra rolnictwa dotyczące znakowania napojów alkoholowych. Z uwagi na tradycyjne praktyki produkcyjne stosowane przy wyrobie "nalewek", nowe zasady wykluczają możliwość ich barwienia, aromatyzowania czy też dodawania do nich soków owocowych.

Krzysztof Koślicki 20.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2008.193.1191

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zmiana obszaru składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław-Strachowice.
Data aktu: 13/10/2008
Data ogłoszenia: 30/10/2008
Data wejścia w życie: 14/11/2008