Jeśli jednak takich godzin dyrektor musi przydzielić więcej, to czy ma prawo umieścić te godziny w arkuszu organizacji szkoły, jako część etatu konkretnego nauczyciela?
Musi przecież uwzględnić, że taka pomoc będzie potrzebna uczniowi przez czas krótszy niż rok szkolny.
Przepisy § 4 r.o.p.p.p. stanowią, że pomoc psychologiczno - pedagogiczną organizuje dyrektor przedszkola, szkoły i placówki. Pomocą do zaplanowania przez dyrektora odpowiedniej liczby godzin - zgodnie z faktycznymi potrzebami uczniów, powinna być założona dla uczniów - karta indywidualnych potrzeb. Z takiej karty będą wynikały potrzeby, a ich analiza pozwoli na ustalenie m.in. wykorzystywania godzin wynikających z art. 42 ust. 2 pkt 2 KN oraz zaplanowania godzin dodatkowych (w uzgodnieniu z organem prowadzącym), jeżeli zajdzie taka potrzeba. Za taką interpretacją przepisu przemawia także brak określenia dolnej granicy liczebności grup, w których uczniom może być udzielana pomoc psychologiczno -pedagogiczna. Zatem, jeśli w szkole jest tylko jeden uczeń posiadający określonego rodzaju potrzeby, można mu udzielać pomocy również indywidualnie.
Teresa Serafin







