Akty prawne Monitor Polski z 1954 r. - numer 2

Identyfikator Tytuł aktu
M.P.1954.A-2.145 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.144 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.143 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.142 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.141 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.140 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.139 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.138 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.137 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.136 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.135 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.134 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.133 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.132 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.131 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.130 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.129 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.128 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.127 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.126 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.125 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.124 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.123 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.122 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.121 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.120 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.119 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.118 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.117 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.116 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.115 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.114 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.113 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.112 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.111 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.110 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.109 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.108 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.107 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.106 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.105 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.104 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.103 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.102 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.101 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.100 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.99 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.98 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.97 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.96 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.95 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.94 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.93 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.92 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.91 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.90 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.89 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.88 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.87 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.86 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.85 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.84 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.83 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.82 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.81 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.80 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.79 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.78 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.77 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.76 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.75 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.74 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.73 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.72 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.71 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.70 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.69 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.68 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.67 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.66 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.65 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.64 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.63 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.62 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.61 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.60 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.59 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.58 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.57 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.56 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.55 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.54 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.53 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.52 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.51 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.50 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.49 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.48 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.47 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.46 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.45 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.44 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.43 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.42 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.41 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.40 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.39 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.38 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.37 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.36 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.35 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.34 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.33 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.32 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.31 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.30 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.29 (bez tytułu)
M.P.1954.A-2.28 (bez tytułu)

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024