Zasady i tryb przekazywania właściwym wojewódzkim komisjom do spraw referendum wyników głosowania i protokołów głosowania z obwodów głosowania utworzonych na polskich statkach morskich w referendum konstytucyjnym zarządzonym na dzień 25 maja 1997 r.

UCHWAŁA
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 5 maja 1997 r.
w sprawie zasad i trybu przekazywania właściwym wojewódzkim komisjom do spraw referendum wyników głosowania i protokołów głosowania z obwodów głosowania utworzonych na polskich statkach morskich w referendum konstytucyjnym zarządzonym na dzień 25 maja 1997 r.

Na podstawie art. 31 ust. 2 i 3 oraz art. 44 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o referendum (Dz. U. Nr 99, poz. 487) i art. 106 ust. 3 ustawy z dnia 28 maja 1993 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 45, poz. 205 i z 1995 r. Nr 132, poz. 640) Państwowa Komisja Wyborcza po porozumieniu z Ministrem Transportu i Gospodarki Morskiej uchwala, co następuje:
§  1.
Ustala się zasady i tryb przekazywania właściwym wojewódzkim komisjom do spraw referendum wyników głosowania i protokołów głosowania z obwodów głosowania utworzonych na polskich statkach morskich w referendum konstytucyjnym zarządzonym na dzień 25 maja 1997 r., stanowiące załącznik do uchwały.
§  2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK  1

ZASADY I TRYB PRZEKAZYWANIA WŁAŚCIWYM WOJEWÓDZKIM KOMISJOM DO SPRAW REFERENDUM WYNIKÓW GŁOSOWANIA I PROTOKOŁÓW GŁOSOWANIA Z OBWODÓW GŁOSOWANIA UTWORZONYCH NA POLSKICH STATKACH MORSKICH W REFERENDUM KONSTYTUCYJNYM ZARZĄDZONYM NA DZIEŃ 25 MAJA 1997 R.

1. Niezwłocznie po sporządzeniu protokołu głosowania w obwodzie obwodowe komisje do spraw referendum na polskich statkach morskich podają do publicznej wiadomości wyniki głosowania przez wywieszenie odpowiedniej informacji przed wejściem do siedziby komisji, a następnie pierwszy egzemplarz protokołu doręczają w zapieczętowanej kopercie kapitanowi statku.

2. Kapitanowie statków przekazują niezwłocznie wyniki głosowania w obwodach armatorowi za pomocą posiadanych środków łączności (drogą radiową lub telefaksem). Przekazywana informacja powinna zawierać dane według wzoru:

Nr obwodu ............. Siedziba ..............................

Liczba osób uprawnionych ..............................

Kart do głosowania wydano ..............................

Ogółem kart do głosowania oddano ..............................

Kart nieważnych oddano ..............................

Kart ważnych oddano ..............................

Głosy nieważne oddało ..............................

w tym:

postawiło znak w obu kratkach ..............................

nie postawiło znaku w żadnej kratce ........................

Głosy ważne oddało ..............................

w tym:

odpowiedzi "TAK" udzieliło ..............................

odpowiedzi "NIE" udzieliło ..............................

W razie zgłoszenia zarzutów przez mężów zaufania, należy podać imię i nazwisko męża zaufania, nazwę organizacji delegującej oraz treść zarzutów, a także stanowisko zajęte przez obwodową komisję do spraw referendum. Należy podać także ewentualne uwagi związane z przebiegiem głosowania i ustaleniem jego wyników, wniesione przez członków komisji obwodowej. Informacja powinna zawierać również wykaz mężów zaufania obecnych przy sporządzaniu protokołu (imiona i nazwiska oraz nazwy organizacji delegujących mężów zaufania).

3. Armator zapewnia sporządzenie zestawienia zbiorczych wyników głosowania na polskich statkach morskich według obwodów głosowania. Zestawienie to zostaje przekazane za pokwitowaniem wojewódzkiej komisji do spraw referendum właściwej dla siedziby armatora najpóźniej w ciągu 36 godzin od zakończenia głosowania w kraju (w związku z art. 108 ust. 2 ustawy z dnia 28 maja 1993 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu). Zestawienie powinno zawierać dane według przedstawionego wzoru informacji. W zestawieniu powinny być podane także ewentualne zarzuty mężów zaufania bądź uwagi członków obwodowych komisji do spraw referendum. Zestawienie powinno również zawierać pełny wykaz mężów zaufania, którzy byli obecni przy sporządzaniu protokołów głosowania przez obwodowe komisje do spraw referendum. Jeżeli armator nie uzyskał w ciągu 36 godzin wyników głosowania z któregoś z obwodów, w zestawieniu zbiorczym nie pomija się tych obwodów, lecz wymienia się je we właściwej kolejności z ewentualnym podaniem przyczyn nieotrzymania wyników.

4. Przewodniczący obwodowej komisji do spraw referendum przekazuje w ustalonym trybie kapitanowi statku drugi egzemplarz protokołu głosowania wraz ze wszystkimi dokumentami z przeprowadzonego głosowania (w tym spis osób uprawnionych do udziału w referendum, karty do głosowania), odpowiednio oznaczone i opieczętowane.

5. Otrzymane egzemplarze protokołów głosowania (pierwszy i drugi) wraz z innymi dokumentami z głosowania kapitan statku przesyła bezzwłocznie armatorowi, który zapewnia przekazanie ich za pokwitowaniem dyrektorowi delegatury wojewódzkiej Krajowego Biura Wyborczego właściwemu dla siedziby armatora.

6. W sprawach nie uregulowanych w niniejszej uchwale stosuje się odpowiednio przepisy uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 14 kwietnia 1997 r. w sprawie wytycznych dla obwodowych komisji do spraw referendum, dotyczących przygotowania i przeprowadzenia referendum konstytucyjnego zarządzonego na dzień 25 maja 1997 r. (Monitor Polski Nr 24, poz. 238).

1 Załącznik zmieniony przez § 1 uchwały z dnia 13 maja 1997 r. (M.P.97.30.290) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 13 maja 1997 r.

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1997.29.280

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Zasady i tryb przekazywania właściwym wojewódzkim komisjom do spraw referendum wyników głosowania i protokołów głosowania z obwodów głosowania utworzonych na polskich statkach morskich w referendum konstytucyjnym zarządzonym na dzień 25 maja 1997 r.
Data aktu: 05/05/1997
Data ogłoszenia: 13/05/1997
Data wejścia w życie: 05/05/1997