Zmiana uchwały w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą "Uniwersytet Warszawski 2016–2025".

UCHWAŁA Nr 2
RADY MINISTRÓW
z dnia 13 stycznia 2017 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą "Uniwersytet Warszawski 2016-2025"

Na podstawie art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, 1948, 1984 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 60) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§  1. 
W uchwale nr 209 Rady Ministrów z dnia 3 listopada 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą "Uniwersytet Warszawski 2016-2025" (M.P. poz. 1124) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Nakłady z budżetu państwa, o których mowa w ust. 1, w poszczególnych latach wynoszą:

1) 2016 r. - 1 464 537 zł;

2) 2017 r. - 8 589 798 zł;

3) 2018 r. - 59 082 553 zł;

4) 2019 r. - 159 811 678 zł;

5) 2020 r. - 191 541 934 zł;

6) 2021 r. - 126 580 000 zł;

7) 2022 r. - 126 400 000 zł;

8) 2023 r. - 126 040 000 zł;

9) 2024 r. - 118 300 000 zł;

10) 2025 r. - 27 300 000 zł.";

2)
w załączniku do uchwały:
a)
w rozdziale VII CHARAKTERYSTYKA ZAKRESU TEMATYCZNEGO PROGRAMU:
w pkt 1 INFRASTRUKTURA DLA TRANSDYSCYPLINARNYCH CENTRÓW BADAWCZYCH w ppkt 1.1:
--
wyrazy "Czas realizacji: 2016-2019" zastępuje się wyrazami "Czas realizacji: 2016-2020",
--
wyrazy "w punkcie 1.3" zastępuje się wyrazami "w podpunkcie 1.3",
w pkt 2 ZMIANY WSPIERAJĄCE UMIĘDZYNARODOWIENIE w ppkt 2.2 wyrazy "Czas realizacji: 2016-2018" zastępuje się wyrazami "Czas realizacji 2016-2019",
b)
w rozdziale IX PRZEWIDYWANE WSKAŹNIKI REALIZACJI CELÓW SZCZEGÓŁOWYCH DZIAŁAŃ PODEJMOWANYCH DLA ICH OSIĄGNIĘCIA tabela otrzymuje brzmienie:
I rok realizacji

(2016)

II rok realizacji

(2017)

III rok realizacji

(2018)

IV rok realizacji

(2019)

V rok realizacji

(2020)

VI rok realizacji

(2021)

VII rok realizacji

(2022)

VIII rok realizacji

(2023)

IX rok realizacji

(2024)

X rok realizacji

(2025)

rocznie 10 900 28 500 45 600 19 500 20 500 16 000 39 470
narastająco 10 900 39 400 85 000 104 500 125 000 141 000 180 470
c)
w rozdziale X ZESTAWIENIE PLANOWANYCH NAKŁADÓW NA REALIZACJĘ PROGRAMU tabela otrzymuje brzmienie:
Program w kolejnych latach Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Uniwersytet Warszawski
2016 1 464 537 130 810
2017 8 589 798 357 182
2018 59 082 553 3 723 625
2019 159 811 678 4 888 884
2020 191 541 934 3 399 499
2021 126 580 000 2 500 000
2022 126 400 000 2 500 000
2023 126 040 000 2 500 000
2024 118 300 000 2 500 000
2025 27 300 000 2 500 000
Ogółem: 945 110 500 zł 25 000 000 zł
d)
załącznik nr 1 do załącznika do uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.
§  2. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

ŹRÓDŁA FINANSOWANIA I HARMONOGRAM PROGRAMU WIELOLETNIEGO POD NAZWĄ "UNIWERSYTET WARSZAWSKI 2016-2025"

Lp. Inwestycja Lata realizacji Łącznie nakłady do sfinansowania z budżetu państwa

(w złotych)

Łącznie nakłady do sfinansowania ze środków własnych (w złotych) Wartość programu ogółem

(w złotych)

1 INFRASTRUKTURA DLA TRANSDYSCYPLINARNYCH CENTRÓW BADAWCZYCH
1.1 Budynek naukowo-dydaktyczny,

ul. Dobra 55 (filologie i lingwistyka) II etap

2016-2020 134 340 000 4 300 000 138 640 000
1.2 Budynek naukowo-dydaktyczny Kampus Ochota (psychologia, kognitywistyka, psychofizjologia) 2017-2021 132 635 000 2 500 000 135 135 000
1.3 Budynek naukowo-dydaktyczny dla ekonomii i nauk pokrewnych 2018-2021 73 200 000 1 000 000 74 200 000
Modernizacja budynku Szturmowa 4 na potrzeby dydaktyczne 2020-2023 28 900 000 250 000 29 150 000
1.4 Budynek naukowo-dydaktyczny (językoznawstwo, socjologia, media cyfrowe) 2022-2025 67 460 000 2 500 000 69 960 000
2 ZMIANY WSPIERAJĄCE UMIĘDZYNARODOWIENIE
2.1 Rozbudowa i modernizacja Osiedla Akademickiego Kampus Służewiec 2021-2025 122 340 000 3 500 000 125 840 000
2.2 Rozbudowa Centrum Sportu i Rekreacji na potrzeby zajęć dydaktycznych - Ochota 2021-2024 40 840 000 500 000 41 340 000
BUW (podziemie) adaptacja na cele zajęć sportowych 2016-2019 10 350 000 2 450 000 12 800 000
2.3 Budowa Centrum Kultury Studenckiej na Kampusie Ochota 2022-2025 25 140 000 300 000 25 440 000
2.4 Budynek naukowo-dydaktyczny na Kampusie Centralnym (górny dziedziniec) 2018-2020 9 540 000 - 9 540 000
Przebudowa i modernizacja budynku Porektorskiego 2018-2020 17 255 500 750 000 18 005 500
2.5 Adaptacja poddasza Pałacu Kazimierzowskiego na potrzeby dydaktyczno-biurowe 2023-2025 3 710 000 - 3 710 000
3 PROGRAM UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
3 Modernizacja i rozbudowa budynku ul. Hoża 69 dla Uniwersytetu Otwartego 2018-2021 35 090 000 950 000 36 040 000
4 WSPARCIE INNOWACYJNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ
4 Budynek naukowo-dydaktyczny ul. Furmańska (nauki społeczne, współpraca z biznesem, centrum innowacji społecznych) 2019-2022 134 650 000 3 150 000 137 800 000
5 EKSPERYMENTALNE CENTRUM INNOWACJI W KSZTAŁCENIU
5.1 Budynek naukowo-dydaktyczny

ul. Bednarska 2/4

2020-2023 83 050 000 2 250 000 85 300 000
5.2 Modernizacja i wyposażenie budynku naukowo-dydaktycznego

ul. Mokotowska 16/20

2017-2019 8 020 000 400 000 8 420 000
6 PROGRAMY PODNOSZĄCE JAKOŚĆ ŻYCIA PUBLICZNEGO
6.1 Rewitalizacja i modernizacja budynku Obserwatorium Astronomicznego Aleje Ujazdowskie 4 dla Centrum Współpracy i Dialogu 2023-2025 12 230 000 200 000 12 430 000
6.2 Budowa Oficyny Wydawniczej

na Kampusie Służewiec

2017-2019 6 360 000 - 6 360 000
PODSUMOWANIE BUDŻET PAŃSTWA 945 110 500
PODSUMOWANIE ŚRODKI WŁASNE UW 25 000 000
OGÓŁEM 970 110 500

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024