Szacunki wartości produktu krajowego brutto na jednego mieszkańca w latach 1998-2000.

OBWIESZCZENIE
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 25 września 2002 r.
w sprawie szacunków wartości produktu krajowego brutto na jednego mieszkańca w latach 1998-2000.

Na podstawie art. 6 ust. 1 i ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 26 października 2000 r. o sposobie obliczania wartości rocznego produktu krajowego brutto (Dz. U. z 2000 r. Nr 114, poz. 1188) ogłasza się szacunki wartości produktu krajowego brutto na jednego mieszkańca w latach 1998-2000 na poziomie województw (NTS2), ujęte w załączniku nr 1 do obwieszczenia, i szacunki wartości produktu krajowego brutto na jednego mieszkańca w latach 1998-2000 na poziomie podregionów (NTS3), ujęte w załączniku nr 2 do obwieszczenia.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

SZACUNKI WARTOŚCI PRODUKTU KRAJOWEGO BRUTTO NA JEDNEGO MIESZKAŃCA W LATACH 1998-2000 NA POZIOMIE WOJEWÓDZTW (NTS2)

PRODUKT KRAJOWY BRUTTOa NA 1 MIESZKAŃCA WEDŁUG WOJEWÓDZTW (NTS2)
Województwa Produkt krajowy brutto na 1 mieszkańcab w złotych
1998 r. 1999 r. 2000 r. 1998 r. + 2000 r.
Polska .......................... 14.316 15.914 17.725 15.985
Dolnośląskie .................... 14.290 16.273 18.324 16.296
Kujawsko-pomorskie .............. 13.193 14.121 15.893 14.402
Lubelskie ....................... 10.383 11.112 12.146 11.214
Lubuskie ........................ 13.062 14.444 15.900 14.469
Łódzkie ......................... 12.682 14.497 15.723 14.301
Małopolskie ..................... 13.029 14.231 15.826 14.362
Mazowieckie ..................... 20.920 23.760 26.871 23.850
Opolskie ........................ 12.635 13.320 15.146 13.700
Podkarpackie .................... 10.866 11.685 12.608 11.719
Podlaskie ....................... 10.926 11.580 13.174 11.893
Pomorskie ....................... 14.129 16.120 17.824 16.024
Śląskie ......................... 16.014 17.565 19.509 17.696
Świętokrzyskie .................. 11.056 12.435 13.868 12.453
Warmińsko-mazurskie ............. 10.986 12.341 13.210 12.179
Wielkopolskie ................... 15.141 16.747 18.900 16.929
Zachodniopomorskie .............. 13.980 15.924 17.489 15.798

a Ceny bieżące. b Ludność według stanu na 30 VI.

ZAŁĄCZNIK Nr 2

SZACUNKI WARTOŚCI PRODUKTU KRAJOWEGO BRUTTO NA JEDNEGO MIESZKAŃCA W LATACH 1998-2000 NA POZIOMIE PODREGIONÓW (NTS3)

PRODUKT KRAJOWY BRUTTOa NA 1 MIESZKAŃCA WEDŁUG PODREGIONÓW (NTS3)
Województwa Produkt krajowy brutto na 1 mieszkańcab w złotych
Podregiony 1998 r. 1999 r. 2000 r. 1998 r. + 2000 r.
1 2 3 4 5
Polska 14.316 15.914 17.725 15.985
Dolnośląskie
Podregiony:
jeleniogórsko-wałbrzyski ..... 11.451 12.765 14.231 12.815
legnicki ..................... 17.865 18.879 22.828 19.857
wrocławski ................... 9.566 11.196 13.280 11.347
m. Wrocław ................... 20.810 25.285 27.064 24.387
Kujawsko-pomorskie
Podregiony:
bydgoski ..................... 13.777 15.529 17.289 15.532
toruńsko-włocławski .......... 12.627 12.754 14.537 13.306
Lubelskie
Podregiony:
bialskopodlaski .............. 9.830 9.631 10.172 9.878
chełmsko-zamojski ............ 9.455 9.252 10.164 9.624
lubelski ..................... 11.044 12.531 13.759 12.444
Lubuskie
Podregiony:
gorzowski .................... 14.200 15.132 16.536 15.290
zielonogórski ................ 12.377 14.030 15.517 13.974
Łódzkie
Podregiony:
łódzki ....................... 11.174 11.442 12.790 11.802
piotrkowsko-skierniewicki .... 10.450 12.254 13.478 12.061
m. Łódź ...................... 16.944 20.645 21.767 19.785
Małopolskie
Podregiony:
krakowsko-tarnowski .......... 10.488 11.035 12.723 11.415
nowosądecki .................. 9.431 10.091 10.313 9.945
m. Kraków .................... 23.056 26.330 29.871 26.419
Mazowieckie
Podregiony:
ciechanowsko-płocki .......... 14.486 14.676 17.371 15.511
ostrołęcko-siedlecki ......... 9.592 9.842 11.449 10.294
warszawski ................... 13.398 14.089 17.366 14.951
radomski ..................... 9.382 9.789 11.827 10.333
m. Warszawa .................. 40.143 48.217 52.630 46.996
Opolskie
Podregion:
opolski ...................... 12.635 13.320 15.146 13.700
Podkarpackie
Podregiony:
rzeszowsko-tarnobrzeski ...... 11.029 12.452 13.684 12.388
krośnieńsko-przemyski ........ 10.668 10.753 11.299 10.907
Podlaskie
Podregiony:
białostocko-suwalski ......... 11.461 12.534 14.082 12.693
łomżyński .................... 9.405 8.860 10.585 9.617
Pomorskie
Podregiony:
słupski ...................... 11.965 11.399 13.327 12.230
gdański ...................... 10.129 11.965 12.985 11.693
Gdańsk-Gdynia-Sopot 20.496 24.376 26.834 23.902
Śląskie
Podregiony:
północnośląski ............... 12.072 13.688 15.351 13.704
południowośląski ............. 14.919 16.081 18.364 16.455
centralny śląski ............. 18.823 20.666 22.498 20.662
Świętokrzyskie
Podregion:
świętokrzyski ................ 11.056 12.435 13.868 12.453
Warmińsko-mazurskie
Podregiony:
elbląski ..................... 10.798 12.056 12.331 11.729
olsztyński ................... 12.069 13.727 15.090 13.629
ełcki ........................ 9.025 9.915 10.827 9.922
Wielkopolskie
Podregiony:
pilski ....................... 12.025 13.002 14.284 13.104
poznański .................... 13.291 14.911 16.933 15.045
kaliski ...................... 11.243 12.145 13.468 12.285
koniński ..................... 11.700 12.279 13.819 12.599
m. Poznań .................... 28.935 32.796 37.517 33.083
Zachodniopomorskie
Podregiony:
szczeciński .................. 15.548 17.699 19.338 17.528
koszaliński .................. 11.126 12.702 14.130 12.653

a Ceny bieżące. b Ludność według stanu na 30 VI.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024