Zm.: uchwała w sprawie zasad wynagradzania prokuratorów oraz asesorów i aplikantów prokuratury.

UCHWAŁA
RADY PAŃSTWA
z dnia 30 stycznia 1987 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie zasad wynagradzania prokuratorów oraz asesorów i aplikantów prokuratury.

Na podstawie art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o Prokuraturze Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (Dz. U. Nr 31, poz. 138) Rada Państwa uchwala, co następuje:
§  1. 
W uchwale Rady Państwa z dnia 12 grudnia 1985 r. w sprawie zasad wynagradzania prokuratorów oraz asesorów i aplikantów prokuratury (Monitor Polski Nr 43, poz. 273) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 5:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Tworzy się fundusz nagród za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej w wysokości 2% planowanych wynagrodzeń osobowych osób wymienionych w § 1, pozostający w dyspozycji Przewodniczącego Rady Państwa.",

b)
dodaje się ust. 3 i 4 w brzmieniu:

"3. Przewodniczący Rady Państwa może upoważnić Prokuratora Generalnego do dysponowania funduszem nagród, o którym mowa w ust. 2.

4. w razie niewykorzystania wynagrodzeń osobowych w wyniku niższej niż planowano obsady etatowej, zaoszczędzone z tego tytułu środki przeznacza się na zwiększenie funduszu nagród, o którym mowa w ust. 1, w wysokości określanej corocznie w centralnym planie rocznym.",

2)
załączniki nr 1, 2 i 3 do uchwały otrzymują brzmienie ustalone w załącznikach nr 1, 2 i 3 do niniejszej uchwały.
§  2. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1987 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

TABELA STANOWISK ORAZ KWOT MIESIĘCZNEGO WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PROKURATORÓW, ASESORÓW I APLIKANTÓW

Stanowisko Kwota miesięcznego wynagrodzenia w zł
prokurator Prokuratury Generalnej 36.000-41.000
wiceprokurator Prokuratury Generalnej
prokurator wojewódzki 24.000-39.000
prokurator prokuratury wojewódzkiej
wiceprokurator prokuratury wojewódzkiej
prokurator rejonowy 21.000-34.000
prokurator prokuratury rejonowej
wiceprokurator prokuratury rejonowej 21.000-31.000
asesor 16.000-20.000
aplikant 11.500-15.000

ZAŁĄCZNIK Nr  2

TABELA DODATKÓW FUNKCYJNYCH DLA PROKURATORÓW

Stawka dodatku funkcyjnego Miesięczna kwota w zł
1 2.000
2 3.000
3 4.000
4 5.000
5 6.000
6 7.000
7 8.000
8 9.000
9 10.000
10 12.000

ZAŁĄCZNIK Nr  3

TABELA STANOWISK I STAWEK DODATKÓW FUNKCYJNYCH DLA PROKURATORÓW

Lp. Funkcja (stanowisko) Stawka dodatku funkcyjnego
1 dyrektor departamentu (Gabinetu Prokuratora Generalnego, biura) 6-10
2 wicedyrektor departamentu (Gabinetu Prokuratora Generalnego, biura), doradca Prokuratora Generalnego 5-9
3 naczelnik wydziału w Prokuraturze Generalnej 4-8
4 radca Prokuratora Generalnego 4-8
5 wizytator w Prokuraturze Generalnej 3-8
6 kierownik działu lub rejonu w Prokuraturze Generalnej 2-7
7 prokurator Prokuratury Generalnej 5-7
8 wiceprokurator Prokuratury Generalnej 2-5
9 prokurator wojewódzki 6-10
10 zastępca prokuratora wojewódzkiego 4-8
11 naczelnik wydziału w prokuraturze wojewódzkiej 3-6
12 wizytator w prokuraturze wojewódzkiej 2-5
13 kierownik działu lub rejonu w prokuraturze wojewódzkiej 2-4
14 kierownik wojewódzkiego ośrodka szkolenia 1-3
15 rzecznik prasowy w prokuraturze wojewódzkiej 1-3
16 prokurator rejonowy 3-6
17 zastępca prokuratora rejonowego 2-5
18 kierownik działu lub rejonu w prokuraturze rejonowej 1-2

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024