Plan Centralnego Funduszu Rozwoju Kultury na 1984 r.

UCHWAŁA
SEJMU POLSKIEJ RZECZYPOSPOLITEJ LUDOWEJ
z dnia 29 grudnia 1983 r.
w sprawie planu Centralnego Funduszu Rozwoju Kultury na 1984 r.

§  1.
1.
Ustala się plan dochodów i wydatków Centralnego Funduszu Rozwoju Kultury na 1984 r.
2.
Plan dochodów i wydatków Centralnego Funduszu Rozwoju Kultury określa załącznik nr 1 do uchwały.
3.
Plan dotacji z tego Funduszu dla wojewódzkich funduszów rozwoju kultury określa załącznik nr 2 do uchwały.
§  2.
Upoważnia się Ministra Kultury i Sztuki do podziału kwot nie rozdzielonych wydatków.
§  3.
Upoważnia się Ministra Kultury i Sztuki do dokonywania, w wypadkach uzasadnionych potrzebami rozwoju kultury, zmian w planowanych wydatkach Centralnego Funduszu Rozwoju Kultury; zmian tych Minister Kultury i Sztuki dokonuje po zasięgnięciu opinii właściwej komisji sejmowej.
§  4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1984 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

PLAN CENTRALNEGO FUNDUSZU ROZWOJU KULTURY NA 1984 R.

w tys. zł
Wyszczególnienie 1983 rok przewidywane wykonanie 1984 rok plan Wskaźnik %
1 2 3 4
Fundusz ogółem 36.441.110 51.399.100 141,0
Stan środków na początek roku 2.845.344 2.900.000 101,9
I. Dochody Funduszu 33.595.766 48.499.100 144,4
w tym:
1) udział w dochodach budżetu

Państwa w wysokości 13,6% podatku

od płac

32.000.000 47.200.000 147,5
2) dotacje z budżetu Państwa na

finansowanie inwestycji w

wysokości nakładów określonych w

centralnym planie rocznym

520.000 729.100 140,2
3) wpłaty ze środków funduszu

przeciwalkoholowego w wysokości

15% rocznych wpływów na ten

fundusz

570.000 570.000 100,0
4) dobrowolne wpłaty, darowizny,

zapisy osób fizycznych i prawnych

oraz środki przekazywane przez

fundacje

255
5) inne dochody 505.511
II. Wydatki Funduszu 33.541.110 46.635.711 139,0
w tym:
A. Wydatki bieżące 33.021.110 45.906.611 139,0
w tym:
plan centralny 11.742.334 18.988.783 161,7
plan terenowy 21.278.776 26.917.828 126,5
B. Wydatki na inwestycje planu

centralnego

520.000 729.100 140,2
Wydatki bieżące planu centralnego

Funduszu przeznacza się na:

1) twórczość artystyczną oraz

działalność instytucji

artystycznych

1.340.768 2.740.210 204,4
2) ochronę dóbr kultury oraz

muzealnictwo

1.156.172 2.750.370 237,9
3) kinematografię 2.405.342 2.991.201 124,3
4) działalność domów kultury,

klubów, świetlic oraz innych

placówek upowszechniania kultury

i sztuki

114.855 352.311 306,7
5) społeczny ruch kulturalny oraz

regionalne stowarzyszenia

kulturalne

472.003 818.792 173,5
6) utrzymanie, budowę i rozbudowę

obiektów oraz urządzeń służących

działalności kulturalnej

5.409.750 7.622.300 140,9
7) dokształcanie i doskonalenie

zawodowe pracowników

upowszechniania kultury

500
8) upowszechnianie kultury polskiej

za granicą oraz współpracę

kulturalną z zagranicą

229.792 275.608 119,9
9) badania i analizy naukowe z

zakresu kultury i sztuki

200
10) inne wydatki związane z kulturą i

sztuką

613.652 1.437.291 234,2
Stan środków na koniec roku 2.900.000 4.763.389 164,2
III. Środki dewizowe:
A. I obszar płatniczy:
– stan środków na początek roku 9.700 7.800 80,4
– wpływy 226.000 253.000 111,9
– wydatki 227.900 254.000 111,5
– stan środków na koniec roku 7.800 6.800 87,2
B. II obszar płatniczy:
– stan środków na początek roku 56.000 38.000 67,9
– wpływy 120.000 141.000 117,5
– wydatki 138.000 170.500 123,6
– stan środków na koniec roku 38.000 8.500 22,4

ZAŁĄCZNIK Nr  2

DOTACJE Z CENTRALNEGO FUNDUSZU ROZWOJU KULTURY DLA WOJEWÓDZKICH FUNDUSZÓW ROZWOJU KULTURY NA ROK 1984

w tys. zł
Lp. Województwo Kwota dotacji ogółem
1 2 3
1 stołeczne warszawskie 1.945.510
2 bialskopodlaskie 134.017
3 białostockie 459.527
4 bielskie 402.073
5 bydgoskie 674.000
6 chełmskie 130.500
7 ciechanowskie 130.023
8 częstochowskie 328.993
9 elbląskie 344.484
10 gdańskie 1.062.285
11 gorzowskie 354.000
12 jeleniogórskie 420.296
13 kaliskie 344.569
14 katowickie 1.941.960
15 kieleckie 504.900
16 konińskie 178.045
17 koszalińskie 410.400
18 miejskie krakowskie 1.088.600
19 krośnieńskie 226.506
20 legnickie 320.600
21 leszczyńskie 156.522
22 lubelskie 523.842
23 łomżyńskie 232.400
24 miejskie łódzkie 1.275.000
25 nowosądeckie 319.500
26 olsztyńskie 570.700
27 opolskie 641.511
28 ostrołęckie 205.035
29 pilskie 210.793
30 piotrkowskie 205.255
31 płockie 241.669
32 poznańskie 1.027.711
33 przemyskie 182.900
34 radomskie 401.500
35 rzeszowskie 578.638
36 siedleckie 299.917
37 sieradzkie 146.413
38 skierniewickie 210.154
39 słupskie 343.414
40 suwalskie 255.445
41 szczecińskie 708.364
42 tarnobrzeskie 280.250
43 tarnowskie 280.537
44 toruńskie 457.500
45 wałbrzyskie 385.374
46 włocławskie 216.754
47 wrocławskie 947.127
48 zamojskie 190.888
49 zielonogórskie 521.427
Wydatki nie rozdzielone 3.500.000
Ogółem 26.917.828

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024