Zniesienie Komitetu Gospodarczego Rady Ministrów.

UCHWAŁA Nr 106
RADY MINISTRÓW
z dnia 19 sierpnia 1983 r.
w sprawie zniesienia Komitetu Gospodarczego Rady Ministrów.

Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§  1.
Znosi się Komitet Gospodarczy Rady Ministrów utworzony na podstawie uchwały nr 39 Rady Ministrów z dnia 20 lutego 1981 r.
§  2.
1.
Decyzje Komitetu Gospodarczego Rady Ministrów, wymienione w wykazie stanowiącym załącznik do uchwały, zachowują moc do czasu wykonania ustalonych w nich zadań.
2.
Naczelne, centralne i terenowe organy administracji państwowej oraz inne jednostki organizacyjne, które zgodnie z postanowieniami decyzji określonych w ust. 1 są obowiązane do ich wykonania, zapewnią realizację zadań ustalonych w tych decyzjach.
3.
Powierza się Przewodniczącemu Komisji Planowania przy Radzie Ministrów nadzór i koordynację działalności w zakresie wykonania zadań ustalonych w decyzjach, o których mowa w ust. 1.
§  3.
Traci moc uchwała nr 39 Rady Ministrów z dnia 20 lutego 1981 r. w sprawie powołania Komitetu Gospodarczego Rady Ministrów (Monitor Polski Nr 6, poz. 49 i Nr 20, poz. 189).
§  4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WYKAZ DECYZJI KOMITETU GOSPODARCZEGO RADY MINISTRÓW OBOWIĄZUJĄCYCH DO CZASU WYKONANIA USTALONYCH W NICH ZADAŃ

1. Decyzja nr 1 z dnia 17 grudnia 1981 r. w sprawie organu założycielskiego dla jednostek prowadzących działalność w zakresie handlu zagranicznego w czasie obowiązywania stanu wojennego *)

2. Decyzja nr 8 z dnia 29 stycznia 1982 r. w sprawie intensyfikacji produkcji lokalnej materiałów budowlanych

3. Decyzja nr 18 z dnia 16 marca 1982 r. w sprawie dodatkowych środków dla jednostek organizacyjnych Głównego Urzędu Statystycznego

4. Decyzja nr 22 z dnia 8 kwietnia 1982 r. w sprawie zapewnienia niezbędnych warunków dla właściwego przygotowania do Igrzysk Olimpijskich w 1984 r.

5. Decyzja nr 33 z dnia 21 maja 1982 r. w sprawie likwidacji skutków powodzi w rejonie Płocka w 1982 r.

6. Decyzja nr 35 z dnia 27 maja 1982 r. w sprawie zapewnienia warunków dla rozwoju przemysłu miedziowego

7. Decyzja nr 36 z dnia 1 czerwca 1982 r. w sprawie rozliczeń kosztów z tytułu przedsięwzięć realizowanych na terytorium ZSRR

8. Decyzja nr 39 z dnia 24 czerwca 1982 r. w sprawie terminowej realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych dla wojsk radzieckich stacjonowanych w Polsce

9. Decyzja nr 46 z dnia 23 lipca 1982 r. w sprawie dalszego rozwoju przemysłu szklarskiego i ceramicznego

10. Decyzja nr 47 z dnia 14 lipca 1982 r. w sprawie pomocy państwa dla spółdzielni pod nazwą "Społeczne Przedsiębiorstwo Budowlane"

11. Decyzja nr 52 z dnia 19 sierpnia 1982 r. w sprawie przedsięwzięć zapewniających terminową realizację budownictwa szpitalnego

12. Decyzja nr 53 z dnia 22 września 1982 r. w sprawie poprawy zaopatrzenia materiałowo-technicznego przemysłu meblarskiego

13. Decyzja nr 54 z dnia 25 września 1982 r. w sprawie poprawy jakości produkcji przemysłowej

14. Decyzja nr 55 z dnia 30 września 1982 r. w sprawie produkcji znaków pieniężnych

15. Decyzja nr 57 z dnia 23 września 1982 r. w sprawie trybu podejmowania i finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych w zakresie ciepłownictwa w energetyce zawodowej.

______

*) Obowiązuje do czasu zakończenia prac nad przekształceniem państwowych przedsiębiorstw handlu zagranicznego w spółki z udziałem Skarbu Państwa.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024