Wynagradzanie osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe.

UCHWAŁA
RADY PAŃSTWA
z dnia 30 grudnia 1982 r.
w sprawie wynagradzania osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe.

Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 31 lipca 1981 r. o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe (Dz. U. Nr 20, poz. 101 i z 1982 r. Nr 31, poz. 214) Rada Państwa uchwala, co następuje:
§  1.
Wynagrodzenie osób powołanych na kierownicze stanowiska państwowe przez Sejm Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej ustala się w następującej wysokości:
Grupa Stanowisko Kwota miesięczna w zł
wynagrodzenia zasadniczego dodatku funkcyjnego
1 Marszałek Sejmu, Przewodniczący Rady Państwa, Prezes Rady Ministrów 24.000 11.000
2 Wicemarszałek Sejmu, Zastępca Przewodniczącego Rady Państwa, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, Wiceprezes Rady Ministrów, Przewodniczący Komisji Planowania przy Radzie Ministrów 21.500 10.000
3 Sekretarz Rady Państwa, członek Rady Państwa, minister, Prezes Narodowego Banku Polskiego, Szef Kancelarii Sejmu 19.000 9.000
§  2.
Wynagrodzenie osób powołanych na kierownicze stanowiska państwowe przez Radę Państwa ustala się w następującej wysokości:
Grupa Stanowisko Kwota miesięczna w zł
wynagrodzenia zasadniczego dodatku funkcyjnego
1 Pierwszy Prezes Sądu Najwyższego, Prokurator Generalny Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, Szef Kancelarii Rady Państwa, Wiceprezes Najwyższej Izby Kontroli 19.000 9.000
2 Prezes Naczelnego Sądu Administracyjnego, Prezes Sądu Najwyższego, Zastępca Prokuratora Generalnego Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, Prezes Głównego Urzędu Kontroli Publikacji i Widowisk, Główny Inspektor Pracy 17.000 8.000
3 Wiceprezes Naczelnego Sądu Administracyjnego, Wiceprezes Głównego Urzędu Kontroli Publikacji i Widowisk, Zastępca Głównego Inspektora Pracy 16.500 7.000
§  3.
Wynagrodzenie osób powołanych na kierownicze stanowiska państwowe przez Prezesa Rady Ministrów oraz zajmujących kierownicze stanowiska państwowe w Polskiej Akademii Nauk ustala się w następującej wysokości:
Grupa Stanowisko Kwota miesięczna w zł
wynagrodzenia zasadniczego dodatku funkcyjnego
1 Prezes Polskiej Akademii Nauk, Zastępca Przewodniczącego Komisji Planowania przy Radzie Ministrów, Szef Urzędu Rady Ministrów, Sekretarz Naukowy Polskiej Akademii Nauk 19.000 9.000
2 Wiceprezes Polskiej Akademii Nauk, Zastępca Sekretarza Naukowego Polskiej Akademii Nauk, Sekretarz Wydziału Polskiej Akademii Nauk, podsekretarz stanu (wiceminister), Wiceprezes Narodowego Banku Polskiego, kierownik urzędu centralnego, wojewoda, prezydent miasta stopnia wojewódzkiego 17.000 8.000
3 Zastępca kierownika urzędu centralnego, dyrektor generalny w ministerstwie i urzędzie centralnym 16.500 7.000
4 Wicewojewoda, wiceprezydent miasta stopnia wojewódzkiego 16.000 5.000
§  4.
Wynagrodzenie ryczałtowe z tytułu stałej pracy w charakterze nauczyciela akademickiego w szkole wyższej albo pracownika naukowego w instytucie naukowym lub naukowo-badawczym dla osób określonych w § 1-3, posiadających tytuł profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego, ustala się w wysokości 5.000 zł miesięcznie.
§  5.
Tracą moc dotychczasowe przepisy regulujące sprawę wynagrodzenia osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe.
§  6.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1983 r.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024