Utworzenie Państwowej Inspekcji Radiowej.

UCHWAŁA Nr 52
RADY MINISTRÓW
z dnia 20 lutego 1968 r.
w sprawie utworzenia Państwowej Inspekcji Radiowej.

§  1.
1.
Tworzy się Państwową Inspekcję Radiową, podległą bezpośrednio Ministrowi Łączności, powołaną do wykonywania:
1)
na podstawie art. 12 ustawy z dnia 31 stycznia 1961 r. o łączności (Dz. U. Nr 8, poz. 48) kontroli urządzeń radiokomunikacyjnych, których założenie i używanie wymaga zgody lub zezwolenia Ministra Łączności,
2)
na podstawie art. 25 ustawy z dnia 31 stycznia 1961 r. o łączności - kontroli przestrzegania częstotliwości i znaków wywoławczych przydzielonych stacjom radiokomunikacyjnym,
3)
zadań w zakresie zwalczania zakłóceń w pracy urządzeń telekomunikacyjnych, radiofonicznych i telewizyjnych wywołanych przez maszyny i urządzenia wytwarzające pole elektromagnetyczne wielkiej częstotliwości, przewidzianych w art. 22 ustawy z dnia 31 stycznia 1961 r. o łączności,
4)
innych zadań zleconych z zakresu kontroli przez Ministra Łączności.
2.
Państwowa Inspekcja Radiowa może w zakresie ustalonym przez Ministra Łączności świadczyć odpłatne usługi w zakresie pomiarów natężenia pól elektromagnetycznych i badania parametrów technicznych urządzeń radiowych.
§  2.
1.
Państwową Inspekcję Radiową tworzą:
1)
Główny Inspektorat z siedzibą w Warszawie, na którego czele stoi główny inspektor,
2)
okręgowe inspektoraty, na których czele stoją okręgowi inspektorzy.
2.
Okręgowe inspektoraty tworzy Minister Łączności określając ich siedziby i obszary działania.
§  3.
1.
Głównego inspektora powołuje i odwołuje Minister Łączności.
2.
Zastępcę głównego inspektora oraz okręgowych inspektorów powołuje i odwołuje na wniosek głównego inspektora Minister Łączności.
§  4.
Państwowa Inspekcja Radiowa jest objęta budżetem centralnym na zasadach ustalonych dla jednostek budżetowych.
§  5.
1.
Do pracowników Głównego Inspektoratu Państwowej Inspekcji Radiowej mają zastosowanie zasady płacowe pracowników ministerstw i urzędów centralnych.
2.
Tabelę stanowisk i uposażeń zasadniczych oraz tabelę dodatków specjalnych ustali Minister Łączności w porozumieniu z Przewodniczącym Komitetu Pracy i Płac.
3.
Do pracowników okręgowych inspektoratów Państwowej Inspekcji Radiowej mają zastosowanie zasady płacowe obowiązujące w przedsiębiorstwach "Stacje Radiowe i Telewizyjne".
§  6.
Organy Państwowej Inspekcji Radiowej mają prawo używania oznak z godłem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej oraz pieczęci urzędowej z wizerunkiem orła.
§  7.
Wewnętrzną organizację Państwowej Inspekcji Radiowej oraz sposób wykonywania kontroli określa Minister Łączności.
§  8.
Ministrowie Łączności i Obrony Narodowej ustalą zakres oraz sposób wykonywania przez Państwową Inspekcję Radiową zadań określonych w § 1 ust. 1 w odniesieniu do resortu obrony narodowej.
§  9.
Minister Łączności w porozumieniu z Ministrem Spraw Zagranicznych ustali zgodnie z art. 13 ustawy z dnia 31 stycznia 1961 r. o łączności zakres oraz sposób wykonywania przez Państwową Inspekcję Radiową zadań, określonych w § 1 ust. 1, w stosunku do przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych państw obcych w Polsce, a także szefów oraz członków personelu tych przedstawicielstw i urzędów.
§  10.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Łączności.
§  11.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024