Zm.: zarządzenie w sprawie dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych pojazdów nie odpowiadających niektórym warunkom technicznym.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 29 czerwca 1966 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych pojazdów nie odpowiadających niektórym warunkom technicznym.

Na podstawie art. 17 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 listopada 1961 r. o bezpieczeństwie i porządku ruchu na drogach publicznych (Dz. U. Nr 53, poz. 295) i § 169 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia Ministrów Komunikacji i Spraw Wewnętrznych z dnia 1 października 1962 r. w sprawie ruchu na drogach publicznych (Dz. U. z 1962 r. Nr 61, poz. 295 i z 1965 r. Nr 19, poz. 128) zarządza się, co następuje:
§  1.
W § 1 zarządzenia Ministra Komunikacji z dnia 30 kwietnia 1964 r. w sprawie dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych pojazdów nie odpowiadających niektórym warunkom technicznym (Monitor Polski Nr 35, poz. 165) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w pkt 2 wyrazy "rejestrowane po raz pierwszy przed dniem 1 lipca 1966 r." zastępuje się wyrazami "rejestrowane po raz pierwszy przed dniem 1 lipca 1971 r.",
2)
w pkt 3 wyrazy "rejestrowane po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1966 r." zastępuje się wyrazami "rejestrowane po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1967 r.",
3)
po pkt 4 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 5-10 w brzmieniu:

"5) niesamobieżne maszyny rolnicze na kołach nie ogumionych, ciągnięte przez ciągnik rolniczy, z ograniczeniem szybkości do 10 km na godzinę i pod warunkiem zachowania przepisów § 62 rozporządzenia (odmiennie od przepisów § 172 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia),

6) ciągniki rolnicze, których cechy konstrukcyjne ograniczają szybkość do 25 km na godzinę, oraz przyczepy ciągnięte przez te ciągniki bez światła "stop", sygnalizującego działanie hamulca samochodowego (odmiennie od przepisów § 174 ust. 1 pkt 5 oraz ust. 15 rozporządzenia),

7) samochody również z dwoma światłami cofania (odmiennie od przepisów § 174 ust. 17 pkt 1 rozporządzenia),

8) rejestrowane w okresie od dnia 1 stycznia 1966 r. do dnia 1 stycznia 1967 r. przyczepy ciężarowe o dopuszczalnym ciężarze całkowitym większym niż 3,5 t, lecz nie większym niż 5 t, jak również produkowane w okresie od dnia 1 stycznia 1966 r. do dnia 1 marca 1967 r. niesamobieżne maszyny rolnicze o dopuszczanym ciężarze całkowitym większym niż 3,5 t, lecz nie większym niż 5,5 t, których największa dopuszczalna szybkość, z jaką mogą się poruszać, określona zgodnie z przepisem § 24 ust. 9 pkt 2 rozporządzenia, nie przekracza 25 km na godzinę, zaopatrzone w hamulec najazdowy (odmiennie od przepisów § 181 ust. 4 pkt 1 rozporządzenia),

9) produkowane przed dniem 1 marca 1967 r. niesamobieżne maszyny rolnicze bez hamulca, których dopuszczalny ciężar całkowity jest większy niż 1,5 t, lecz nie większy niż 1,8 t, jeżeli ciągnie je ciągnik rolniczy (odmiennie od przepisów § 181 ust. 4 pkt 3 lit. c) rozporządzenia),

10) samobieżne maszyny rolnicze o asymetrycznej konstrukcji, wyposażone zamiast w światła pozycyjne w żółte światła obrysowe, umieszczone na wysokości nie niżej niż 40 cm i nie wyżej niż 190 cm na skrajniach obrysu, oraz w niesymetrycznie umieszczone światła do oświetlenia drogi przed pojazdem (odmiennie od przepisów § 186 rozporządzenia)".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024