Terminy oddawania inwestycji do użytku w planie inwestycyjnym na 1962 r.

ZARZĄDZENIE
PRZEWODNICZĄCEGO KOMISJI PLANOWANIA PRZY RADZIE MINISTRÓW
z dnia 29 grudnia 1961 r.
w sprawie terminów oddawania inwestycji do użytku w planie inwestycyjnym na 1962 r.

W związku z ust. 18 części XII uchwały nr 505 Rady Ministrów z dnia 24 listopada 1961 r. o narodowym planie gospodarczym na 1962 r. zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Właściwi ministrowie oraz prezydia wojewódzkich rad narodowych uzgodnią z właściwymi organami nadzorującymi wykonawców robót terminy oddawania obiektów inwestycyjnych do użytku w roku 1962. Terminy te powinny być zgodne z terminami określonymi w spisach zadań inwestycyjnych i w planach rzeczowo-finansowych, z tym że w uzasadnionych przypadkach mogą być wprowadzone zmiany wynikające z:
1)
decyzji podjętych przez wojewódzkie komisje rozdziału robót w toku rozdziału robót budowlano-montażowych na rok 1962,
2)
opracowanych przez wykonawców w uzgodnieniu z inwestorami harmonogramów produkcji budowlano-montażowej w 1962 r.,
3)
wprowadzenia do planu na 1962 r. poślizgu rzeczowego z planu na 1961 r., tj. obiektów, robót i dostaw, które były planowane do wykonania w 1961 r., a nie zostały zrealizowane. W tych przypadkach, jeśli opóźnienie robót nie może być nadrobione w ciągu roku 1962, dopuszczalne jest odpowiednie skorygowanie poprzednio ustalonego terminu oddania do użytku określonych obiektów.
2.
Przy uzgadnianiu terminów oddawania inwestycji do użytku, o których mowa w ust. 1, powinny być przestrzegane następujące zasady:
1)
należy dążyć do utrzymania terminów oddawania inwestycji do użytku, zawartych w spisach zadań i w planach rzeczowo-finansowych, a zwłaszcza w tych przypadkach, kiedy warunkują one wykonanie zadań produkcyjnych i usługowych określonych w narodowym planie gospodarczym na rok 1962 lub na rok 1963,
2)
należy ściśle przestrzegać obowiązujących normatywów cykli budowy zakładów, obiektów i urządzeń,
3)
zgodności terminów realizacji i oddawania do użytku inwestycji podstawowych z inwestycjami towarzyszącymi warunkującymi oddanie ich do eksploatacji (użytku).
3.
Odstąpienie od terminów oddawania inwestycji do użytku określonych w spisach zadań inwestycyjnych wymaga szczegółowego uzasadnienia.
§  2.
1.
W zakresie inwestycji priorytetowych, objętych wykazem stanowiącym załącznik nr 15 do uchwały nr 505 Rady Ministrów z dnia 24 listopada 1961 r. o narodowym planie gospodarczym na 1962 r., właściwi ministrowie nadzorujący inwestorów uzgodnią wstępnie do dnia 14 stycznia 1962 r. z właściwymi ministrami nadzorującymi przedsiębiorstwa wykonawcze (generalnych wykonawców) terminy oddawania do użytku w 1962 r. podstawowych obiektów wchodzących w skład inwestycji priorytetowych z podziałem na kwartały i prześlą odpowiednie wykazy do Komisji Planowania przy Radzie Ministrów.
2.
Ostateczne terminy oddawania obiektów do użytku w zakresie inwestycji priorytetowych ustali Prezes Rady Ministrów na wniosek Przewodniczącego Komisji Planowania przy Radzie Ministrów.
§  3.
1.
W zakresie pozostałych inwestycji centralnych właściwi ministrowie w uzgodnieniu z ministrami nadzorującymi przedsiębiorstwa wykonawcze przedstawią do zatwierdzenia Przewodniczącemu Komisji Planowania przy Radzie Ministrów w terminie do dnia 20 stycznia 1962 r. wykazy ostatecznych terminów oddawania do użytku w 1962 r. podstawowych obiektów, warunkujących uzyskanie planowanych zdolności produkcyjnych.
2.
W zakresie inwestycji zjednoczeń, jednostek budżetowych, organizacji społecznych, spółdzielczości, planowanych centralnie, oraz w zakresie inwestycji planu terenowego łącznie z inwestycjami spółdzielczości, objętymi planem terenowym, właściwi ministrowie oraz prezydia wojewódzkich rad narodowych w zakresie swej właściwości zatwierdzą w terminie do dnia 31 stycznia 1962 r. w porozumieniu z jednostkami nadzorującymi wykonawców robót ostateczne terminy oddawania obiektów inwestycyjnych do użytku w roku 1962.
§  4.
1.
Szczegółowe terminy, o których mowa w §§ 2 i 3, należy ująć w wykazach sporządzonych według wzoru nr 1 stanowiącego załącznik do zarządzenia z wyodrębnieniem obiektów przechodzących z 1961 r. jako poślizg rzeczowy w wykonaniu planu oddawania inwestycji do użytku.
2.
W zakresie inwestycji przedsiębiorstw terminy oddawania obiektów do użytku uzgodnione z wykonawcami powinny być wprowadzone do planów rzeczowo-finansowych jako ostateczne.
§  5.
W wyjątkowych przypadkach odrębnie uzasadnionych, jeżeli zmiany terminów oddawania obiektów do użytku spowodują zmiany w planie oddawania do użytku zdolności produkcyjnych i usługowych, wówczas należy zaproponować dokonanie odpowiednich korekt w tym planie według wzoru nr 2 stanowiącego załącznik do zarządzenia. O wprowadzonych zmianach w terminach oddawania do użytku zdolności produkcyjnych i usługowych należy powiadomić Przewodniczącego Komisji Planowania przy Radzie Ministrów przy przesyłaniu wykazów terminów oddawania inwestycji do użytku, o których mowa w §§ 2 i 3.
§  6.
Przedsiębiorstwa wykonawcze obowiązane są dostosować plany oddawania obiektów do użytku do ustaleń przyjętych w trybie niniejszego zarządzenia.
§  7.
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o właściwym ministrze, należy przez to rozumieć odpowiednio również kierownika urzędu centralnego oraz centralne związki spółdzielcze.
ZAŁĄCZNIK

grafika

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024